تبلیغات بنری

تبلیغات بنری چگونه کار می‌کند؟

همیشه صحبت در مورد طراحی بنر و تعریف تبلیغات بنری زیاد است و در این مورد حرف زیاد برای گفتن وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا به شما نشان ‌دهیم که تبلیغات بنری چگونه کار می‌کند.

اما اول از همه، قصد داریم تا ببینیم که اولین تبلیغات بنری را چه کسی اجرا کرد و کدام وب‌سایت آن را منتشر کرد. واقعیت این است که اولین تبلیغ بنری در بین تمام تاکتیک‌های تبلیغات آنلاین به نام خود دامنه – thefirstbannerad.com – معروف است.

اولین تبلیغ بنری در تاریخ ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ در مجله Wired (که آن را hotwired.com می‌نامیدند) اجرا شد و این تبلیغات یک بنر ساده داشت که روی آن نوشته شده بود: «آیا تا کنون ماوس خود را درست اینجا کلیک کردید؟ کلیک خواهید کرد ».

شاید برای آن زمان نوشتن چنین محتوایی روی این کمپین تبلیغاتی توانسته میزان موفقیت را بالا ببرد، اما امروزه مردم نسبت به تبلیغات بنری، حس مردم نسبت به اولین تبلیغ بنری را ندارند و به راحتی با مشاهده چنین بنری، می‌توانند آن را نادیده بگیرند.

صنعت تبلیغات بنر

اما امروزه، دنیای تبلیغات بنری شامل تبلیغات بنری که در وب‌سایت مورد علاقه خود مشاهده می‌کنید، تا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی مانند بنرهای فیس‌بوک، تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام، اسنپ‌چت، Geofilters و سایر شبکه‌های اجتماعی که امکان انتشار تبلیغات دارند، می‌شود.

اما برای اینکه مطمئن شویم در این صنعت داریم درست عمل می‌کنیم، لازم است از ابتدا مواردی در مورد تبلیغات بنری و طراحی بنر بدانیم و با آن‌ها آشنا شویم.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم:

۱. تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری در واقع فرمتی از تبلیغات آنلاین در قالب بنر است.

تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات دیسپلی است که به دلیل ماهیت بصری آن برخلاف تبلیغاتی است که فقط روی متن تمرکز دارند. هدف از تبلیغات بنری، تبلیغ برند است. اینگونه تبلیغات کابر را از سمت وب‌سایت نمایش دهنده تبلیغ، به سمت سایت تبلیغ کننده و یا صفحه فرود مختص تبلیغ هدایت می‌کند.

می‌توانید برای شروع کمپین‌های بنری خود، کار را با گوگل ادورز شروع کنید.

۲. بنر تبلیغاتی چیست؟

 

تبلیغات بنری

یک بنر تبلیغاتی یا بنر تحت وب، تبلیغاتی است که در صفحه وب نمایش داده می‌شود. این تبلیغات یک تصویر (.jpg ، .png ، .gif) یا المان‌های دیگر که (معمولاً با استفاده از Flash یا HTML5 ایجاد می‌شود)، دارد.

بنابراین، بسته به فناوری مورد استفاده در ساخت آن‌ها، بنر تبلیغاتی می‌تواند متحرک و یا استاتیک باشد.

بنر استاتیک، می‌تواند یک تصویر ساده یا تصویر طراحی شده باشد که دقیقاً مانند آگهی تبلیغاتی عمل می‌کند که کاربر می‌توانید بر روی آن کلیک کند و به وب‌سایت یا صفحه فرود تبلیغ هدایت شود.

ما و همچنین شما سوالات زیادی در مورد “بنر تبلیغاتی متحرک چیست؟” شنیدیم. به همین خاطر قصد داریم با یک پاسخ، به شما در رسیدن به جواب درست کمک کنیم:

بنر تبلیغاتی متحرک (یا بنر وب) نوعی تبلیغات دیجیتالی است که توسط یک سرور ارائه دهنده تبلیغ نمایش داده می‌شود. هدف بنر متحرک نیز درست مانند اهداف بنر استاتیک است: جلب توجه و متقاعد کردن کاربر برای کلیک روی بنر.

همچنین، بنر متحرک می‌تواند به عنوان یک تبلیغ دیسپلی متحرک شناخته شود که با استفاده از تکنیک‌های طراحی بنر گیف، برای کاربر این توهم را ایجاد می‌کند که تصاویر بنر حرکت دارند.

بیشتر بخوانید: ترفند هایی برای کم کردن سایز و حجم بنر گیف

۳. تبلیغات بنری چگونه کار می‌کند؟

کار بنرهای تبلیغاتی به دلیل لینکی که دارند، آوردن ترافیک به وب‌سایت تبلیغ کننده است. همچنین، بنرهای تبلیغاتی که در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنیم، می‌توانند تمام آن کارهایی که بنرهای متداول و چاپی انجام می‌دهند را نیز ارائه کنند که شامل، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی درباره محصول جدید، افزایش آگاهی از برند و غیره می‌شود.

با این حال، اکثر بنرها قابل کلیک هستند و کار اصلی آن‌ها ترغیب کاربر به کلیک بر روی آن‌ها است. اما با این حال، هستند بنرهایی که کسی روی آن‌ها کلیک نمی‌کند و دلایل اینکه چرا کسی روی تبلیغات بنری شما کلیک نمی‌کند، می‌تواند بسته به بنر و شرایط دیگر فرق بکند. اما در ادامه به طور خلاصه، در مورد تأثیرات بنر تبلیغاتی صحبت خواهیم کرد.

بنابراین، چرا از تبلیغات بنری استفاده می‌کنیم؟

  •  آگاهی از برند – شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات بنری، آگاهی از برند خود را افزایش دهید تا افراد به راحتی محصول یا خدمات شما را بشناسند. برندهایی مانند IBM ، Apple ، Target یا Nike از تبلیغات بنری استفاده می‌کنند تا از طریق آن بتوانند تجارت خود را توسعه دهند.
  • افزایش تبدیل – تبلیغات بنری، یک راه عالی برای ساختن پایگاه کاربری شما است. اگر نرم افزار کاربر محور دارید، می‌توانید از تبلیغات بنری استفاده کنید تا کاربران بیشتری را برای ثبت‌نام ترغیب کنید و کاری کنید محصول یا خدمات شما را امتحان کنند.
  •  ریتارگت کردن مخاطبان – اگر کاربری یک‌بار به وب‌سایت شما سر زده باشد، اما در خبرنامه ثبت نام نکرده یا محصول شما را امتحان نکرده باشد، می‌توانید آن کاربر را با تبلیغات بنری مجدداً هدف قرار دهید.

معمولاً تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های پر ترافیک نمایش داده می‌شوند، که مطالب جالب یا مفیدی را به کاربر ارائه می‌دهند.

اما علاوه بر ترافیک، جنبه‌های مهم دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام انتخاب وب‌سایت برای نمایش تبلیغ خود در نظر بگیرید. به همین دلیل همواره به شما توصیه می‌کنیم برای تبلیغات بنری سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که در صنعت شما مشغول به فعالیت هستند و نوع محتوای آن‌ها همسو با کار و فعالیت شماست.

یکی از این جنبه‌ها، هدف قرار دادن وب‌سایت است که کم و بیش باید با مخاطب هدف بنر مطابقت داشته باشد.

۴. چرا تبلیغات بنری مؤثر است؟

یکی از مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به نوع سنتی آن، این است که می‌توان میزان اثربخشی آن را به راحتی سنجید. می‌توان با طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر، اثربخشی آن را به راحتی سنجید. می‌توان یکی از شاخص‌های اصلی اثربخشی تبلیغات بنری را، نرخ کلیک دانست. نرخ کلیک (CTR)، با تقسیم تعداد کاربرانی که بر روی تبلیغ کلیک کردند با تعداد دفعات نمایش تبلیغات (ایمپرشن‌ها) به‌دست می‌آید.

به عنوان مثال، ممکن است بشنوید که شخصی بگوید یک تبلیغ خاص نرخ کلیک ۳٪ داشته است. این بدان معناست که از ۱۰۰ ایمپرشن آن تبلیغ، سه بار روی بنر کلیک شده است.

بنابراین، هر چه CTR بالاتر باشد، میزان مؤثر بودن تبلیغات بیشتر است. به همین سادگی می‌توان اثربخشی آن را به‌دست آورد.

۵. اندازه استاندارد بنر برای تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، که هنگام بررسی بنرهای تبلیغاتی با اندازه‌ها و انواع آن‌ها مواجه شده باشید. اما باید بگوییم که در میان این اندازه‌ها،‌ اندازه‌های استاندارد وجود دارد و نقش آن‌ها آسان‌ کردن کار بازاریابان و طراحان برای طراحی بنر در اندازه استاندارد است.

یکی از راه‌هایی که می‌توان از آن برای ایده گرفتن در مورد بهترین اندازه بنر استفاده کرد، بررسی وب‌سایت‌های ایرانی در مورد استفاده از اندازه‌های مختلف است. پرنمایش‌ترین اندازه‌های بنر در سایت‌های برتر ایرانی، بهترین راهنما برای رسیدن به ایده است و می‌توانید از آن‌ها برای اجرای درست کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

در مقاله رایج‌ترین اندازه‌های بنر در تبلیغات بنری درباره اندازه‌های استاندارد صحبت کردیم، اما با این حال قصد داریم تا این اندازه‌های را در قالب یک جدول نیز دوباره به شما ارائه کنیم.

لیست زیر اندازه‌های استاندارد برای بنر تبلیغاتی را ارائه می‌دهد:

اندازه بنرنوعجایی که نمایش داده می‌شودمیزان استفاده
۳۰۰×۲۵۰مستطیل متوسطدر داخل یا انتهای مقاله قرار می‌گیردخوب
۳۳۶×۲۸۰مستطیل بزرگدر داخل یا انتهای مقاله قرار می‌گیردخوب
۷۲۸×۹۰لیدربرددر بالای مقاله یا در میان مقاله قرار می‌گیردخوب
۳۰۰×۶۰۰نیم صفحهدر سمت (سایدبار) راست و چپ صفحه قرار می‌گیرددر حال رشد
۴۶۸×۶۰بنردر فضاهای کوچک در داخل یا سمت چپ مقالات قرار می‌گیردبه صورت محدود و رو به کاهش
۲۳۴×۶۰نیمه بنردر فضاهای کوچک در داخل یا سمت چپ مقالات قرار می‌گیردبه صورت محدود و رو به کاهش
۱۲۰×۶۰۰بنر بلنددر سایدبار وب‌سایتبه صورت محدود
۱۶۰×۶۰۰بنر بلند عریضدر سایدبار وب‌سایتخوب
۹۷۰×۹۰بنر بلند عریضبالای صفحات وب سایتبه صورت محدود
۲۰۰×۲۰۰مربع کوچکمعمولاً در سایدبار سمت راست نمایش داده می‌شودبه صورت محدود
۲۵۰×۲۵۰مربعمعمولاً در سایدبار سمت راست نمایش داده می‌شودبه صورت محدود

۶.  نحوه ساخت بنر برای تبلیغات بنری

این کار به آسانی انجام می‌شود! برای طراحی بنر لازم نیست یک طراح حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید بدون هیچ گونه مهارت برنامه نویسی، بنرهای تبلیغاتی ایستا یا متحرک را طراحی کنید. البته ممکن است این کار کمی جزئیات داشته باشد که هر کسی از پس آن برنیاید. برای اینکه بتوانید بهترین کمپین را اجرا کنید، مطمئنا به کمک طراحان حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

تیم کادرنو با سابقه بسیار در زمینه طراحی بنر گیف و طراحی بنر تبلیغاتی، می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند و خیال شما را بابت طراحی بنر راحت کنند. می‌توانید تنها با دانستن نحوه استفاده از بنر گیف در بازاریابی، سراغ کادرنو بیایید و طراحی را به آن بسپارید و موفقیت کمپین خود را نظاره‌گر باشید.

اما چند اصل ساده وجود دارد که شما باید هنگام طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری از درست بودن آن‌ها مطمئن شوید:

  •  هدف اصلی شما کیست و از او چه می‌خواهید؟

قبل از طراحی بنر تبلیغاتی، باید بدانید مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند و از آن‌ها دقیقا چه می‌خواهید. شاید قصد شما کلیک روی وب‌سایت‌تان باشد، خرید کالاهای تخفیف خورده محدود یا استفاده رایگان از خدمات‌تان باشد. راجع به آن فکر کنید!

  •  ارزش پیشنهادی شما چیست؟

مشخص کردن این ارزش، به شما کمک می‌کند متن بنر خود را بنویسید و همچنین متن مناسب دکمه CTA را انتخاب کنید.

  •  اندازه استاندارد بنر خود را انتخاب کنید

از آنجایی که ناشران معمولاً از اندازه استاندارد بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین اگر سایز دیگری را انتخاب کنید، محدوده نمایش تبلیغات خود را به آن سایز محدود خواهید کرد.

  • از فونت‌های خوانا استفاده کنید

همه در تبلیغات بنری قصد دارند تا با ارائه درست پیام خود با خط خوانا، کاری کنند کاربر برای دانستن بیشتر روی بنر کلیک کند.

  •  استفاده از تصاویر کیفیت بالا

زمانی که در بنر تبلیغاتی از تصاویر کیفیت پایین استفاده می‌کنید، می‌توانید بی‌اعتمادی بین برند و کاربر خود به وجود آورید. ۵۴٪ از کاربران به این دلیل روی تبلیغات بنری کلیک نمی‌کنند، زیرا به آن‌ها اعتماد ندارند.

  •  از رنگ‌های برند خود استفاده کنید

اگر می‌خواهید تبلیغات بنری حرفه‌ای داشته باشید و افراد با دیدن بنر بتوانند برند شما را تشخیص دهند، توصیه می‌کنیم در پروسه نحوه انتخاب رنگ مناسب برای تبلیغ بنری، رنگ‌های نزدیک به رنگ سازمانی خود را انتخاب کنید

  • بنر تبلیغاتی خود را بیش از حد شلوغ نکنید

هرچه بنر ساده‌تر باشد، می‌توانید ساده‌تر و درست‌تر پیام تبلیغات خود را به مخاطبان خود انتقال دهید.

  •  استفاده از یک عنصر از برند (لوگو، نام شرکت یا وب‌سایت) را فراموش نکنید

مهم نیست که چقدر در صنعت خود بزرگ یا کوچک هستید؛ شما باید از یکی از عناصر برند خود استفاده کنید تا به کاربر نشان دهید که پشت بنر تبلیغاتی چه شرکت و چه هویت بصری وجود دارد.

۷. چگونه تبلیغات بنری را شروع کنیم؟

تبلیغات بنری

مهم نیست که چه نوع تبلیغاتی را قصد دارید انجام دهید، چند اصل وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید تبلیغات بنری مؤثر داشته باشید.

آنچه که ما در مورد تبلیغات بنری دوست داریم این است که، این نوع تبلیغات کاملا بصری است. تصاویر (عکس، فیلم) فراتر از تبلیغات متنی عمل می‌کنند و می‌توانید به راحتی از دکمه‌ها، رنگ‌ها، تصاویر، متن و یا حتی انیمیشن‌ها استفاده کنید تا بتوانید درک پیام را راحت کنید.

بنابراین، اصولی که به شما در شروع تبلیغات بنری کمک می‌کنند چه هستند؟

  •  از کمپین تبلیغاتی خود چه می‌خواهید

در مورد محصول و یا خدمات خود فکر کنید و ببینید که ایده خاصی که می‌توانید کمپین خود را بر روی آن ایجاد کنید، چیست.

  •  بودجه خود را تعیین کنید

تبلیغات جزء مواردی در کسب و کار است که نیاز به هزینه کردن دارد و تبلیغات بنری نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما باید بدانید که چه مقدار پول برای سرمایه‌گذاری در کمپین خود نیاز دارید.

  •  مخاطبان شما چه کسانی هستند

درک اینکه می‌خواهید تبلیغ خود را به چه کسی نشان دهید، به شما کمک می‌کند تا یک تبلیغ بنری بهتر داشته باشید؛ زیرا شما نیازهای آن‌ها را می‌دانید و می‌دانید چگونه بنر تبلیغاتی را طراحی کنید تا مورد توجه آن‌ها قرار بگیرید.

نتیجه گیری

اگر بدانید که چگونه تبلیغات بنری خود را بهینه کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید، می‌تواند یک معامله واقعی برای برند خود رقم بزنید. برندهایی مانند AirBnb ،Wall Mart یا Time Magazine از تبلیغات بنری استفاده می‌کنند و روزبه‌روز شاهد افزایش فعالیت آن‌ها هستیم.

در این مقاله چند ایده و تاکتیک وجود دارد که به شما کمک می‌کنند درک کنید، که چگونه تبلیغات بنری کار می‌کند.

اکنون نوبت شماست؛ در بخش نظرات مشکلاتی که در مورد راه اندازی کمپین‌های تبلیغات بنری دارید را با ما در میان بگذارید.

منبع: blog.bannersnack

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *