همه چیز درباره ابعاد استوری اینستاگرام

اینستاگرام و خصوصا استوری آن یکی از ابزارهای مهم در جذب مخاطب و آگاهی از برند است. میزان ایمپرشن استوری اینستاگرام به قدری بالا است، که بیشتر کسب و کارها از آن به عنوان برگ برنده استفاده می‌کنند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹، این ویژگی اینستاگرام به رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه رسید که دو جنبه بسیار مهم آن را اثبات می‌کند:

  • استوری محبوب‌ترین ویژگی حال حاضر اینستاگرام است، ویژگی که تنها در دو سال و نیم از زمان راه اندازی آن شاهد رشد چشمگیر آن بوده‌ایم.
  • بازاریابان دیگر نمی‌توانند میزان اهمیت و کارایی آن را انکار کنند.

با این اوصاف، اگر از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنید یا نمی‌کنید و قصد استفاده از آن را دارید، آگاهی از ابعاد استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بهترین بنرها را طراحی کنید.

این مقاله به شما کمک می‌کند، مکانیسم اصلی این ویژگی اینستاگرام و چگونگی دستیابی به بهترین نتیجه از آن را درک کنید. پس بیایید با هم کار را شروع کنیم.

 

ابعاد مناسب برای استوری اینستاگرام چه ابعادی است؟

ابعاد پیشنهادی استوری اینستاگرام ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل است. برای این ابعاد، تصاویر و فیلم‌هایی که در اینجا پست می‌کنید نسبت ابعاد ۹:۱۶ خواهد داشت.

 

ابعاد استوری اینستاگرام

علاوه بر ابعاد پیشنهادی برای استوری، همچنین باید بدانید که حداقل ابعاد آن ۱۰۶۷x۶۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل قابل قبول برای استوری نیز، ۴ گیگابایت است.

فرمت تصاویر مورد قبول برای استوری JPG یا PNG و برای ویدیوها MP4 یا MOV است.

اینستاگرام در مورد اندازه تصاویر یا ویدیوهایی که در استوری پست می‌کنید، بسیار سخت‌گیر است.

اگر عکسی که برای استوری انتخاب کردید از اندازه پیشنهاد شده بزرگتر باشد، در استوری مقداری از دور آن کراپ می‌شود و تصویر با زوم نمایش داده می‌شود.

در نتیجه، این باعث می‌شود که کیفیت تصویر یا ویدیویی که استوری می‌کنید پایین بیاید و در بسیاری از مواقع، اجزای تصویر در کراپ از بین بروند.

هر فریم از ویدیو در هر استوری از اینستاگرام نیز ۱۵ ثانیه است، که هنگام ارسال ویدیو این نکته را حتما باید در نظر داشته باشید.

 

منطقه امن استوری اینستاگرام

زمانی که قصد دارید استوری در اینستاگرام منتشر کنید، باید به مناطق امن آن توجه داشته باشید.

در مورد منطقه امن استوری اینستاگرام توضیح خواهیم داد و همچنین در تصویر زیر آن را به شما نشان خواهیم داد که هر زمان خواستید استوری بگذارید، آن را در خاطر داشته باشید.

برای این مثال، به صورت تصادفی از یک کافی شاپ عکس گرفتیم و یک استیکر قلب نیز به تصویر استوری اضافه کردیم، تا بتوانیم با حرکت دادن آن بهترین منطقه برای قرار دادن آن را پیدا کنیم.

در تصویر اول، در گوشه سمت چپ بالای صفحه نام پروفایل شخص را مشاهده می‌کنید.

هنگامی که استیکر را تکان دادیم تا کمی آن را بالاتر ببریم، اینستاگرام با خطوط به ما نشان داد که اگر بخواهم این کار را انجام دهیم، از منطقه امن عبور کردیم.

ابعاد استوری اینستاگرام

این خطوط، هم‌زمان به ما نشان داد که مرکز تصویرمان کجا است. به این ترتیب، می‌توانیم از این خطوط برای تنظیم قرینه بودن تصویر و استفاده از موارد مختلف در استوری استفاده کنیم و آن‌ها را به شکل مرتب و صاف روی تصویر قرار دهیم.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به لطف این خطوط تنظیمات استوری، می‌توانید مرکز تصویر (عمودی و افقی) را به راحتی پیدا کنید.

ابعاد استوری اینستاگرام

در این تصویر آخر، نقطه‌ای از استوری را مشاهده می‌کنید، که کاربر در آن باکس می‌تواند به استوری کاربران با پیام عکس‌العمل نشان دهند، یا استوری آن‌ها را برای دیگر افراد ارسال کنند، یا اگر اکانت آن‌ها بیش از 10k دنبال کننده داشته باشد لینک به استوری خود اضافه کنند. لینکی که این کاربران به استوری خود اضافه می‌کنند، در قسمت پایینی استوری به صورت نوار کشیدنی نمایان می‌شود.

 

ابعاد استوری اینستاگرام

همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، قسمت پایینی استوری نیز یک منطقه امن دارد. خوشبختانه، اینستاگرام به شما برای انتشار صحیح استوری کمک می‌کند و با استفاده از این خطوط، مناطق امن را به شما نشان می‌دهد.

در حالت ایده‌آل، برای استفاده از کل صفحه برای استوری، باید از یک بنر پرتره یا یک فیلم عمودی استفاده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید محتوای مهمی از تصویر شما حذف نمی‌شود، اینستاگرام این خطوط را به شما نشان می‌دهد تا از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. این کار هنگام انتشار استوری در اینستاگرام، به خصوص وقتی داخل استوری متن وجود دارد، بسیار مفید است.

منطقه امن در استوری اینستاگرام ۱۰۸۰x۱۴۲۰ پیکسل در نظر گرفته شده است.

بنابراین هنگام طراحی بنر پست‌های تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی خصوصا طراحی بنر استوری اینستاگرام، منطقه امن را در نظر داشته باشید تا بتوانید تمام جزئیات استوری خود را به کاربر نشان دهید.

با توجه به اینکه این روزها مشتریان بالقوه اغلب کسب‌و‌کارها بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند؛ داشتن یک طرح جذاب برای شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیاری دارد. تیم کادرنو، خدمات تولید محتوای تصویری را به‌صورت کاملا حرفه‌ای برای شما انجام می‌دهد و هنگام طراحی بنر ابعاد استاندارد و منطقه امن را در نظر می‌گیرد.

طراحی‌هایی که کادرنو برای استوری‌های اینستاگرام انجام می‌دهد، تمام اصول و اندازه‌ها را در بر می‌گیرد و به همین خاطر با خیال راحت در استوری می‌توانید در مورد خدمات و کسب و کار خود صحبت و تبلیغات کنید.

 

برای خلاصه کردن تمام مطالب گفته شده، در قسمت پایین ابعاد استوری اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم

  • ابعاد مورد نیاز: ۱۰۸۰ پیکسل عرض ۱۹۲۰ پیکسل ارتفاع
  • نسبت ابعاد ۹:۱۶
  • حداکثر حجم فایل: ۴ گیگابایت
  • حداقل ابعاد: ۶۰۰ پیکسل عرض ۱۰۶۷ پیکسل ارتفاع

 

چرا باید به استوری اینستاگرام اهمیت دهید؟

 

ابعاد استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا بنرهای تبلیغاتی، ویدیوها و بوم‌رنگ‌هایی که در قالب پست منتشر می‌کنید را در استوری، برای مدت ۲۴ ساعت به دنبال کنندگان خود نشان دهید. با این کار، کسی پست منتشر شده شما را از دست نخواهد داد.

در صورتی که بخواهید استوری‌های خود را به صورت آرشیو در پیج خود نگه دارید، می‌توانید آن‌ها را به صورت مرتب هایلایت کنید تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد. همچنین، می‌توانید از کاورهای گرافیکی زیبا برای هایلات‌ها استفاده کنید و به وسیله آن کاورها، تشخیص هایلات‌ها را برای کاربر آسان کنید.

دلایل مهم بودن استوری اینستاگرام برای کسب و کارها عبارت‌اند از:

  • پایگاهی برای تعامل فعال و موثر با کاربر. استوری اینستاگرام بالاترین میزان تعامل و اینگیجمنت را نسبت به تمام شبکه‌های اجتماعی دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید میزان تعامل خود را با مخاطبان خود بیشتر کنید، حتماً به صورت مداوم از استوری اینستاگرام استفاده کنید.
  • می‌توانید ایده‌های جدید و خلاقانه را توسط آن آزمایش کنید. از آنجایی که استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند، می‌توانید با کمک گرفتن از خلاقیت، ایده‌های زیادی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بیشترین تاثیر را روی مخاطبان می‌گذارد.
  • برای کاربر محتوای سرگرم کننده تولید کنید. آنچه در مورد استوری اینستاگرام جالب است، این است که می‌توانید با استفاده از ابزارهای گوناگون آن مانند استیکرها، براش‌های طراحی، فیلترهای گوناگون و موارد دیگر، به راحتی محتوای سرگرم کننده بسازید. تمام این موارد، باعث می‌شوند که استوری شما بیشتر به چشم مخاطب بیاید و او را درگیر محتوای بصری شما می‌کند.
  • دسترسی مخاطب به محتوای شما را آسان می‌کند. با تشکر از هشتگ‌های اینستاگرام، که قابل کلیک هستند، می‌توانید شانس دیده شدن خود توسط افراد جدید را افزایش دهید. این بدان معنی است که هشتگ مناسب شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار می‌دهد، حتی اگر آن‌ها از قبل با شما در ارتباط نبودند.

نتیجه گیری

با استفاده از ایده‌های مطرح شده در این مقاله، کاری کنید که استوری‌های اینستاگرام‌تان بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

همچنین، نباید از اندازه مناسب استوری اینستاگرام غافل شوید، تا بتوانید بهترین تصاویر و بنرها را در بهترین کیفیت و اندازه به دنبال کنندگان خود نمایش دهید.

مردم امروزه بیشترین زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام می‌گذارند، بنابراین باید به طراحی بنر برای شبکه‌های اجتماعی و استوری خلاقانه اهمیت بسیار دهید.

اگر در کسب  و کار خود از استراتژی استوری بیشترین بهره را بردید، آن را با ما به اشتراک بگذارید تا دیگر کسب و کارها نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *