همه چیز در مورد برندسازی شخصی و نحوه طراحی هویت بصری شما

در دنیای دیجیتال امروز بیشتر کسب و کارها و حتی افراد به دنبال این هستند که در میان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند و به واسطه برندشان شناخته شوند. همان‌گونه که همیشه به دنبال راهی برای نشان دادن محصولات و خدمات خود هستیم، باید راهی نیز برای معرفی برند و خودمان نیز پیدا کنیم. آن راه برندسازی یا پرسونال برندینگ است.

برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ، تعریف برند به مخاطب در یک قالب بصری و محتوایی است. به عنوان یک شخص حرفه‌ای که کالا یا خدمات خود را می‌فروشید، باید خود را به وسیله همین پرسونال برندینگ، از رقبای خود متمایز کنید. برندسازی شخصی می‌تواند به شما کمک کند موقعیت خود را در بازار پیدا کنید، تصویری بی‌نظیر از خود ایجاد کنید و به صورت حرفه‌ای با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید.

برندسازی شخصی را می‌توان، هم به عنوان فرایندی استراتژیک و هم یک فعالیت خلاقانه دانست. در این مقاله، شما را در طی این فرآیند خلاقانه راهنمایی می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه خود را برندسازی کنید؛ در این مقاله همراه ما باشید تا به شما مراحل مورد نیاز برای ایجاد یک هویت بصری متمایز و منحصر به فرد را بگوییم.

۱- خود را به عنوان یک برند تعریف کنید

برند شما پسوندی برای شخصیت شماست

قبل از اینکه شروع به ساخت برند شخصی کنید، باید درک کنید که شما چه کسی هستید. به عنوان یک برند اگر نمی‌دانید دقیقا کی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، نمی‌توانید برندی بسازید که نماینده مناسبی برای شما باشد و مردم بتوانند با آن شما را بشناسند.

لپ کلام ما در اینجا این است که برند شما، از شخصیت شما ناشی می‌شود. علاوه بر این، ایجاد پرسونال برند باید ترکیبی از شخصیت شما و بازاریابی باشد، تا بتوانید از آن در تبلیغات‌های بنری و همچنین طراحی بنر تبلیغاتی برای کمپین‌ها استفاده کنید و جواب بگیرید.

بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلیه خصوصیات و ویژگی‌های خلق و خویی خود را بر روی کاغذ بیاورید.

با مراجعه به پیج اینستاگرام کریستینا گوان (happytowander) و دیدن و خواندن پست‌های او، خوشحالی و شور و اشتیاق را می‌توانید در پیج او حس کنید. او از تمام اشتیاق و شاخصه‌های برجسته خود در نوشتن پست‌های وبلاگ، پست‌های اینستاگرام و همچنین در سفرهایش به سراسر جهان استفاده می‌کند. در رسانه‌های او احساس شور و شوق را می‌توان حس کرد: عکس‌هایی که او پست می‌کند، محتوایی که منتشر می‌کند و حتی لوگوی شاد برند شخصی‌اش!

معتبر باشید

اصالت در پرسونال برندینگ بسیار مهم است. مطمئناً، در ابتدا افراد ممکن است فرم پرسونال برند شما را دوست نداشته باشند یا در کمپین‌ها از طراحی بنر شما و همچنین برند شما خوششان نیاید، اما بعد از کمی تعامل با برند شما دوست دارند که با شخص پشت تصاویر و بنرها ارتباط برقرار کنند. شاید آنها داستان شما را الهام بخش بدانند، یا شاید شخصیت، حس شوخ طبعی یا نوع رفتار شما را دوست داشته باشند.

کار شما این است، همان‌طور که هستید دیده شوید و اصالت خود را به جهانیان هدیه کنید.

شخصی که ما از همین منظر بسیار او را تحسین می‌کنیم الیزابت گیلبرت، نویسنده کتاب بین المللی و پرفروش، “خوردن، دعا، عشق”، است.

وی به لطف کتاب‌هایش مشهور شد و او امروزه یکی از موفق‌ترین نویسنده‌ها در ساخت برند شخصی در زمینه کتاب‌های داستانی است. میزان لایک، کامنت و اینگیجمنت پست‌های او در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتش بسیار زیاد است و او یک سخنران انگیزشی با استعداد است.

بخش عمده‌ای از موفقیت‌های وی ناشی از صریح بودن برای به اشتراک گذاشتن جزئیات زندگی شخصی و انتخاب‌های روزانه او، با کل جهان است. چیز دیگری که می‌توان فوراً آن را در شبکه‌های اجتماعی او تشخیص داد، این است که او صادق و معتبر است. با خواندن پست‌های او، شما بلافاصله با او ارتباط برقرار می‌کنید و همچنین با شخصیت داستان‌های او نیز همزاد پنداری می‌کنید.

این موضوع همچنین می‌تواند در طراحی بنر گیف و بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد. بارها گفتیم که روراست بودن و انتقال مستقیم پیام، می‌تواند حس اطمینان بیشتری به مخاطب بدهد. مخاطب با دیدن بنر تبلیغاتی شما برند شما می‌شناسد و با آن ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین در نمونه بنرهای گیف طراحی شده خود بیشتر دقت کنید و بگذارید صادق بودن برند شما، در بنرهابیشتر خود را نشان دهد

ارزش‌ها

بعد دیگری از هر فرد، از مجموع ارزش‌های او ساخته می‌شود. همه افراد به چیزی اعتقاد دارند و زندگی آنها بر پایه برخی اصول بنا شده است. هرچه پیرتر می‌شویم، این اصول بخشی از ما راتشکیل می‌دهند و خودمان را با آنها تعریف می‌کنیم. آنها در انتخاب‌های روزمره و تصمیمات زندگی ما بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

بنابراین، چه در مورد تحمل، شفقت و چه عدالت و نظم صحبت کنیم، همه آنها ارزش‌هایی هستند که برای برخی از ما حکم گنج را دارند.

ارزش‌های خود را مشخص کنید و آنها را بنویسید. در فرآیند برندسازی شخصی به آنها احتیاج خواهید داشت.

جایگاه خود را مشخص کنید – در مورد رقبای خود تحقیق کنید و خود را با ارزش‌ها از آنها جدا کنید.

اینکه در میان رقبا به جایگاه مناسبی دست پیدا کنید مطمئنا یک هدف تجاری است، اما هدف و قصد شما فروش است، درست است؟ به همین دلیل است که باید به دنبال پرسونال برندینگ باشید.

بنابراین، باید تحقیق کنید و نزدیک‌ترین رقبای خود را بررسی کنید، تا از آنها بیاموزید و شکافی را در بازار پیدا کنید که هیچ کس تا به حال به آن نفوذ نکرده است.

مشخص کنید که چه چیزی وجه تمایز شما و رقبایتان است و اگر موردی وجود ندارد، یک وجه تمایز اختراع کنید. سپس شما باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) ارائه دهید، که در واقع خاص بودن خود را نشان دهید.

مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید

پس از اینکه هویت خود را مشخص کردید، شناسایی مخاطبان هدف آسان‌تر خواهد شد. برای یکدست‌تر شدن روند کار، پروفایلی از مشتریان خود ایجاد کنید. لیستی از تمام ویژگی‌ها، آمار جمعیتی، علاقه‌مندی‌ها و مواردی که دوست ندارند و شیوه زندگی آنها، تهیه کنید. سپس سعی کنید بین آنها و خودتان ارتباط برقرار کنید.

2- به شخصیت خود اجازه دهید سبک بصری شما را تعریف کند

حال بیایید در مورد هویت برند و سبک بصری شما، صحبت کنیم. شما برای تعریف هویت بصری خود باید بدانید که به عنوان یک برند چه کسی هستید، سپس از تمام خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود برای ساختن برند شخصی استفاده کنید.

رنگ‌های واقعی خود را به ما نشان دهید! یک تم رنگی از چرخه رنگ‌ها برای برند شخصی خود انتخاب کنید.

اول از همه، یک پالت رنگی را انتخاب کنید که نمایانگر شخصیت شما باشد. همانند انتخاب رنگ‌ها در تبلیغات بنری به عنوان یک قانون، پالت رنگی که انتخاب می‌کنید باید 2 تا 3 رنگ داشته باشد و بهتر است بیشتر نشود.

مثال زیر به وضوح نشان می‌دهد که انتخاب 3 رنگ ساده می‌تواند، طراحی هویت بصری را تمیز و جذاب نشان دهد.

هر رنگ معنی و احساس خاصی را منتقل می‌کند. بنابراین باید ابتدا پیام خود را مشخص کنید، سپس 3 رنگ متناسب با پیام خود انتخاب کنید.

 

یک سبک بصری انتخاب کنید

سبک‌های بصری متعددی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید، اما تنها یکی از آنها با شخصیت منحصر به فرد شما مطابقت خواهد داشت. کار شما در این مرحله این است که مشخص کنید کدام سبک متناسب با شخصیت شماست.

در اینجا لیستی از سبک‌های بصری وجود دارد که می‌توانید در مورد آنها فکر کنید. یکی را انتخاب کنید که شخصیت شما را کاملاً مجسم کند.

  • سبک هندسی
  • سبک مدرنیستی
  • سبک وینتیج
  • سبک انتزاعی
  • سبک مینیمالیستی
  • سبک دست‌ساز

لوگو بسازید

اکنون که رنگ‌ها و سبک خود را انتخاب کردید، مرحله بعدی طراحی لوگو است. به لیست ویژگی‌ها و ارزش‌های خود برگردید و ببینید سبک بصری شما چگونه است. آیا شما فردی آوانگارد یا بهتر بگوییم یک سنت‌گرای آرام هستید؟

سپس می‌توانید مانند نمونه لوگو زیر، یک لوگو برای برند خود انتخاب کنید که ترکیبی از حروف و طراحی است، یا یک لوگو از نام خود بسازید.

برخی افراد گزینه دوم را برای پرسونال برندینگ ترجیح می‌دهند، زیرا نام آنها در طرح لوگو واضح‌تر نشان داده می‌شود و به ایجاد برندینگ کمک می‌کند. با این حال، اگر تصمیم دارید به دنبال یک سمبل بروید، مطمئن شوید که آن سمبل کاملا نشان دهنده شخصیت شما است.

فونت انتخاب کنید

اگر قصد شما انتخاب لوگویی با حروف نام برند خودتان است، باید یک یا دو فونت برای طراحی آن انتخاب کنید. حتی اگر لوگویی انتخاب کردید که با حروف طراحی نمی‌شود، برای همه مواد نوشتاری خود به فونت احتیاج دارید.

دو روش برای این کار وجود دارد:

  • فونت‌هایی از یک خانواده انتخاب کنید.
  • یا یک جفت فونت را انتخاب کنید، به این معنا که دو فونت مکمل یکدیگر باشند. برای طراحی لوگو، به یک فونت اصلی و یک فونت فرعی نیاز دارید. نوع اصلی باید متناسب با شخصیت شما باشد، اما در عین حال طوری باشد که در خاطر بماند. مورد دوم یعنی فونت فرعی، باید با فونت اول شما مطابقت داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال فونت دست نویس هستید، باید آن را با یک فونت ساده‌تر، مانند فونت سری sans، جفت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، فونت‌های شما باید با هم سازگار باشند، در واقع آنها باید مکمل یکدیگر باشند.

کتاب راهنمای برند جمع آوری کنید

هر برند دارای یک کتابچه راهنما، یک جزوه‌ای است که سبک بصری برند را نشان می‌دهد. برای پرسونال برندینگ، همچنین باید یکی برای برند خود درست کنید. خودتان این کار را نکنید، مگر اینکه شما یک طراح با تجربه باشید. از یک طراح برای ساخت این کتابچه کمک بگیرید.

آنچه در کتابچه راهنمای برند شما باید باشد:

  • اطلاعات در مورد شما: شخصیت، بینش فکری، فلسفه، فلسفه کاری، ارزش‌ها.
  • جایگاه برند شخصی: آنچه شما را منحصر به فرد می‌کند.
  • مخاطب هدف شما
  • نام، شعار برند، فونت‌ها
  • لوگو
  • پالت رنگ: کدهای رنگی و اصول استفاده از آنها.
  • تمپلیت‌های طرح

۳- خود را تبلیغ کنید

پس از راه اندازی برند شخصی خود، آماده معرفی و تبلیغ خود هستید. وقت آن است که دنیا در مورد شما بیشتر بداند و یاد بگیرد.

دو نوع کانال وجود دارد که باید آنها را برای خود حفظ کنید: رسانه آنلاین و رسانه آفلاین. بیایید در مورد هر یک از آنها به صورت جداگانه صحبت کنیم.

رسانه‌های آنلاین

ابزاری که باید داشته باشید: وب سایت

این روزها داشتن وب‌سایت از بایدها است. پس از شروع ارسال ایمیل، کارت ویزیت و بروشورهای تبلیغاتی و تبلیغات در گوگل و فیس‌بوک، باید افراد را به جایی راهنمایی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره شما و آنچه ارائه می‌دهید، کسب کنند.

بنابراین، از یک طراح سایت یا یک آژانس تبلیغاتی کمک بگیرید و با آنها همکاری کنید تا وب‌سایتی داشته باشید که نماینده شما باشد.

تبلیغات بنری

قبل از اینکه کالا یا خدمت شما مشتری را ترغیب به خرید کند، طراحی بنرهای شما باید آنها را برای خرید ترغیب کند. در تبلیغات بنری، طراحی شما توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند و میزان علاقه‌مندی آنها به برند شما را نشان می‌دهد.

برای جلب توجه مردم در تبلیغات، باید نکات تبلیغاتی در بنرها رعایت شود و برند شما به خوبی و با روشی اصولی در بنرها معرفی شود. در واقع باید با طراوت و خلاقیت در طراحی بنر علاوه بر تبلیغ برند خود، مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنید. استفاده از بنر گیف می‌تواند به شناخته شدن برند شما بیشتر کمک کند. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید و در کمپین تبلیغاتی خود موفق شوید، نگاهی به نمونه بنر گیف در وب‌سایت کادرنو بیندازید و هر چه زودتر برای عقب نماندن از رقبا تصمیم خود را بگیرید.

صفحات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای همه در دسترس است تا بتوانند خود را به طور رایگان تبلیغ کنند. حتماً یک حساب فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین برای برند خود باز کنید. بسته به نوع تجارت شما، یوتیوب و پینترست نیز اختیاری هستند. اگر کسب و کاری دارید که وابسته به تصاویر است، بهتر است این دو شبکه را نیز راه اندازی کنید.

سپس، آنچه شما باید انجام دهید، ساخت تصاویر پروفایل با استفاده از برند و جذابیت بصری برای بهینه سازی هر یک از این صفحات است. لازم است که برای هر یک از آنها یک تصویر پروفایل منحصر به فرد تهیه کنید، زیرا هر پلتفرم دارای ابعاد و سایز مخصوص به خود است.

همچنین، می‌توانید در طراحی موشن گرافیک مخصوص استوری و پست‌های اینستاگرام از هویت برند و لوگو خود استفاده کنید و بهترین تبلیغات را برای برند شخصی خود، در اینستاگرام اجرا کنید.

فیس‌بوک

به عنوان بزرگ‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم در میان شبکه‌های اجتماعی در جهان (3.3 میلیارد کاربر)، فیس‌بوک می‌تواند به شما در دستیابی سریع به مشتری هدف کمک کند. صفحه فیس بوک خود را با یک عکس پروفایل زیبا و کاور مرتبط به آنچه انجام می‌دهید، تزئین کنید. مطمئن شوید که همه می‌توانند لوگوی شما را ببینند. سپس توضیحات، آدرس و شماره تلفن را اضافه کنید تا افراد بتوانند با شما در ارتباط باشند.

برای نگه داشتن طرفداران خود باید مرتباً صفحه برند خود را به روز رسانی کنید، بنابراین یک قالب منحصر به فرد برای قرار دادن پست‌های خود تهیه کنید.

توییتر

توییتر نیز یکی از چندین شبکه اجتماعی است که، امکان داشتن حساب کاربری به صورت رایگان را به شما می‌دهد. برای تعریف خود و برند خود در توییتر، به تصویر پروفایل و تصویر کاور، توضیحات کوتاه و لینک به وب سایت خود نیاز دارید.

اینستاگرام

اینستاگرام مکانی برای کارآفرینان در حوزه محتوای تصویری است: طراحان مد، طراحان گرافیک، هنرمندان، نقاشان و حتی مربیان تناسب اندام. این پلتفرم، سکویی است که به مدیریت بصری دقیق احتیاج دارد، از این رو باید مراقب باشید که چگونه از هر تصویری که پست می‌کنید و چگونگی ظاهر شدن در فید اینستاگرام، نهایت استفاده را ببرید.

لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای منخصصین است که می‌تواند به شما کمک کند، در معرض اجتماع بزرگی از منخصصین در سراسر جهان قرار بگیرید و حتی همکاری‌های خود را با آنها آغاز کنید. یک تصویر هدر خیره کننده طراحی و تهیه کنید و توضیحی جامع از خودتان به صفحه برند خود اضافه کنید. فراموش نکنید که مرتباً در این پلتفرم باید به روز رسانی داشته باشید.

رسانه آفلاین

البته که، شما باید خود را آفلاین نیز تبلیغ کنید. لازم است کارت ویزیت را با شریک‌های تجاری خود، مبادله کنید. لازم است نامه‌های رسمی ارسال کنید و محصولات خود را بسته بندی کنید (در صورت فروش کالاهای فیزیکی).

تمام موارد بالا باید دارای لوگوی برند شما باشد و مشخصات تماس شما را داشته باشد.

در اینجا لیستی از موارد آفلاین که می‌توانید برای تبلیغ خود استفاده کنید آورده شده است:

  • کارت بازرگانی
  • کاغذ بسته بندی
  • پاکت نامه
  • بروشور / فلایر
  • پوستر تبلیغاتی مناسبتی

زمان راه اندازی پرسونال برند شما فرا رسیده است.

ما در این مقاله تمام اطلاعات را با شما در میان گذاشتیم و حال نوبت شما است تا آنها را عملی کنید.

منبع: blog.bannersnack

 

کادرنو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *