بهترین نرم‌افزارها برای تبدیل ویدئو به گیف کدام‌ها هستند؟

فایل‌های گیف، این ویدئوهای کوتاه بی‌صدا، از آنجاکه می‌توانند در مدت کوتاهی اطلاعات زیادی را به مخاطب منتقل کنند، بین کاربران فضای وب محبوبیت زیادی دارند. بنابراین زمانی که نمی‌توانید فیلم‌های حجیم و سنگین را در پروژه‌های خود جای دهید، می‌توانبد با استفاده از فایل‌های گیف اطلاعات بصری دقیقی به مخاطبانتان ارائه دهید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ساخت فایل گیف، تبدیل کلیپ ویدئویی به GIF است. در این مقاله ۱۰ نرم‌افزار برتر برای تبدیل ویدئو به GIF را معرفی کرده‌ایم تا ساخت فایل گیف برای شما آسان‌تر شود. این برنامه‌ها می‌توانند روی ویندوز و مک نصب شده و به شما در تبدیل فایل ویدئو به گیف کمک کنند. اگر به چنین ابزاری نیاز دارید، این مطلب را از دست ندهید.

۱. Wondershare FilmorA9

به لطف پلتفرم تعاملی برنامه Wondershare FilmorA9 می‌توانید به سادگی یک فایل GIF تهیه کنید. این برنامه از همه فرمت‌های رایج و محبوب مانند MKV، WMV، AVI و MP4 پشتیبانی می‌کند. بهترین بخش برنامه Wondershare FilmorA9 این است که نسبت به اندازه فایل‌های ویدئویی هیچ محدودیتی ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید حتی ویدئوهای HD را هم به فایل GIF تبدیل کنید.

این برنامه یک ابزار ویرایش بسیار عالی با مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های متنوع است که می‌تواند گیف موردنظرتان را جذاب و منحصربه‌فرد کند. شما می‌توانید برای طراحی و توسعه گیف دلخواه‌تان به راحتی از امکاناتی مانند اضافه کردن انیمیشن‌، متن‌ با فونت‌های مختلف، پوسته‌های گوناگون و… استفاده کنید.

علاوه‌براین نرم‌افزار Wondershare FilmorA9 می‌تواند از بخش‌های مختلف ویدئو تصاویر ثابتی با همان وضوح و شفافیت ویدئو تهیه کرده و از ترکیب و ویرایش تصویرهای PNG خروجی یک گیف جالب تهیه کند.

اگر می‌خواهید به صورت آنلاین فایل‌های گیف را بسازید، Filmora meme maker بهترین راهکار برای شما خواهد بود. این برنامه به شما کمک می‌کند تصاویر و گیف‌ها را بدون واترمارک بسازید. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه رنگ‌ها، اندازه متن‌ها و حالت نوشته‌ها را در کپشن گیف تغییر دهید. همچنین می‌توانید متن را داخل یا خارج گیف قرار دهید. استفاده از این برنامه کاملا رایگان است و برای کار با آن نیازی به ثبت‌نام نیست.

برای یادگیری نحوه تبدیل ویدئو به GIF این فیلم را ببینید.

۲. Any GIF Animator

طراحی ساده و قدرتمند برنامه Any GIF Animator باعث شده فیلم‌های موردعلاقه شما بلافاصله به گیف‌های جذابی تبدیل شوند. این برنامه با پشتیبانی گسترده از فرمت‌های فایل مانند WEBM،  ASF، MPG، FLV و AVI برای تبدیل هر ویدئویی به گیف انتخاب ایده‌آلی خواهد بود.

از جالب‌ترین قسمت‌های این ابزار می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما می‌توانید فایل‌های ویدئویی خود را از دستگاه‌ها و منابع ذخیره‌سازی مختلف حتی DVD یا صفحه‌های ضبط شده توسط وب‌کم به این نرم‌افزار وارد کنید. یکی از دغدغه اغلب افراد برای ساخت گیف، تعیین صحیح نشانگرهای زمان شروع و پایان فریم است. این نرم‌افزار برای مشخص کردن نشانگرد کاربری آسانی داشته و انجام آن را برای شما آسان می‌کند. در این برنامه همچنین دسترسی به فونت‌ها و اندازه‌های مختلف، افکت‌ها و … ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

ویژگی‌های برنامه

  • رابط کاربری آسان و طراحی ساده (بدون نیاز به مطالعه راهنمای برنامه)
  • قابلیت animation wizard برای تبدیل سریع ویدئو به گیف
  • ارائه مجموعه کاملی از ابزار ویرایشی در ویرایشگر برنامه
  • پشتیبانی از چندین فرمت گرافیکی مانند PNG ،JPEG ،TIFF ،BMP ،GIF ،ICO ،PSD ،PCX ،RLE ،PIC ،DIB ،AVI ،PCD ،WMF و …

۳. Free Video to GIF Converter

این اپلیکیشن سبک و کاربرپسند می‌تواند به راحتی با فرایند تبدیل مستقیم هر ویدئویی را گرفته و فایل GIF را به عنوان خروجی تحویل دهد. برای کار با این برنامه کافی است ویدئو موردنظرتان را در محیط برنامه آپلود و زمان شروع، زمان پایان، میزان وضوح و رزولوشن تصویر، اندازه فریم و … را در آن تنظیم کنید.

پس از مشخص شدن همه این جزییات، دکمه تبدیل یا Convert را بزنید. در کمتر از چند ثانیه گیف آماده خواهد شد. شما همچنین می‌توانید حین انجام همه این تنظیمات روی فایل ویدئویی پیش‌نمایش GIF را مشاهده و در صورت نیاز تغییرات لازم را روی فایل اعمال کنید.

ویژگی‌های برنامه

  • کاربری آسان حتی برای افراد مبتدی
  • امکان تبدیل ویدئوهای خیلی بلند به گیف
  • قابلیت تغییر ارتفاع و عرض فریم برای هر گیف
  • امکان انتخاب سرعت پخش گیف
  • پشتیبانی از فرمت‌های AVI ،GIF ،MP4 ،MPEG و WAV

۴. Cute Video to GIF Converter

این ابزار برای کمک به شما در فرآیند تبدیل سریع و کارآمد GIF با جلوه‌های مختلف انیمیشن طراحی شده است.

برنامه Cute Video to GIF Converter این امکان را به شما می‌دهد که فایل‌های GIF را در شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارید تا مخاطبانتان بتوانند به آسان از مطالب‌تان استفاده کنند. شما همچنین می‌توانید لحظاتی از برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را جدا کرده و GIFهای جالبی در فایل‌های کوچک و کم‌حجم بسازید.

ویژگی‌های برنامه

  • رابط کاربری گرافیکی ساده با یک پنجره یکتا برای نمایش همه قسمت‌های برنامه در یک قاب
  • پشتیبانی از فایل‌های ویدئویی MP4 ،AVI ،MPEG ،RMVB ،WMV ،VOB ،SWF و M2TS و فرمت‌های صوتی MP3 ،AC3 و WMA

۵. KickMyGraphics

این برنامه بسیار سبک و البته قدرتمند است که می‌تواند تصاویر مربوط به فایل GIF را ضبط، ایجاد و ویرایش کند تا نتایج منحصربه‌فرد و جالبی به شما برگرداند. شما همچنین می‌توانید با این برنامه کلیپ‌های متحرک مختلف با فرمت‌های محبوب گوناگون مانند BMP،PNG ،JPG را به فایل گیف تبدیل کنید. ویرایشگر پیشرفته این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوها را بچرخانید، اصلاح کنید، بکشید، در حلقه تکرار بیندازید، سرعت پخش را تنظیم کنید یا وضوح تصویر، اندازه و فرمت آن‌ها را تنظیم کنید.

ویژگی‌های برنامه

  • کاربری آسان و رایگان برای ساخت فایل گیف
  • امکان ضبط مستقیم تصاویر گیف
  • مجهز به گزینه‌های مختلف ویرایش مانند چرخش، برش، کشش، ایجاد حلقه و…
  • پشتیبانی از فرمت‌های MPG، AVI، MP4، ASF، JPG، BMP و…

۶. Movie to GIF

تبدیل کلیپ‌های ویدئویی به گیف با ابزار Movie to GIF بسیار ساده است؛ چراکه این برنامه رابط کاربری آسان و کاربرپسند کنار ابزار ویرایش با دسترسی سریع را با هم دارد. با این ابزار می‌تواند عمق رنگ، سرعت فریم، سرعت پخش و اندازه فیلم و… را به صورت دستی تعریف و تنظیم کنید. پس از اعمال همه تنظیمات با چند کلیک در عرض چند ثانیه گیف دلخواه‌تان را ایجاد کنید. این ابزار تقریبا از همه فرمت‌های فایل‌های رسانه‌ای محبوب برای پردازش GIF مانند VOB ،MOV ،WMV ،MP4 ،AVI و … پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های برنامه

  • کاربری آسان برای تبدیل فیلم به GIF
  • رابط کاربر پسند
  • امکان تنظیم فریم‌های بیشتر در هر ثانیه، برای تبدیل فایل گیف به عنوان فیلم اصلی
  • امکان تنظیم عرض و ارتفاع GIF

۷. Instagriffer

شما می‌توانید با استفاده از Instagriffer چندین تصویر را کنار هم قرار داده و یک فایل گیف از آن‌ها تهیه کنید. مهم نیست می‌خواهید چند تصویر را با هم ترکیب کنید یا بخشی از یک ویدئو در یوتیوب یا نتفلیکس را به گیف تبدیل کنید، در هر صورت این برنامه محبوب و پرکاربرد به کمک شما خواهد آمد. این ابزار ویرایشگر قابلیت‌های مختلفی داشته و می‌تواند امکانات گوناگونی برای ویرایش مانند فونت‌های متنی مختلف، رنگ‌ها و افکت‌ها در اختیار شما قرار دهد.

همچنین علی‌رغم اینکه این برنامه به رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت، اما در آن خبری از تبلیغات آزاردهنده و … نیست.

ویژگی‌های برنامه

  • امکان ضبط ویدئو با دوربین گوشی و تبدیل آن به گیف
  • ارائه امکانات گوناگون برای ویرایش ویدئو
  • کاربری آسان و رایگان بدون تبلیغات
  • امکان استفاده از متن‌ها و لوگو‌های منحصربه‌فرد
  • عدم ثبت واترمارک لوگوی برنامه روی گیف

۸. Ezgif

برای استفاده از امکانات این برنامه دو گزینه مختلف پیش روی شما قرار داد. شما می‌توانید ویدئوی دلخواه‌تان را از حافظه گوشی، کامپیوتر و… در محیط برنامه آپلود کنید یا URL مربوط به ویدئو را در قسمت مشخصی از برنامه وارد کنید تا Ezgif را دانلود کند. سپس پردازش و تنظیمات موردنظرتان را روی ویدئو پیاده‌سازی کنید. این برنامه همچنین می‌تواند ویدئوهایی در حجم بالا را در کمترین زمان به فایل گیف تبدیل کند. فراموش نکنید هنگام کار با این برنامه از ابزارهای ویرایشی پیشرفته آن در ساخت و شخصی‌سازی گیف استفاده کنید.

ویژگی‌های برنامه

  • امکان تبدیل ویدئوهای شفاف به گیف‌های شفاف
  • قابلیت تغییر اندازه ویدئو هنگام تبدیل به گیف
  • تعیین نرخ فریم متناسب با نیاز کاربر

۹. Giphy

گیفی بزرگ‌ترین پلتفرم ساخت گیف شناخته شده که روزانه توسط میلیون‌ها کاربر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ابزار با هدف طراحی آسان و به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌های گیف طراحی شده است. برای کار با این برنامه باید URL ویدئو موردنظرتان را در قسمت مشخصی از این برنامه کپی کنید و سپس دکمه Creat را بزنید. البته شیوه دیگر برای وارد کردن ویدئو به محیط برنامه انتخاب ویدئو، کشیدن و رها کردن آن است. اگر ویدئو موردنظر در پوشه‌های داخل کامپیوتر شما باشد، این روش مناسب خواهد بود. علاوه‌براین شما می‌توانید کلیپ‌های صوتی را در این برنامه به گیف تبدیل کرده و با استفاده از امکانات برنامه، افکت‌ها و فیلترهای مختلفی برای آن‌ها ایجاد کنید.

ویژگی‌های برنامه

  • ایجاد سریع و آسان گیف
  • استفاده کاملا رایگان
  • امکان استفاده از فیلم‌ها و تصاویر یوتیوب برای ساخت گیف

۱۰. Zazmar

اگر به ابزاری نیاز دارید که با استفاده از آن بتوانید فایل‌های ویدئویی حجیم و سنگین را در زمان کمی به فایل گیف سبک تبدیل کنید، این برنامه بهترین انتخاب برای شماست. این برنامه بیش از ۱۲۰۰ فرمت ویدئویی را پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند ویدئوها یا تصاویر خود را به راحتی پردازش و به گیف تبدیل کنند. محیط کاربری آسان برنامه و پردازش سریع آن، Zazmar را بین کاربران محبوب کرده است.

ویژگی‌های برنامه

  • تبدیل سریع و آسان ویدئو به گیف
  • بارگذاری و آپلود راحت ویدئو در محیط برنامه
  • دانلود سریع فایل‌های پردازش شده

نتیجه نهایی

طبیعتا به طور قطع نمی‌توان گفت بین برنامه‌های معرفی شده، ابزار خاصی برای تبدیل ویدئو به گیف از سایر برنامه‌ها بهتر است. شما باید مناسب‌ترین برنامه را با در نظر گرفتن نوع کاربری خود انتخاب کنید. اگر ویدئوهای بلند و حجیم دارید، بعضی برنامه‌ها برای شما بهتر است. اگر دنبال برنامه‌ای با کاربری آسان هستید، گروه دیگری از این ابزار برای شما مناسب خواهد بود. بنابراین این شما هستید که باید تعیین کنید کدام برنامه برایتان انتخاب معقول‌تری است.

جدول مقایسه بهترین برنامه‌های تبدیل ویدیو به GIF

سیستم قابل اجرافرمت‌های که پشتیبانی می‌کندنام نرم‌افزار
ویندوز و مکAVI, DV, DIF, NUT, NSV, FLV, MKV, MP4, M4V, PSP, 3GP, MOV, MPG, MPEG, VOB, DAT, EVO, TS, TP, TRP, M2TS, WMV, ASF وDVR-MSWondershare Filmora9
ویندوزMP4, MOVو AVI

 

Any GIF Animator
ویندوزMKV, MP4, MOV, WMV, AVI, FLو  MOB

 

Free Video to GIF Converter
ویندوزAVI, MPG, FLV, MP4, 3GP, VOB و WMV

 

Cute Video to GIF Converter
ویندوزAVI, MPG, WMV, MP4 و ASFKickMyGraphics
ویندوزAVI, MPG, WMV, MP4, MKV, MOV وVOBMovie to GIF
ویندوز و مکmkv, flv, av و  mp4

 

Instagriffer
آنلاینMP4/AVI/WEBM/FLV/MOV و فایل‌های ویدیویی دیگرEzgif
آنلاینMP4/AVI/WEBM/FLV/MOV و فایل‌های ویدیویی دیگر

 

Giphy
آنلاینMP4Zamzar

درمجموع می‌توان گفت Filmora9 یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهاست که می‌تواند به شما در ساخت فایل GIF کمک کند. این برنامه با رابط کاربری مستقیم و ابزارهای آسان برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها مناسب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *