تاثیر تبلیغات بنری در افزایش خریدهای اینترنتی و آنلاین

تاثیر تبلیغات بنری در افزایش خریدهای اینترنتی و آنلاین چقدر است؟

هر روز که می‌گذرد دنیای مارکتینگ و بازاریابی حرف جدیدی برای گفتن دارد و همیشه با توجه به خواست مشتری و علائق مصرف‌کنندگان دچار تغییر و تحول می‌شود. یک روز وایرال‌شدن در شبکه‌های اجتماعی سکوی پرتاب کسب‌وکارها می‌شود و چندی بعد اینفلوئنسر مارکتینگ است که تأثیر مستقیمی در میزان فروش دارد. به همین خاطر به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار موفق همیشه باید در جریان ترندهای بازار باشید، درک خوبی از مشتری و خواسته‌هایش داشته و کالا یا خدماتی را ارائه دهید که واقعاً به آن نیاز دارد. در آخر هم باید شناخت کاملی از روش‌های مختلف تبلیغات و جذب مشتری داشته و به‌خوبی از همه روش‌های مارکتینگ در موقعیت‌های مناسب استفاده کنید. سوالی که مطرح می‌شود این است که تاثیر تبلیغات بنری در افزایش خریدهای اینترنتی و آنلاین چقدر است؟

یکی از جذاب‌ترین و تقریباً مؤثرترین روش‌های مارکتینگ استفاده از تبلیغات بنری است؛ اما این مدل را نباید با تبلیغات بیلبوردی یا انواع لایت باکس‌ها اشتباه بگیرید، زیرا دنیای طراحی بنری برای تبلیغات کلیکی و آنلاین وسیع‌تر و البته کاربردی‌تر است. در ادامه انواع تبلیغات کلیکی و بنری را معرفی کرده و دربارۀ مزایای‌شان صحبت کردیم، پس پیشنهاد می‌کنم چند دقیقه‌ای از وقتتان را به خواندن این مقاله کوتاه اختصاص دهید.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغ بنری در واقع یکی از روش‌های معرفی کالا و خدمات با کمک تصاویر خلاقانه، موشن‌گرافی، شعار تبلیغاتی و یا یک پیشنهاد ویژه به مشتری مانند فروش ویژه و … است که به‌صورت آنلاین و آفلاین طراحی می‌شود، در نتیجه تبلیغات بنری در یک مسئله با انواع بیلبوردها مشترک هستند و آن مسئله طراحی است. در واقع بنر با کمک طراحی ویژه و خلاقانه‌اش است که می‌تواند توجه مشتری را جلب کند.

در ضمن، شعار تبلیغاتی تا حداکثر ۷ کلمه برای بنر کافی است؛ زیرا وظیفه شما در این مدل تبلیغات جلب‌توجه سریع مشتری بدون کلمات و با کمک رنگ، تصویر و خلاقیت است. در دنیایی که مصرف‌کننده میانگین 5 الی 7 ثانیه را صرف نگاه به تبلیغات می‌کند و بارها شنیدیم این مشتریان در معرض انفجار اخبار و تبلیغات است شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که خودتان را به مشتری ثابت کنید.

معرفی انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری انواع مختلفی دارند؛ اما یک دسته‌بندی کلی برای همه آن‌ها صدق می‌کند:

  • تبلیغات بنری آنلاین
  • تبلیغات بنری آفلاین یا ایستا

تبلیغ بنری آنلاین که به آن تبلیغات کلیکی هم می‌گویند، در صفحات وب نمایش داده می‌شود. همین حالا یک سایت دانلود آهنگ یا فیلم را باز کنید، در گوشه سایت احتمالاً چند تصویر یا تصویر متحرک می‌بینید که در حال معرفی کالا یا خدماتی است که اگر جذاب باشد، احتمالاً رویش کلیک خواهید کرد.

با این تعریف باید تبلیغات کلیکی را تصویری در فرمت jpg یا png یا تصویری به‌صورت gif و متحرک بدانیم که در سایت‌ها یعنی در صفحات وب نمایش داده شده و برای معرفی کالا و خدمات کسب‌وکارها استفاده می‌شود. این مدل تبلیغات توسط سرور تبلیغاتی تهیه شده تا از طریق آن ترافیک را به سایت دیگری جذب کنید. منظور از ترافیک هم همان کلیک کردن روی تبلیغ و ورود مشتری جدید به صفحات آنلاین کسب‌وکار شما است.

این مدل تبلیغات همان‌طوری که گفتیم بر پایه تصویر شکل گرفته و مهم‌ترین ویژگی آن خلاقیت برای جذب مشتری از طریق یک محتوای چندرسانه‌ای است.

برای کم کردن حجم بنر گیف می‌توانید مقاله چگونه حجم بنر کیف را کم کنیم؟ را مطالعه کنید.

تبلیغات بنری آفلاین

تبلیغات بنری آفلاین به تبلیغات استاتیک معروف هستند، یعنی فقط شامل یک تصویر و شعار تبلیغاتی یا آدرس سایت و شماره‌تلفن می‌شوند. این مدل تبلیغات استاتیک موشن‌گرافی، تصویر متحرک و … ندارند و بیشتر در بیلبوردها و لایت باکس‌های شهری استفاده می‌‎‌شوند.

مدل وسیع این تبلیغات در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها گاه قیمت میلیاردی دارد و معمولاً برای کسب‌وکارهای بزرگ مانند کارخانه‌ها و … استفاده می‌شود که البته مزایای خودش را هم دارد. این سبک از تبلیغات استاتیک نیازمند خلاقیت، تصاویر گویا، تایپوگرافی‌های جذاب و استفاده از رنگ‌های متنوع و بولد است؛ ولی با وجود این موارد باز هم دامنه استفاده از آن کم است و نهایتاً به‌عنوان پوستر استفاده می‌شود، در صورتی که تبلیغات کلیکی روی صفحات وب مختلف و صفحات آنلاین خودتان هم قابل‌استفاده است و نسخه کم‌حجم آن را به‌صورت gif می‌توانید در چت آنلاین استفاده کنید.

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

گفتیم که تبلیغات کلیکی روی یک صفحه وب نمایش داده شده و باعث ترافیک روی سایت دیگری می‌شود، در نتیجه این مدل از تبلیغات با سه روش می‌تواند منجر به کسب درآمد شود.

اولین قدم همین کسب درآمد به‌ازای هر کلیک روی بنر و ورود به سایت جدید است.

قدم دوم تعداد دفعات نمایش بنر است که نشان می‌دهد، چند نفر این تبلیغ را دیدند و قدم سوم کسب درآمد از خرید یا ثبت‌نام است. این بنرها معمولاً مشتری را دعوت به کلیک کرده تا در ازای آن در صفحه جدیدی که برایش باز شده خریدی را انجام دهد که به‌ازای خرید هر کاربر هم هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه این مدل از تبلیغات امکان درآمدزایی هم دارد.

دومین مزیت استفاده از روش بنری و کلیکی به‌صورت آنلاین نرخ مناسب و مقرون‌به‌صرفه آن در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی است. همان‌طوری که گفتیم بیلبوردها بسیار گران هستند و وایرال‌شدن در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ هم سرمایه بالایی می‌خواهد که در شرایط فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی چندان هم خوب و منطقی نیست. در مقابل این نکات منفی تبلیغ‌های بنری و کلیکی آنلاین هم هزینه کمتر و مناسب‌تری دارند و هم امکان درآمدزایی را برایتان فراهم می‌کنند.

اگر به دنبال برندینگ و برندسازی هستید، تبلیغات کلیکی راه را برایتان آسان می‌کند. می‌دانید که برای برندسازی باید در چشم مشتری باشید تا در ذهنش ماندگار شوید. این کار را تبلیغات بنری برایتان ساده کرده؛ یعنی از دیده‌شدن مداوم بنرتان در سایت‌های مختلف؛ البته نه به اندازه‌ای که مشتری خسته شود، لوگو و اسم مجموعه شما به نامی آشنا برایش تبدیل شود.

در نهایت هم می‌توانید از طریق تعداد کلیک‌ها اعتبار تبلیغاتتان را بسنجید. قاعدتاً کلیک کم نشان می‌دهد سایتی که برای تبلیغ انتخاب کردید، پلتفرم مناسبی نیست و ترافیک کمی دارد. اگر هم سایت معتبر بود، باید درباره سایت خودتان، کیفیت کالا و محصولاتی که ارائه می‌دهید یا جذابیتی که در کارتان وجود ندارد فکر کنید تا توجه مشتریان بیشتری را جذب کنید. به این ترتیب با هزینه کمتری در مقایسه با سایر روش‌های جذب مشتری کسب‌وکارتان را هم محک زدید.

با معرفی این مزایا بیایید تاثیر تبلیغات بنری در افزایش خریدهای اینترنتی و آنلاین را بررسی کنیم و با تبلیغ بنری جذاب و مناسب آشنا شویم که قدرت بالایی در جذب مشتری دارد.

ویژگی‌های تبلیغات بنری جذاب و موفق چیست؟

یک تبلیغ آنلاین بنری زمانی خوب عمل می‌کند که بر اساس اصول طراحی شده و از آن مهم‌تر خلاقیت داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که این فرایند صرفاً تا مرحله جذب مشتری و ترغیب او به خرید است و اگر بازگشت مشتری نداشته باشید، باید درباره تیم خودتان، نحوه برخورد با مشتری و کیفیتی که ارائه می‌دهید، تجدیدنظر کنید.

با این مقدمه ویژگی‌های یک تبلیغ بنری خوب را می‌توانیم به‌صورت زیر معرفی کنیم:

  • خلاق و درعین‌حال ساده و جذاب باشد
  • حتماً از عناصر کال تو اکشن مانند تماس بگیرید یا فروش ویژه را از دست ندهید، استفاده کند
  • مطابق با ارزش‌های کلی جامعه باشد و تابوشکنی نکند
  • همراه با رنگ‌های بولد و طرح‌های تعاملی طراحی شود
  • همراه با شعار تبلیغاتی یا یک خبر مهم و خاص باشد تا از نظر ارزش کلیک و وقت گذاشتن داشته باشد
  • معرفی چند محصول یا ارائه چند خبر نباشد و فقط روی یک مورد اشاره کند
  • کیفیت بالا داشته، همراه با تصاویر یا انیمیشن‌های خلاق و البته لوگو و نام نجاری مجموعه باشد

با رعایت این موارد و ده‌ها مورد ریز و درشت دیگر می‌توانید بنر جذابی را برای شروع تبلیغات کلیکی به سایت‌های مختلف بدهید و منتظر نتایج مثبت آن باشید. در نتیجه تاثیر تبلیغات بنری در افزایش خریدهای اینترنتی و آنلاین بسیار بارز است.

آیا تبلیغات کلیکی و بنری مؤثر است؟

در آخر هم به یک سؤال مهم دیگر پاسخ می‌دهیم و آن تأثیر تبلیغات بنری در میزان فروش است. در واقع بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای مختلف از ما می‌پرسند که آیا تبلیغات کلیکی واقعاً نتیجه می‌دهد؟

اول از همه یادتان باشد که در هر روش تبلیغاتی و زمانی که شما بخواهید هزینه را بپردازید همین سؤال را از خودتان می‌پرسید. آیا وایرال‌شدن واقعاً جواب می‌دهد؟ آیا ساخت تیزر تبلیغاتی واقعاً تأثیر دارد؟

در نتیجه برای شروع تبلیغات کلیکی هم این تردید شما را درک می‌کنیم، اما در مورد تأثیر بنر در میزان فروشتان باید با این حقیقت شروع کنیم که دنیای ما آنلاین است. تاکسی آنلاین، خرید اینترنتی، گشت‌وگذار در شبکه اجتماعی و ده‌ها مورد دیگر نشان می‌دهد که ما بیشتر ساعات زندگی‌مان را در فضای وب می‌گذرانیم و روزی حداقل چند بار بنر کسب‌وکارهای مختلف را در سایت‌ها می‌بینیم. در برابر این حجم از اطلاعات ورودی امکان کلیک و ترغیب مشتری برای خرید از چیزی که فکر کنید، بیشتر است.

از طرف دیگر طرح‌های متنوع بنرها در برابر تصویر ثابت محتوای سایت و … ترفندی است که توجه مشتری را جلب کرده و باعث می‌شود تا او بیشتر برای کلیک ترغیب شود. در نهایت هم اگر بنر خلاقانه‌ای تهیه کنید که آن چیزی را تبلیغ کند که مشتری واقعاً نیاز دارد، می‌توانید از تأثیر تبلیغات بنری در افزایش فروش اینترنتی مطمئن باشید. البته برای این موفقیت در این مدل آخر یعنی تبلیغ چیزی که مشتری واقعاً نیاز دارد، باید درک عمیقی از پرسونای مشتری داشته و آن‌ها را خوب بشناسید.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ

تاثیر تبلیغات بنری در افزایش خریدهای اینترنتی و آنلاین موثر است

تا اینجا با انواع تبلیغات بنری و البته مزایای یک تبلیغ موفق و تأثیرگذار آشنا شدید. حالا می‌دانید که تبلیغات کلیکی و آنلاین در میزان فروشتان تأثیر جدی دارد؛ اما آن چیزی که واقعاً مهم است، اول از همه خلاقیت، دوم ارائه محصول و خدمات باکیفیت و سوم شناخت شما از مشتری است.

به این ترتیب می‌توانید در مسیر کسب درآمد بالا از طریق تبلیغات موفق عمل کنید و همیشه هم به‌خاطر داشته باشید که در مسیر تبلیغات آزمون و خطای بسیاری هم باید داشته باشید.

در نهایت هم برای شروع کار و طراحی انواع بنر جذاب و خلاقانه برای تبلیغات کلیکی و مشاوره در این مورد می‌توانید با تیم کادر نو تماس گرفته و با همکاران در این مورد مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *