انواع بنر تبلیغاتی و حقایقی درباره مزایا و معایب انواع بنرهای تبلیغاتی

انواع بنر تبلیغاتی و مزایا و معایب آنها

تبلیغات بنری، یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی با توانایی بسیار در جذب مخاطب هدف و افزایش فروش است. کسب و کارها می‌توانند از این روش، برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنند و به نتایج عالی دست پیدا کنند. در این مقاله، خلاصه‌ای از انواع بنر تبلیغاتی و همچنین برخی از حقایق و آمارهایی که به شما کمک می‌کند بهترین گزینه موجود را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید، را عنوان خواهیم کرد.

انواع بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و به همین دلیل، این امکان را برای صاحبان کسب و کارها و همچنین بازاریابان فراهم می‌کنند که تبلیغات خود را به طرق مختلف و با استفاده از بنرهای مختلف اجرا کنند. آنچه شما برای ارائه پیام خود در تبلیغات بنری استفاده می‌کنید، متفاوت است و این انتخاب می‌تواند فرد به فرد و هدف و هدف متفاوت باشد.

معیارها و بودجه شما تا حد زیادی، بر روی تصمیم گیری شما در انتخاب بهترین نوع بنر برای رسیدن به بهترین نتیجه در مورد مخاطبان هدف و همچنین دلخواه شما از تبلیغات، تاثیر خواهند داشت.

تصاویر و ویدیوها نقش مهمی در، مورد قبول واقع شدن بنرهای تبلیغاتی شما دارند. مردم جهان عمدتاً “مردمی بصری” هستند و تقریباً فقط با تصاویر می‌توان آنها را متقاعد کرد. عوامل مهم بصری که بر روی تصمیم گیری شما در انتخاب نوع بنر تاثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

  • تک تصویری – می‌توان با استفاده از تک تصویر، بنرهای گیف و یا متحرک ساخت. از آن در ساخت بنر استاتیک (که در آن از انیمیشن استفاده نشده و کاربر آن را به صورت ثابت مشاهده می‌کند) استفاده کرد.
  • بنرهای ترکیبی و متحرک – این نوع بنرها، ترکیبی از عناصر مختلف طراحی بنر (مانند گرافیک و کد HTML) هستند که دارای جلوه‌های بصری جذاب‌تر برای جذب مخاطب نیز هستند. کد HTML تعبیه شده در بنرهای تبلیغاتی، برای ایجاد عنصری در بنر برای تعامل بیشتر با مخاطب به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: چه اندازه هایی برای تبلیغات بنری مناسب است؟

بنرهای HTML

بعد از به پایان رسیدن دوران بنر فلش، هنگامی که Google Display Network اعلام کرد که استفاده از بنر فلش را متوقف کرده‌اند، تبلیغات بنری HTML به یک اصل در تبلیغات بنری تبدیل شد. امروزه، نسخه پنجم HTML، یعنی HTML5 محبوب‌ترین قالب تبلیغاتی در قضای آنلاین به شمار می‌آید. بنر HTML5 از CSS و جاوا اسکریپت استفاده می‌کند و به طراح امکان طراحی انیمشین‌های زیبا و خیره کننده را می‌دهد.

تنها مشکلی که در مورد بنر HTML5 در ایران وجود دارد این است که، این نوع بنر در وب‌سایت‌های منتشر کننده تبلیغات بنری در ایران پشتیبانی نمی‌شود و به همین دلیل این نوع بنر تنها برای تبلیغات گوگل در ایران کارایی دارد.

مزایای بنرهای تبلیغاتی HTML

  • در طراحی بنر HTML مانند طراحی وب، از متن، ویدئو، تصاویر و جاوا اسکریپت استفاده می‌شود.
  • بنرها می‌توانند در صورت لزوم از اسکریپت نویسی و پایگاه داده‌های سمت سرور استفاده کنند.
  • بنر ریسپانسیو HTML5 ممکن است با هر اندازه‌ای تنظیم شود.
  • در طراحی بنر HTML5 با محدودیت رنگی که در بنر گیف وجود دارد، مواجه نمی‌شویم و می‌توان از میلیون‌ها رنگ در طراحی بنر HTML5 استفاده کرد؛ به همین دلیل می‌توان این نکته را به عنوان نکته قوت این نوع بنر نسبت به بنر گیف تلقی کرد.
  • بدون نیاز به افزونه می‌توانید فیلم، موسیقی و انیمیشن پخش کنید.
  • HTML5 را می توان به راحتی بروزرسانی کرد.
  • HTML5 به شما امکان ایجاد تبلیغات ریسپانسیو موبایل را می‌دهد.
  • بنر تبلیغاتی HTML5، یک فایل با فرمت استاندارد وب است که توسط همه مرورگرها و سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌شود.
  • تبلیغات HTML5 را می‌توان در تبلیغات گوگل به راحتی منتشر کرد، زیرا به منابع و پردازش کمی نیاز دارند و به راحتی گوگل آن را قبول می‌کند.
  • اندازه بنرهای تبلیغاتی HTML5 از بنرهای گیف، کوچکتر است.

معایب بنر تبلیغاتی HTML

  • هرگاه iOS ، Android یا Windows تغییراتی در سیستم‌های خود ایجاد کنند، ابزار توسعه HTML5 باید این تغییرات را در نظر بگیرد و مناسب با این تغییرات تنظیمات لازم را در کد انجام دهد.
  • بنر تبلیغاتی HTML5 به دلیل پشتیبانی نکردن وب‌سایت‌های ایرانی از این نوع بنر، برای انتشار در این وب‌سایت‌ها مناسب نیست و تنها می‌شود از آن در تبلیغات گوگل استفاده کرد.

بنرهای گیف یا متحرک

اگر بخواهیم بنرهای گیف یا متحرک را به زبان ساده توضیح دهیم باید بگوییم که، ترکیبی از تصاویر هستند که برای ایجاد انیمیشن در کنار هم قرار می‌گیرند. بنرهای گیف از کل 256 رنگ وب پشتیبانی می‌کنند. برای اینکه بیشترین تاثیرگذاری را از طراحی بنر گیف خود بگیرید، باید همیشه در طراحی خود از این پالت 256 رنگی استفاده کنید.

اگر این کار را انجام دهید، مطمئن خواهید بود که تبلیغات شما در هر مانیتور و دستگاهی در بهترین حالت رنگی نمایش داده می‌شود. برای اینکه بهترین نتیجه را از بنر گیف بگیرید، توصیه می‌شود که قبل از استفاده از تصاویر در طراحی آنها را در مانیتورهایی با وضوح تصویر پایین مشاهده کنید، سپس آنها را در بنر خود قرار دهید. این امر به این دلیل است که عکس‌ها حاوی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند و به همین دلیل ممکن است در پالت 256 رنگی، آن رنگ‌ها به چشم نیایند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری

مزایای بنرهای تبلیغاتی گیف

فرمت فایل بنر گیف در انواع بنر تبلیغاتی، یکی از پرکاربردترین و پر استفاده‌ترین فرمت‌های ناشران تبلیغات در وب است.

بنر گیف یا متحرک، یکی از بهترین راه حل‌های مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک است که به دنبال تبلیغات در فضای آنلاین و استفاده از مزایای تبلیغات بنری هستند.

بنرهای گیف مانند بنرهایی که در رسانه‌های جمعی بزرگ مشاهده می‌کنیم، نیستند و اینگونه بنرها بیشتر روی پیام “اصلی” تمرکز می‌کنند. یک طراح باید به صورت هوشمندانه از رنگ‌ها در طراحی بنر گیف استفاده کند تا به محض دیده شدن، در چشم مخاطب جذاب به نظر برسد و آزار دهنده نباشد. محتوای داخل بنر می‌تواند یک بنر تبلیغاتی را موفق کند و هم می‌تواند آن را به زمین بزند، بنابراین در انتخاب آن باید نهایت دقت را به خرج داد. یک راه خوب برای برقراری ارتباط یک پیام به صورت موثر این است، “داستانی را بگویید” که بیننده را درگیر خود کند.

برخی دیگر از مزایای بنر گیف

  • قالب GIF یکی از پرکاربردترین قالب‌های بنر تبلیغاتی است و استفاده از این نوع قالب توسط ناشران وب پشتیبانی می‌شود.
  • می‌توان زمان بندی را روی بنر تبلیغاتی گیف کنترل کرد.
  • ساخت بنر گیف بسیار آسان است.
  • استفاده از انیمیشن در یک بنر تبلیغاتی باعث افزایش CTR می‌شود.
  • بنر تبلیغاتی گیف، بر روی موبایل به خوبی کار می‌‌کند.
  • بنر تبلیغاتی گیف از نظر ظاهری بسیار جالب و خاصیت تعاملی بالایی دارد.

معایب بنر گیف

  • بنر گیف فقط 256 رنگ را پشتیبانی می‌کند که در برخی موارد برای کاهش حجم بنر این تعداد رنگ به 64 نیز می‌رسد، که باعث می‌شود برای بسیاری از تصاویر خوب نباشد.
  • با توجه به نوع خروجی که بنر گیف دارد و به صورت فریم به فریم است، ممکن است حجم فایل نهایی زیاد شود.
  • بنرهای گیف فقط 256 رنگ دارند و این بدان معناست که، انیمیشن‌های گیف بهترین کیفیت تصویر را ندارند.

بنرهای ثابت یا استاتیک

بنر ثابت یا استاتیک شامل یک تصویر می‌شود که ممکن است حاوی عناصر گرافیکی و متن باشد. فرمت فایل بیشتر بنرهای استاتیک .jpg است، اما می‌توانید آنها را در قالب .png نیز پیدا کنید. بنرهای ثابت برخلاف بنرهای گیف ثابت هستند و پویایی ندارند.

مزایای بنر تبلیغاتی استاتیک

  • بیشتر ناشران تبلیغات آنلاین، این نوع را در وب‌سایت‌های خود منتشر می‌کنند.
  • حجم فایل بنر ثابت کم است.
  • برای دیده شدن این نوع بنرها توسط کاربر، نیاز به افزونه خاصی نیست.
  • برای ساخت بنرهای استاتیک در فرمت JPG ، PNG یا بنر استاتیک GIF، نیازی به برنامه نویسی فلش ندارید.
  • به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که از آزاردهنده بودن بنر استاتیک بگوید.
  • بنرهای استاتیک روی موبایل نیز اجرا می‌شوند.

معایب بنر تبلیغاتی استاتیک

  • این نوع بنرها مانند بنرهایی که دارای انیمیشن هستند مخاطب جذب نمی‌کنند.
  • بنرهای استاتیک خاصیت تعاملی ندارند و مخاطب را با خود درگیر نمی‌کنند.
  • اطلاعات نسبتا محدودی را می‌توان روی این‌گونه بنرها قرار داد.
  • به راحتی توسط کاربر نادیده گرفته می‌شوند و کمتر تاثیرگذاری دارند (CTR پایین)

انواع کمپین‌های تبلیغات بنری

تبلیغات بنری برندینگ

  • هدف اصلی از این نوع کمپین تبلیغاتی، آشنایی عموم مردم با نام و خدمات یک کسب و کار است. تبلیغات در این نوع کمپین به هر شکل، فرمت و یا حالت از جمله در رسانه‌های آنلاین بسیار مفید است. در این نوع تبلیغات نام کسب و کار باید تا ابد در ذهن مخاطب بماند.
  • در کمپین‌های تبلیغاتی با هدف برندینگ، ضروری نیست که کاربر بلافاصله روی بنر تبلیغاتی کلیک کند؛ زیرا در این نوع تبلیغات نتایج کوتاه مدت خیلی مد نظر نیست و اهداف در این کمپین‌ها برای بلند مدت هستند. هدف در این نوع کمپین‌های تبلیغاتی این است که کسب و کار مطمئن شود که نام برند، وب‌سایت، محصولات و خدمات آنها آنقدر برای کاربر جا بیفتد که به خودی خود مخاطبان هدف به سمت بازدید از وب‌سایت و “بازگشت دوباره جذب شوند.

کمپین با هدف کلیک بر روی بنر

  • با اجرای کمپین‌هایی با هدف کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی، این امکان را فراهم می‌کنید تا ارتباط مستقیمی با مخاطب هدف خود در مستقیم‌ترین حالت ممکن برقرار کنید.
  • دکمه کال تو اکشن، ابزاری مفید در جهت هدایت مخاطب هدفمند به وب سایت شما است. استفاده از شوخ طبعی و ارائه نکته‌ای خاص به مخاطب، میزان کلیک را بسیار زیاد می‌کند. کمپین‌هایی با هدف کلیک، می‌توانند فرآیند برقراری ارتباط را با مخاطب هدف و جلب توجه و ایجاد واکنش را بیشتر کنند؛ در عین حال داشتن پیام واضح، در بنرها می‌تواند فرآیند برقراری ارتباط را سریع‌تر کند.
  • برخی طراحان بنر در طراحی بنرهایی با هدف کلیک، از ترفندهایی استفاده می‌کنند که مخاطب بدون وجود دکمه یا چیز دیگری روی بنر کلیک کند.

برای کلیه نیازهای تبلیغاتی در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات بنری خود، با تیم کادرنو تماس بگیرید تا بتوانید از تجربه آنها در کمپین‌ها خود استفاده کنید و بهترین بنر را از انواع بنر تبلیغاتی برای موفقیت و رسیدن به اهداف بازاریابی خود، سفارش دهید.

نتیجه گیری

باید قبل از در نظر گرفتن اینکه کدام نوع بنر برای تبلیغات بنری شما مناسب است، سوالاتی از خود بپرسید. این سوالات می‌تواند این باشد که آیا قصد رساندن پیامی واضح به مخاطب خود دارید و یا دوست دارید یک داستان یا یک هویت برای برند خود درست کنید یا خیر.

بسیار مهم است که، مشخص کنید قصد دارید از انواع بنر تبلیغاتی به کجا برسید. محتوای تبلیغ باید به صورت ایده آل منعکس کننده کلیت و پیام اصلی شما به مخاطب هدف باشد. این موضوع در درازمدت می‌تواند به خودی خود، باعث شکست و یا موفقیت تبلیغات بنری کسب و کار شما شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *