طراحی بنر

۳ مرحله برای طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر

در مقاله‌ای در مورد خلاقیت در تبلیغات یک نقل قول جالب از یک مدیر خلاق آورده شده است، که در آن گفته: هیچ چیزی کارآمدتر از یک تبلیغ خلاق نیست.

بنابراین، چه در مورد تبلیغات سنتی و چه در مورد تبلیغات دیجیتال، باید در مورد اهمیت خلاقیت بیشتر فکر کنیم و از آن در طراحی‌های خود استفاده کنیم. خلاقیت هرگز از بین نمی‌رود و همیشه باید در صدر کارهایی که یک بازاریاب، تبلیغ کننده یا طراح گرافیک انجام می‌دهد، قرار بگیرد.

خلاقیت در هر آنچه امروز اتفاق می‌افتد، از جمله طراحی بنر تبلیغاتی، بازیگر اصلی است.

بیایید به گذشته برگردیم و ببینیم ظاهر اولین تبلیغ بنری چگونه بوده است

این یک بنر ساده با یک فونت شفاف بر روی پس زمینه مشکی و ۲ نوع فونت متفاوت است. محتوایی که داخل این بنر است این است «آیا تا کنون ماوس خود را در اینجا کلیک کرده‌اید؟» و پاسخ: «خواهی کرد»، است.

در این بنر تصویر هیچ انسانی دیده نمی‌شود. نام برند و دکمه‌های کال تو اکشن نیز ندارد. در واقع می‌توان گفت که هیچ چیزی ندارد. آن‌قدر ساده بود که مردم فقط به دلیل اینکه اسرار آمیز و مبهم بود، روی آن کلیک می‌کردند.

در طی ۲۰ سال، تبلیغات بنری بسیاری از عناصر دیگر مانند افزودن پویایی، دکمه کال تو اکشن و تصاویر با کیفیت را به‌دست آورد. حتی بیشتر، امروزه شما می‌توانید میزان بازدهی و کلیک تبلیغات بنری خود را بررسی کنید و ببینید آیا موفق آمیز بوده است یا خیر.

با این حال باز هم به نظر می‌رسد که باید سادگی را در تبلیغات رعایت کرد و در عین حال طوری بنر را طراحی کنیم که جذاب نیز بشود. باید کاری کنیم که در میان حجم انبوهی از تبلیغات‌های بنری یا وب‌سایت‌ها، خود را متمایز نشان دهیم.

در ادامه به شما نشان خواهیم داد که برندهایی مانند Kissmetrics ، SEMrush ، Apple ، Grid و دیگر بزرگان بازار، تبلیغات بنری خوبی را با توجه به موارد زیر طراحی می‌کنند:

۱. سایز

۲. پیام

۳. نام برند

۱. اهمیت سایز در تبلیغات بنری

وب‌سایت IAB انواع مختلفی از اندازه بنرهای تبلیغاتی متداول، از بیلبوردهای بزرگ 970 X 250 PX گرفته تا مستطیل کوچک‌تر 180 X 150 PX را، معرفی و نشان داده است. می‌توانید داخل وب‌سایت IAB پی دی اف آن را دانلود کنید.

قبل از شروع طراحی بنر تبلیغاتی، باید از خود بپرسید:

هدف من از این تبلیغ بنری چیست؟ با این بنر چه چیزی را می‌خواهم به دست بیاورم؟

اگر می‌خواهید اثرگذاری خوبی به‌دست آورید، توصیه می‌کنیم از اندازه‌های محبوب برای بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید. اکثر وب‌سایت‌ها از اندازه‌های ۳۰۰ × ۲۵۰، ۷۲۸ × ۹۰ و ۶۰۰ × ۱۶۰ برای نشان دادن آگهی‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

همچنین سایزهای دیگری نیز وجود دارد که مورد استفاده دیگر برندها قرار می‌گیرد؛ همراه ما شوید تا این سایزها را نشان شما دهیم.

همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، کمپین “WhatRunsWhere” تبلیغات خود را در اندازه‌های مختلف نمایش می‌دهد:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

یا همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید وب‌سایت “Grid”، از اندازه بیلبورد ۲۵۰x ۹۷۰ برای تبلیغات خود استفاده می‌کند:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

یا یک تبلیغ ۲۵۰x۳۰۰ در وب سایت Mashable مشاهده می‌کنید:

برخی وب‌سایت‌های بزرگ مانند Mashable ،The Verge ،The Guardian از طراحی کارتی استفاده می‌کنند، بنابراین این نوع طراحی به راحتی برای بنرهای تبلیغاتی در سایزهای ۳۰۰x ۳۵۰ یا ۹۰x ۷۲۸، ایده‌آل هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه حجم بنر های گیف را کم کنیم؟

۲- وضوح پیام

وضوح پیام برای شما چقدر مهم است؟ به عنوان مثال، هنگامی که ایمیلی از مشتری دریافت می‌کنید، باید آن ایمیل تا حد امکان برای شما واضح باشد تا بتوانید تشخیص دهید مشتری به چه چیزی دقیقا نیاز دارد، مگر نه؟

بنابراین، وضوح پیام، حتی وقتی روی صحبت ما تبلیغات بنری است، بسیار مهم است. از آنجایی که تبلیغات بنری تنها محدود به داشتن ظاهر خوب و عکس باکیفیت نمی‌شوند، بنابراین باید پیام و وضوح آن را نیز در نظر داشته باشید.

این همان چیزی است که ما همیشه در کادرنو، از مشتریان خود می‌خواهیم؛ از آن‌ها می‌خواهیم به پیامی که می‌خواهند به مشتری خود منتقل کنند، فکر کنند.

آیا می‌خواهید یک محتوای صحیح برای تبلیغات بنری خود بنویسید؟

در ادامه ۴ مرحله یا بهتر بگوییم، ۴ سوال وجود دارد که می‌توانند به شما در نوشتن کمک کنند:

۱. چه چیزی می‌فروشید؟

۲. چه چیزی برند شما را متفاوت می‌کند؟

۳. چگونه می‌توانید آن را متفاوت بگویید؟

۴. پاسخ‌ها را ترکیب کنید.

بنابراین، چه نوع متنی را می‌توانید در بنر خود بنویسید؟

۱. تگ لاین یا توضیح برند

می‌توانید با تگ لاین و توضیح برند شروع کنید.

واربی پارکرز از جملات نوین و پویا مانند «سرکش»، «انقلابی»، «آگاه اجتماعی» استفاده می‌کند. اما طولانی‌ترین نسخه محتوایی آن‌ها «ما معتقدیم که خرید عینک باید آسان و سرگرم کننده باشد. عینک‌های ما باید شما را شاد و خوش چهره کند و پول را در کیف شما نگه دارد.»، است.

بنابراین در مورد توضیح کوتاه خود و اینکه چه کلماتی برند شما را توصیف می‌کنند، فکر کنید.

بیایید نگاهی به Appypie بیندازیم – تگ لاین آن‌ها این است: «یک اپلیکیشن به آسانی درست کردن شیرینی پای، درست کنید» و «با استفاده از آن‌ها می‌توانید فقط در چند دقیقه اپلیکیشن دلخواه خود را درست کنید و استفاده از آن رایگان است!».

بنابراین توضیح کوتاه آن‌ها در مورد برندشان چیست؟ «هیچ کدنویسی لازم نیست» – زیرا همه نمی‌توانند کدنویسی کنند. با توجه به این تگ لاین می‌توان دلیل موفقیت این برند را حدس زد.روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

۲. امتحان کردن

اگر توصیفات خوبی درباره برند خود دارید، باید آن‌ها را در تبلیغات بنری خود امتحان کنید.

استفاده از توصیفات مناسب در تبلیغات بنری به تبلیغ و برند شما کمک می‌کند تا اعتبار بیشتری به دست بیاورید. این توصیفات به شما فرصتی می‌دهند، تا ادعاهای خود را در ارتباط با محصول یا خدمات خود اثبات کنید.

گرید از چندین توصیف در آگهی‌های تبلیغاتی خود، از ناشرانی که درباره آن‌ها نوشتند، مانند Fast Company یا Wired استفاده می‌کند:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

همچنین Quicksprout در صفحه وبلاگ خود از توصیفات در بنرهای خود استفاده کرده است:

۳.  پیام قدرتمند

استفاده از کلمات قدرتمند در تبلیغات بنری می‌تواند به شما در ایجاد پیام خوب کمک کند، اما گاهی اوقات ما با استفاده از کلمات خود، خیلی از پیام خود دور می‌شویم. این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید با کلمات بازی کنید.

بیایید به تبلیغات بنری Workfront نگاه کنیم. در لوگوی آن‌ها می‌توانید تصویر گرافیکی یک شیر را ببینید. از آنجایی که شیر پادشاه جنگل است، Workfront پیامی را با این تصویر منتقل کرده است كه در آن خود را «پادشاه ضرب العجل‌ها» یا «پادشاه كار تیمی» معرفی کرده است.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

استفاده از فونت‌های خوانا را فراموش نکنید. زیرا مطمئنا نمی‌خواهید یک پیام تأثیرگذار تولید کنید که کسی نتواند آن را بخواند.

وقتی محتوای تبلیغات بنری خود را آماده می‌کنید، شفافیت و راستگو بودن را نیز فراموش نکنید.

۳. برندینگ 

هر عنصر در هویت برند شما حاوی وعده‌ای به خریدار است و هر عنصر موجود در تبلیغات بنری شما باید بخش مهمی از برند شما را نشان دهد.

اما برندینگ در تبلیغات بنری دقیقاً چیست؟

ما درباره مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی، برندینگ در بازاریابی محتوا، برندینگ در تبلیغات سنتی می‌دانیم، … اما برندینگ در تبلیغات بنری دقیقا چیست؟

جنیفر آکر (روانشناس و استاد استنفورد) تحقیقاتی را با عنوان «ابعاد هویت برند» انجام داده است که در آن پنج بعد اصلی پیدا کرده است که در هویت یک برند نقش دارند:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

برای کمک به درک برندینگ خود، باید به یک سؤال ساده پاسخ دهید:

ساده‌ترین و هنوز هم مهم‌ترین عهدی که با برند خود دارید چیست؟

از همین ابتدا، باید بدانید که برند شما عهدی برای این جهان است، یا باید باشد. بنابراین بیایید کمی در مورد موضوع برند و رابطه آن با تبلیغات بنری عمیق‌تر عمل کنیم.

۱. رنگ‌ها

محققان دریافتند که حداکثر ۹۰٪ از قضاوت‌هایی که درباره محصولات صورت می‌گیرد، تنها می‌تواند بر اساس رنگ‌ها باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای تبلیغ بنری، در آگاهی از برند، فروش یا تبدیل کاربران، و رسیدن به اهداف خود به شما کمک می‌کند.

اما چگونه رنگ‌ها را انتخاب می‌کنید؟

ابتدا باید رنگ‌های مورد نظر خود را از پالت رنگ‌های هویت برند خود انتخاب کنید. زیرا اگر نظمی در برند خود داشته باشید، باید یه پالت رنگی مختص به خود نیز داشته باشید.

اما اگر هویت برند شما پالت رنگی ندارد، باید با صحبت کردن با یک متخصص یا یک مشاور – درباره به وجود آوردن آن صحبت کنید – یا می‌توانید به این مثال‌ها نگاهی بیندازید و سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید. با این حال، توصیه ما این است که این کار را به متخصص خودش بسپارید.

بیایید نگاهی به دستورالعمل‌های برند Vimeo بیندازیم:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

رنگ‌های اصلی آن‌ها سیاه، سفید و آبی است. بنابراین این بدان معنی است که آن‌ها در تبلیغات بنری خود از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

همان‌طور که در این مثال‌ها مشاهده می‌کنید، ویمئو فقط از ۳ رنگ مهم در طراحی بنرهای خود استفاده می‌کند: آبی، سفید و سیاه.

نکته: وقتی می‌خواهید برای تبلیغات بنری خود رنگ انتخاب کنید، هویت برند خود را فراموش نکنید و بر اساس آن رنگ را انتخاب کنید.

2- فونت‌ها

شاید گفته‌های بسیاری در مورد اهمیت فونت و تایپوگرافی در هویت برند یا یک تبلیغ شنیده باشید. اما بگذارید در مورد تبلیغات بنری چیزی بسیار مهم را برای شما بیان کنیم: فونت‌ها بیشتر از هر عنصر دیگری در تبلیغ بنری شما مهم هستند.

چرا؟

زیرا وقتی در تبلیغ بنری خود قصد دارید درباره مواردی مانند (تیتر، تبلیغ، فروش و محصول جدید) بنویسید، مطمئنا دوست دارید آن نوشته‌ها خوانا باشند؛ برای خوانده شدن باید یک فونت خوب و خوانا را انتخاب کنید.

درست مانند آنچه در تبلیغات بنری iStock مشاهده می‌کنید:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

۳.  عناصر سازنده هویت برند (لوگو، نام، وب‌سایت)

یک لوگو یک برند نیست و یک برند یک لوگو نیست. اما با لوگو می‌توانید همیشه خود را متمایز کنید و وجود آن به شما کمک می‌کند در کنار دیگر رقیبان، برجسته شوید.

برای بسیاری از ما پیش آمده است که تبلیغات بنری بسیاری را مشاهده کنیم که لوگو ندارند و به همین خاطر از کلیک روی آن خودداری کنیم، چرا؟ دلیل آن این است که کاربر هیچ شناختی از برند تبلیغ کننده ندارد.

بنابراین برای ایجاد اعتماد، در تبلیغات بنری خود حتما لوگو برند خود را قرار دهید.

بگذارید کمی به لوگو Kissmetrics نگاه کنیم:

لوگو Kissmetrics

لوگو Kissmetrics

لوگوی شرکت KISSmetrics سبک بسیار ساده‌ای دارد و از پنج عنصر ثابت تشکیل شده است که یکی از آن‌ها نموداری را نشان می‌دهد که نشان دهنده ماهیت تحلیلی این برند است. شکل اطراف خطوط نمودار، حاشیه‌ای از سمبل قلب است که به سمت چپ چرخانده شده است و نشانگر طبیعت “Keep It Simple” شرکت KISSmetrics است. این سمبل، همچنین نشان دهنده ماهیت مفید، شخصی و دوستانه بودن شرکت KISSmetrics، کاری که هر روز برای آن تلاش می‌کنند، است.

و اکنون بیایید تبلیغات بنری آن‌ها را مشاهده کنیم:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید آن‌ها در هر آگهی تبلیغاتی خود از لوگوی خود استفاده می‌کنند. حتی اگر لازم باشد از بخشی از لوگو و بدون نوشته “kissmetrics” استفاده می‌کنند؛ زیرا آن‌ها قصد دارند برای اعتماد سازی از یک عنصر گرافیکی متعلق به هویت برندشان در تبلیغات، استفاده ‌کنند.

شما می‌توانید از تمام لوگوی خود در تبلیغات بنری استفاده کنید و یا بخشی از‌ آن را در بنر خود بیاورید، اما درج لوگو در تبلیغات را فراموش نکنید.

بعضی اوقات پیش می‌آید که شما نمی‌خواهید از لوگوی خود در بنر استفاده کنید، بنابراین وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، می‌توانید فقط از نام برند خود با فونت‌های خوانا و یا درج آدرس وب‌سایت خود استفاده کنید.

بله، می‌توانید آدرس وب‌سایت خود را روی تبلیغ بنری خود درج کنید، از این طریق به کاربر اعلام می‌کنید که این تبلیغ بنری دارای صفحه فرود می‌باشد.

دقیقاً مانند کاری که “Power PDF” با تبلیغ بنری خود کرده است.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

 

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان بازاریابی محتوای را با بنر گیف برجسته‌تر کرد؟

۴.  دکمه دعوت به عمل یا کال تو اکشن

از نظر ما صحبت درباره اهمیت دکمه دعوت به عمل یا CTA در تبلیغات بنری دیگر نیاز نیست، چرا که همه درباره اهمیت آن می‌دانند.

برای جلب توجه بیشتر، هر بنر باید یک دکمه کال تو اکشن داشته باشد. دعوت به عمل در تبلیغات بنری بسیار مهم است، و ما به شما توصیه می‌کنیم که دکمه‌های کال تو اکشن را، با کنتراست بالا به همه بنر‌های خود اضافه کنید. این دکمه‌ها همان چیزی هستند که باعث می‌شوند مردم روی بنر کلیک کنند و تبدیل‌ها اتفاق بیفتد.

بنابراین اگر می‌خواهید در تبلیغات بنری خود تبدیل ایجاد کنید، یک دکمه کال تو اکشن به بنر خود اضافه کنید.

۵. تصاویر

تصاویر نیز عناصر مهمی در تبلیغات بنری شما هستند. کیفیت پایین و مبهم بودن تصاویر، باعث می‌شوند که تبلیغات بنری شما اعتبار کم‌تری پیدا کند و تقریباً می‌توان گفت که هیچ کس روی آن کلیک نخواهد کرد.

اما چه نوع تصاویری را می‌توانید در تبلیغ بنری خود قرار دهید؟

الف- محصولات

اگر محصولی دارید که قصد دارید آن را در بنر خود معرفی کنید، باید تصویری برای آن انتخاب کنید که بالاترین کیفیت را دارد.

MVMT در تبلیغ بنری خود در ابعاد ۳۰۰ × ۶۰۰، تصویر محصول خود را با کیفیت بالا نشان داده است. آن‌ها به محصول باکیفیت خود اعتقاد دارند، به همین خاطر آن‌ها باید بهترین عکس را از محصول خود در بنر به نمایش بگذارند، مگر نه؟

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

اگر می‌خواهید بدانید که کیفیت تصویر محصول چقدر در تبلیغات بنری مهم است، فقط به تبلیغات بنری که سال‌های گذشته اپل، نگاه کنید:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

ب- پرسوناها و احساسات

ابراز احساسات بخشی از تاریخ تکاملی ما است و یک توانایی ذاتی بیولوژیکی است، که همه ما توانایی بروز آن‌ را داریم.

بنابراین در مورد استفاده از پرسونا در تبلیغات بنری خود فکر کنید. شما می‌توانید هنگام طراحی بنر تبلیغاتی خود به یک مشتری که از محصول شما استفاده می‌کند، فکر کنید.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

یا اگر برای یک دلیل می‌جنگید و می‌خواهید افرادی را درگیر پروژه خود کنید، می‌توانید از تصاویر احساسی استفاده کنید.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

همچنین، می‌توانید از سفیران برند خود استفاده کنید، دقیقاً مانند سفیر CNN که کریستین امان پور است.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

یا تصویری از شخصیت خریدار خود متصور شوید و از یکی از عکس‌های خوب موجود، برای نشان دادن آن استفاده کنید.

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

ج- پس زمینه‌ها

پس زمینه نیز یکی از موضوعات مهم در تبلیغات بنری و طراحی آن است.

شما می‌توانید از یک رنگ ساده، الگو و یا حتی یک تصویر مات درست مانند Kissmetrics ،Sprout Social ،NewsCred یا Grid استفاده کنید.

پس زمینه باید بتواند به پیام، لوگو و همچنین دکمه‌های کال تو اکشن موجود در بنر شما کمک کند، تا آن‌ها را در طراحی شما برجسته کند.

اگر به تبلیغات بنر SEMrush نگاهی بیندازیم، می‌توانیم استفاده از یک رنگ ساده را مشاهده کنیم که دقیقاً شبیه به رنگ اصلی برند آن‌ها است:

روش طراحی بنر تبلیغاتی

روش طراحی بنر تبلیغاتی

این رنگ کمک می‌کند که پیام تبلیغ به اضافه دکمه‌ها، کاربر را متوجه ماهیت اصلی تبلیغ سازد. ساده است، مگر نه؟

توصیه ما به شما این است که از یک رنگ و یک الگوی ساده استفاده کنید، تا عناصر دیگر موجود در تبلیغ بنری بتوانند اثر فوق العاده‌ای برای تبدیل کاربرانی که به دنبال آگهی شما هستند، داشته باشند.

لطفاً از شلوغ کردن بنر خودداری کنید و آن را مختصر و ساده نگه دارید.

نتیجه گیری:

برای شروع کار طراحی بنر تبلیغاتی این سوال را از خودتان بپرسید: هدف من از این تبلیغ بنری چیست؟

از سایز استاندارد برای طراحی بنر خود استفاده کنید. در بنر تبلیغاتی خود شفاف و راست‌گو باشید.

اعتماد به خود را با آوردن نام برند خود، تصاویر با کیفیت بالا و رنگ‌های خوب ایجاد کنید.

از اینجا به بعد همه چیز به شما بستگی دارد؛ آیا وقتی بنر تبلیغاتی گیف خود را طراحی می‌کنید، از روند خاصی پیروی می‌کنید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: blog.bannersnack

 

کادرنو

1 پاسخ
  1. نازنین حسین زاده
    نازنین حسین زاده گفته:

    اون 4 سوالی که درباره نوشتن پیام بنر است خیلی خوبن اما حاضرم شرط ببندم که هیچ برندی به این سوالا حتی فکر هم نمیکنن چه برسه به جواب دادن بهشون.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *