۲۵ مدل تبلیغ خلاق اینستاگرامی که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید

اینستاگرام جایی است که حدود ۷۰٪ از خریداران، مشتریان و مخاطبان برای کشف محصولات و خدمات جدید به آن سر می‌زنند. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشتریان بالقوه شما مانند هر کسب‌وکار دیگر، صفحه اینستاگرام شما را دنبال می‌کنند، باید مطمئن شوید که فید اینستاگرام شما به اندازه کافی جذاب به نظر می‌رسد. در این مقاله می‌توانید انواع ایده‌های خلاقانه اینستاگرامی را کشف کنید. ایده‌هایی که می‌توانند صفحه اینستاگرام شما را برجسته کرده و طرفداران بیشتری برایتان بیاورند.

زمانی که می‌خواهید مفهوم صحیحی از هویت برند و شخصیت کسب‌وکارتان را به مخاطبان معرفی کنید، این ایده‌های اینستاگرامی خیلی خوب و حرفه‌ای عمل می‌کنند. آن دسته از اکانت‌های اینستاگرام که همیشه به زیبایی‌شناسی اهمیت می‌دهند، از نظر بصری جذاب‌تر هستند. از همه مهم‌تر این است که مخاطبان در همان لحظه ورود به صفحه جذب رنگ‌ و ایده‌های پیج خواهند شد. اما بیایید از اول شروع کنیم و به بررسی همه ایده‌ها بپردازیم.

فید اینستاگرام چیست؟

پیش از هر چیز بد نیست بدانید فید اینستاگرام نشان‌دهنده مجموعه عکس‌ها یا فیلم‌هایی است که می‌توانید هنگام بازدید از یک حساب کاربری اینستاگرام مشاهده کنید.

 

اما چرا شما به ساخت پست‌های اینستاگرامی نیاز دارید که از نظر زیبایی‌شناسی مورد قبول باشند؟

اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه، یک میلیارد کاربر ماهانه و بیش از ۲۵ میلیون حساب کاربری در آن فعال است. به جرات می‌توان گفت با فعالیت در این پلتفرم می‌توانید با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان خود در ارتباط باشید.

اما پیش از رسیدن به این مخاطبان و برقراری ارتباط با آن‌ها، باید به این فکر کنید که پروفایل شما چگونه به نظر می‌رسد؟

اینجاست که تم‌های مختلف اینستاگرام وارد می‌شوند…

نکته کلیدی پیدا کردن تمی است که با برند شما هماهنگ باشد و بتواند صفحه مربوط به برند شما را کاملا فعال نگه دارد.

 

مهم‌تر از همه این است که تم مورد استفاده شما باید با ارزش‌های برند و چشم‌انداز نهایی آن‌ سازگار باشد.

اگر هدف شما این است که پروفایل فعلی برند را فعال نگه دارید و آن را به یک ابزار قابل اعتماد برای بازاریابی تبدیل کنید، باید قبل هر کار پست‌های خود را تجزیه و تحلیل کرده و بررسی کنید کدام یک عملکرد و بازدهی بیشتری داشته است؟ این گروه از پست‌ها علاقه‌مندی کاربران شما را نشان خواهند داد. بنابراین پس از شناسایی پست‌ها، شروع به ساخت و طراحی پست‌های مشابه کنید تا نرخ درگیری مخاطب با پیج را افزایش دهید.

با تجزیه و تحلیل همه دیتاها و اطلاعاتی که اینستاگرام درباره پیج در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید درباره مخاطبانتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. این اطلاعات همچنین به شما کمک می‌کند تم و شکل کلی صفحه انستاگرام کسب‌وکارتان را در آینده بهتر بچینید.

۲۵ ایده خلاق اینستاگرام که همین حالا می‌توانید از آن استفاده کنید

با تمرکز روی یک موضوع در فید اینستاگرم، می‌توانید به مخاطبانتان این حس را بدهید که در این پیج چه چیزی جریان دارد؟

در ادامه بعضی از بهترین ایده‌های اینستاگرامی برای فید و ظاهر بهتر پروفایل را بررسی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش جذابیت فید اینستاگرام استفاده کنید.

۱. تم انگوری

درحال‌حاضر برای چنین سبکی فیلترهای مناسبی در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین پیاده‌سازی تم Vintage در اینستاگرام کار بسیار ساده‌ای خواهد بود. برای داشتن چنین فضایی در فید اینستاگرام کافی است پیش از آپلود تصاویر، فیلتر یکسانی را روی همه آن‌ها اعمال کنید.

اگر بتوانید یک فیلتر شخصی و منحصربه‌فرد برای خودتان بسازید، می‌توانید پست‌های بهتری هم داشته باشید.

این مثال خیره‌کننده را ببینید:

۲. تم مینیمال و ساده

برای استفاده خوب و جذاب از تم مینیمالیست، نیازی نیست حتما همین سبک زندگی را تجربه کرده باشید.

مشخصه اصلی این تم استفاده از رنگ سفید در زمینه تصاویر است. وجود رنگ سفید در بخش عمده تصاویر باعث می‌شود سایر جزییات تصویر درخشش بیشتری پیدا کرده و بیشتر توجه مخاطب را جلب کنند.

اگر به ایده‌های فید اینستاگرام علاقه دارید و دنبال طرح مینیمال هستید، نگاهی به این پروفایل بیندازید:

۳. تم تاریک

اگر دنبال تم‌هایی هستید که حسی اسرارآمیز در فید اینستاگرام شما ایجاد کنند، تم‌های تاریک انتخاب خوبی خواهند بود. ایجاد یک پیج اینستاگرامی با تم تاریک بسیار ساده است، چراکه این پلتفرم برای تم‌های دارک فیلترهای مناسبی دارد. با ایجاد یک پروفایل دارک می‌توانید احساس سنگینی را به مخاطب القا کرده و نگاه‌ها را به صفحه اینستاگرام خود خیره کنید.

اگر می‌خواهید به سمت پروفایل‌های دارک بروید، از پیج زیر الهام بگیرید:

۴. تم سفید و روشن

همان‌طور که تم تاریک طرفداران خود را دارد، تم‌های سفید و روشن هم برای خیلی از افراد محبوب هستند. استفاده از تم سفید و روشن در فید اینستاگرام به آن معناست که عناصر موجود در تصاویر شما باید رنگ‌های خیلی روشنی داشته باشند. اگر دنبال چنین تمی هستید، بهتر است دنبال فیلترهایی باشید که درخشندگی بیشتری ایجاد می‌کنند.

شما می‌توانید به تم سفید و درخشان پیج زیر نگاهی بیندازید تا برای تم سفید الهام بگیرید:

۵. تم سیاه و سفید

این سبک برای اکانت‌هایی که در حوزه معماری فعالیت می‌کنند یا تصاویر پرتره دارند، نتیجه بسیار خوبی داشته است، چرا که استفاده از رنگ سفید و سیاه می‌تواند جزییات بسیار زیادی از تصویر را با زیبایی‌شناسی سیاه و سفید به مخاطب نمایش دهد. این سبک بسیار کلاسیک است و طرفداران بسیار خاصی دارد.

برای چنین ایده‌هایی به این پروفایل نگاه کنید:

۶. تم تصاویر متنوع

شما همیشه می‌توانید با استفاده از تصاویر دیدنی، محصولات خود را به بهترین شکل به مخاطب ارائه دهید. چنین ایده‌ای یک فرصت عالی برای شماست که بتوانید با فضایی متفاوت از رقبای خود فاصله بگیرید. استفاده از تصاویر محصولات در اینستاگرام یک استراتژی بسیار عالی برای عرضه محصولات و تبلیغ آن‌ها در اینستاگرام است.

برای مثال تصور کنید کسب‌وکار کوچکی راه انداخته‌اید که در آن فقط فنجان قرمز می‌فروشید. طبیعتا نمی‌توانید برای صفحه اینستاگرام برند خود به طور مکرر از یک فنجان قرمز عکس منتشر کنید. در عوض می‌توانید این فنجان قرمز را در محیط‌های مختلف قرار دهید و از آن در حالات و شکل‌های گوناگون (مانند روی میز کار، میز کوچک کنار کاناپه، در پارک و…) پست‌های جذابی منتشر کنید.

اکانت‌های اینستاگرام زیادی وجود دارند که از این استراتژی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر در حال جستجوی ایده برای اینستاگرام هستید، فید پیج مک‌دونالد می‌تواند الهام‌بخش باشد:

۷. تم مرزهای سفید و سیاه

استفاده از تمی که در آن رنگ‌های سفید و سیاه با خطوط واضح کنار هم قرار دارند، فید اینستاگرام شما را مرتب و منظم نشان خواهد داد. این مرزها می‌توانند از خطوط سیاه و باریک شروع شوند و به خطوط پهن و مجلل مشکی براق برسند. در مجموع هنگام استفاده از چنین طرحی، تعادل بین رنگ سفید و سیاه را حفظ کنید.

برای چنین فیدهایی به مثال‌های زیر توجه کنید:

 

 

یکی دیگر از ایده‌های عالی برای فید اینستاگرام استفاده از طرح‌های با مرز سفید است. استفاده از مرزهای سفید از خطوط باریک تا خطوط پهن، فضای بین تصاویر را برجسته‌تر نشان داده و توجه مخاطب به بخش رنگی را بیشتر خواهد کرد.

فیلتر مناسب باعث می‌شود شما به عکس های پلاروید فکر کنید، دقیقا همان‌طور که در مثال زیر مشاهده می‌کنید:

۸. تم مسطح

تم Flatlay در میان یکی بهترین تم‌های اینستاگرامی قرار دارد. این تم یک انتخاب عالی برای نمایش محصولات مختلف است. محصولاتی که قرارگیری آن‌ها کنار هم می‌تواند تصاویر جذاب و چشم‌نوازی خلق کند. صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند با انتشار چنین تصاویری از محصولاتشان به دنبال‌کنندگان کمک کنند تا هر محصول را از دیدگاه دیگری ببینند.

به این مثال خوشمزه توجه کنید:

 

 

این هم یک مثال ایده‌آل دیگر از این تم درباره لباس‌هاست:

۹. تم پازلی

اگر می‌خواهید از چنین طرحی استفاده کنید، پیش از اقدام به خوبی درباره استراتژی خود فکر کنید. هرچند این طرح برای هر کسب‌وکاری مناسب نیست؛ اما می‌توانید یکی از جذاب‌ترین ایده‌های اینستاگرامی باشد.

استفاده از چنین طرحی برای تاکید بر یک موضوع مهم، انتشار یک اعلامیه یا راه‌اندازی کمپین بزرگ بهترین راهکار است.

در تم پازلی می‌توانید سری تصاویر را به واسطه پس‌زمینه مشترک یا حتی برای یک تصویر یکتا به هم متصل کنید.

در اینجا مثال کاملی از تم پازلی در اینستاگرام وجود دارد. در این تصویر چیدمان به خوبی شکل گرفته و از هیچ المانی بیش از حد استفاده نشده است، اما طراح به خوبی می‌داند چه موقع باید بر چه چیز تاکید کند:

در تصویر بالا المان‌های طبیعی کنار دست‌سازه‌های انسانی قرار گرفته‌اند که به تنهایی جذابیت خاصی دارد. همچنین از تم پازلی کنار فیلتر سیاه و سفید برای ایجاد یک ترکیب ایده‌آلی استفاده شده است.

اگر می‌خواهید همه پروفایل اینستاگرام خود را به یک معما تبدیل کنید، تم پازل انتخاب مناسبی خواهد بود، اما توجه کنید در این شیوه باید از تصاویری استفاده کنید که فقط از طریق رنگ و شکل پس‌زمینه به هم مرتبط هستند و در حالت کلی یک تصویر با هویت مستقل محسوب می‌شوند. با این روش تم پازل با اعتدال بیشتری در پیج شما وجود خواهد داشت.

به مثال زیر توجه کنید:

۱۰. تم تابلوی شطرنجی

یکی دیگر از ایده‌های ایده‌آل اینستاگرامی که پروفایل شما را ویژه می‌کند، این است که یکی درمیان تصاویر خود را با نقل‌قول‌ها ترکیب کنید و به نتیجه‌ای شبیه کاشی برسید:

۱۱. تم نقل‌قول

اگر شما کارآفرینی هستید که می‌خواهید از طرفداران خود الهام بگیرید یا اگر یک حساب اینستاگرامی دارید که می‌خواهید در آن اطلاعاتی را درباره صنعت خود به اشتراک بگذارید، این تم که برای نقل‌قول است، به شما امکان می‌دهد ایده‌هایی را به نمایش بگذارید و با افرادی که فضای فکری مشترک دارند، همراه شوید.

به مثال زیر در این زمینه توجه کنید:

۱۲. تم خطوط عمودی

این تم یکی از محبوب‌ترین تم‌های اینستاگرامی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. در این تم باید تصاویر خود را در دو لاین چپ و راست بچینید و لاین وسطی اینستاگرام را فقط با تصاویر دارای بک‌گراند سفید پر کنید. البته استفاده از رنگ سفید اجباری نیست و شما می‌توانید هر رنگ دیگری را برای این کار انتخاب کنید. تنها نکته مهم ایجاد فاصله بین پست‌های سمت راست و چپ با استفاده از لاین میانی است.

همچنین می توانید در لاین میانی از نقل قول‌هایی با رنگ پس زمینه ساده استفاده کنید. در نهایت این چیزی است که به آن خواهید رسید:

۱۳. تم خطوط افقی

این شیوه هم یکی دیگر از ایده‌های خوب شبکه اینستاگرام است که به حالت قبلی یعنی طراحی عمودی شباهت دارد، اما این بار باید عکس‌ها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید. به این ترتیب شکلی مشابه زیر ایجاد خواهد شد:

۱۴. تم بلاک‌های رنگی

رنگ‌ها همیشه یکی از قوی‌ترین ابزاری هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودتان را به مخاطبانتان معرفی کنید. استفاده از تم رنگی در اینستاگرام به راحتی می‌تواند پروفایل شما را برجسته و چشمگیر کند.

زمانی که در اینستاگرام خود تصاویری با زمینه یا اشیای بسیار رنگارنگ منتشر می‌کنید، آن‌ها روی پروفایل شما جمع‌آوری شده و به فید اینستاگرامتان رنگ‌ولعاب خاصی می‌دهند. چنین تصاویری بسیار سرگرم‌کننده و خلاقانه هستند و در ذهن هر مخاطبی می‌مانند.

رنگ‌های بسیار مختلفی وجود دارند که می‌توانید با ترکیب آن‌ها اینستاگرام خود را رنگارنگ کنید. به مثال زیر توجه کنید:

 

۱۵. تم پاستلی

وقتی دوست دارید یک تم رنگی در اینستاگرام داشته باشید، و در عین حال اهل استفاده از رنگ‌های تند، جیغ و برجسته نیستید، می‌توانید از رنگ‌ها و تم‌های پاستلی استفاده کنید.

در چنین حالتی باید نکات برجسته را کم کرده و در عوض از فیلترهایی استفاده کنید که رنگ پاستلی و ملایمی روی پیج ایجاد کنند. رنگ‌هایی که برای این نوع فیلترها مناسب هستند، معمولا رنگ‌های صورتی، بنفش، سبز زیتونی و آبی ملایم هستند.

با این رنگ‌ها فید اینستاگرم شما جذاب به نظر خواهد رسید:

 

۱۶. تم رنگ‌های هماهنگ

این تم یکی از چشم‌گیرترین ایده‌ها برای فید اینستاگرام است. برای ایجاد هماهنگی بین رنگ پروفایل اینستاگرام و پست‌های پیج، باید دو یا سه رنگ را انتخاب کرده و از آن‌ها در تصویر پروفایل و تصاویر همه پست‌ها استفاده کنید.

به دنبال رنگ‌های پاستلی یا ترکیب‌های قدرتمندتر باشید، همان‌طور که این پروفایل فوق‌العاده این کار را با ترکیب پارچه پرتقالی رنگ انجام داده است:

 

۱۷. تم صورتی

دنبال چیزی هستید که هم رنگارنگ و هم جسورانه باشد؟ تم صورتی را انتخاب کنید. در تم صورتی انواع و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از رنگ‌های پاستلی گرفته تا صورتی روشن و سرخ!

این اکانت اینستاگرامی به بهترین شکل از این رنگ استفاده کرده است:

۱۸. تم قرمز

استفاده از تم قرمز در اینستاگرام می‌تواند یک پیام مشخص و قانع‌کننده به مخاطب ارسال کند. این رنگ به لطف شور و اشتیاقی که در مخاطب ایجاد می‌کند، توجه او را به همه پست‌ها جلل خواهد کرد.

اگر می‌خواهید همه تصاویر اینستاگرام خود را صورتی کنید، مطمئن شوید که در استفاده از آن زیاده‌روی نکرده‌اید، چراکه در این صورت تنها نتیجه خستگی مخاطب خواهد بود. حفظ تعادل بین رنگ قرمز و سایر رنگ‌های موجود در تصویر و انتشار گاه‌به‌گاه پست در این تم بسیار مهم است.

رنگ قرمز یک رنگ اصلی است. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب رنگ قرمز، در آینده تصاویر دیگری هم با رنگ‌های هماهنگ منتشر کنید، بدون آنکه از تم اصلی خود فاصله گرفته باشید!

به مثال زیر توجه کنید:

اگر به این پروفایل نگاهی بیندازید، خواهید دید که صاحب اکانت رنگ متفاوتی را به عنوان تم اصلی تنظیم می‌کند و هر از گاهی آن را تغییر می‌دهد تا در نهایت چشم مخاطب خسته نشود.

۱۹. تم آبی

حال که به تم‌ قرمز اشاره کردیم، باید از تم آبی هم بگوییم. با استفاده از رنگ آبی و سایر رنگ‌های تیره و سرد در همه تصاویر این پیج، درست همین حس در مخاطب به وجود خواهد آمد.

به اکانت زیر با تم آبی توجه کنید:

۲۰. تم زرد

وقتی صحبت از رنگ‌ها می‌شود، هیچ قانون و فرمول دقیقی وجود ندارد. شما می‌توانید کل فید اینستاگرامتان را از یک رنگ مشخص انتخاب کنید یا هر از گاهی تم را تغییر دهید. به این ترتیب پروفایل شما هنوز هم با تم رنگی خواهد بود.

اگر دنبال استفاده از تم زرد در اینستاگرام هستید، گزینه‌های مختلفی پیش رویتان وجود دارد. همچنین می‌توانید یک فیلتر زرد را در همه تصاویر خود اعمال کنید.

در اینجا نمونه‌ای از ظاهر تم زرد اینستاگرام می‌بینید:

۲۱. تم رنگین‌کمانی

این تم یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی است که در اینستاگرام پیدا خواهید کرد. پروفایل زیر نه تنها توانسته مجموعه‌ای از تصاویر تک رنگ را با هویت مستقل کنار هم قرار دهد، بلکه در یک نگاه کلی توانسته با حرکتی آرام طیف رنگی را تغییر داده و یک پالت رنگی چشم‌نواز در فید اینستاگرام ایجاد کند.

۲۲. تم فیلتر ساده

گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک فیلتر ساده را در کل فید اینستاگرام خود اعمال کنید. این روش برای پروفایل‌هایی کار می‌کند که موضوع خاصی ندارند و فقط می‌خواهند تصاویر مختلف را در پروفایلشان کنار هم قرار دهند.

۲۳. تم کمپین

کمپین‌ها موضوعات فصلی هستند که شما فقط برای یک بازه زمانی محدود از آن‌ها استفاده می‌کنید. این موضوع می‌تواند یک جشنواره فروش، تخفیف ویژه، مسابقه و… باشد.

نکته اساسی درباره چنین تم‌هایی این است که طرفداران پیج شما در زمان مشخص و درست بتوانند از کمپین فروش شما آگاهی پیدا کنند.

در مثال زیر می‌توانید ببینید چگونه کوکاکولا #WorldKindnessDay را جشن گرفته است.

۲۴. تم تعطیلات

یکی دیگر از تم‌های مورد استفاده که البته کمتر در پیج‌ها دیده می‌شود، استفاده از یک تم فصلی است. مناسبت‌هایی مانند نوروز، عید شکرگذاری، شب یلدا، عید پاک، چهارشنبه‌سوری، کریسمس یا هر مناسب دیگر فرصت خوبی برای چنین تم‌هایی خواهند بود.

در چنین تصاویری صورت‌های خندان و خوراکی‌های تازه به قدری واقعی هستند که می‌توانید بوی شیرینی‌ها را از روی عکس‌ها احساس کنید.

در نتیجه پروفایل شما یک اکانت دوست داشتنی به نظر می‌رسد:

۲۵. تم متن

یکی دیگر از ایده‌های فید اینستاگرام استفاده از هویت نام تجاری است. شما می‌توانید محصول یا خدمات خود را تجزیه و تحلیل کرده و از دل آن‌ها یک ایده بی‌نظیر برای فید اینستاگرام خود پیدا کنید.

Methodproducts توانسته با استفاده از رنگ‌های پرجنب‌وجوش، خطوط تمیز و الگوهای جسورانه‌، در تبلیغ کالاهای خود موفق عمل کند.

در این عکس‌ها محصولات در زمینه‌های مختلف به خوبی نمایش داده شده‌اند.

 

در ادامه یک پروفایل اینستاگرام دیگر هم با استفاده از همین روش معرفی شده است:

در آخر…

داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام یک روش عالی برای افزایش خلاقیت در حوزه کسب‌وکار خود است. شما می‌توانید با کمی کار روی پیج اینستاگرام و پیاده‌سازی یک استراتژی خوب، نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورید.

باید بدانید نتایج به دست آمده فقط به آنچه منتشر می‌کنید، وابسته نیست؛ بلکه بخش زیبایی‌شناسی و استراتژیک هم در این زمینه نقش مهمی دارند.

امیدوارم که این مقاله بتواند به شما ایده دهد تا فید اینستاگرام خود را خیره‌کننده‌تر از هر زمان دیگری بسازید. در بخش نظرات بگویید کدام ایده بیشتر برای شما جذاب بود؟

همچنین برای سفارش طراحی بنر میتونید به سایت کادرنو بنر خودتون رو سفارش بدین.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *