طراحی بنر با گوشی

معرفی ۶ ابزار رایگان برای طراحی بنر با گوشی هوشمند

در دنیای مارکتینگ می‌گویند «یک تصویر از هزار کلمه ارزشمندتر است.» اما زمانی که تصویر شما یکی از هزاران تصویر موجود در فضای وب باشد، آن وقت چقدر ارزش خواهد داشت؟

درگذشته انتشار عکس در فضای مجازی، در بازه‌های زمانی نسبتا طولانی برای حفظ محبوبیت کافی و حتی ایده‌آل بود؛ اما درحال‌حاضر عدم استفاده از تصاویر به ویژه تصویرهایی با طرح و رنگ جذاب، باعث عقب ماندن شما از سایر کاربران یا رقبا در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

جالب است بدانید استفاده زیاد از تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، نه‌تنها از میزان اثربخشی و محبوبیت آن‌ها کم نکرده، بلکه به رشد صفحه کاربران در این شبکه‌ها هم منجر شده است.

برای مثال در فیسبوک، پست‌هایی که با تصویر منتشر می‌شوند، حدود ۲.۳ برابر نرخ تعامل بیشتری نسبت به پست‌های بدون تصویر دارند. البته این آمارها فقط درباره فیسبوک نیست.

در توییتر هم پست‌هایی که تصویر دارند، نسبت به پست‌های بدون تصویر، حدود ۱۵۰٪ نرخ تعامل بیشتری داشته‌اند. چنین اعداد و ارقامی درباره اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی هم وجود دارد.

بنابراین چگونه می‌توانید با استفاده از طراحی کردن بنر با موبایل تصاویری خلق کنید که باعث افزایش میزان تعامل مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف (مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و…) شود؟ از آن مهم‌تر، چگونه می‌توانید تصاویر جذابی طراحی کنید که باعث بالا رفتن تعامل مخاطبان با برند تجاری شما و افزایش ترافیک وب یا بلاگ‌تان شود؟

برای شروع طراحی بنر با گوشی شما به یک ابزار طراحی مناسب نیاز دارید. پیش از آنکه ذهنتان به سمت فیلترهای اینستاگرام برود، بهتر است بدانید این فیلترهای ساده اصلا کافی نیستند. خبر خوب آنکه ابزارهای زیادی برای طراحی و خلق تصاویر جذاب وجود دارند. ابزارهایی با کاربری ساده و البته رایگان که با کمی وقت و حوصله به شما کمک می‌کنند پست‌های جذابی برای شبکه‌های اجتماعی شخصی یا تجاری خلق کنید.

چه چیز باعث ساخت اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر شده است؟

بیایید با هم صادق باشیم. همه ما می‌دانیم پست‌های شبکه‌های اجتماعی چرخه عمر بسیار کوتاهی دارند. بنابراین شما نمی‌خواهید برای انتشار چنین پست‌هایی زمان و هزینه زیادی صرف کنید و در عین حال می‌خواهید تصاویری طراحی کنید که چشم مخاطبانتان را خیره کند. چیزی که باعث شود آن‌ها روی پست‌ شما کلیک یا آن را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و مشتاقانه منتظر پست‌های بعدی شما باشند.

راز خلق چنین تصاویری داشتن یک تمپلیت (الگو) عالی و استفاده از منابع طراحی مختلف (مانند تصاویر، آیکون‌ها، اشکال، سبک‌های مختلف متنی، رنگ و طرح و…) است. این روزها همه این موارد به راحتی و وفور در دسترس هستند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، ترکیب، هماهنگ‌سازی و انتقال صحیح پیام است.

خوشبختانه شما برای طراحی کردن بنر با موبایل و ساخت یک تصویر ناب و کسب نتایج حیرت‌انگیز، مجبور به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور نیستید. ما بیش از ۱۵ برنامه را امتحان کرده‌ایم تا فهرستی کوتاه از بهترین برنامه یا اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر تهیه کنیم. این برنامه‌ها رایگان هستند و می‌توانند به شما در خلق تصاویر خلاقانه و رشد یا توسعه شبکه‌های اجتماعی کمک کنند.

بد نیست بدانید حین امتحان و ارزیابی این برنامه‌ها، معیارهایی را در نظر گرفتیم تا کیفیت و رتبه اپلیکیشن‌ها را با آن‌ها بسنجیم:

۱. این اپلیکیشن طراحی بنر با گوشی به اندازه کافی برای مبتدیان آسان است؟

اگر شما خوش‌شانس بوده و یک طراح یا گرافیست برای انجام امور گرافیکی سایتتان داشته باشید، باز هم اغلب اوقات این فرد به طراحی بنر یا طراحی بنر برای شبکه‌های اجتماعی شما و مدیریت آن‌ها نخواهد پرداخت. بنابراین سعی کردیم اپلیکیشن‌هایی را انتخاب کنیم که برای افرادی با کمترین سطح دانش یا تخصص درباره طراحی و ابزارهای ویژه این کار مناسب و کاربردی باشند.

۲. این برنامه‌ها برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مناسب هستند؟

همه برنامه‌هایی که در این فهرست معرفی شده‌اند بسیار جذاب هستند. این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های متنوع و بسیار زیادی دارند که به شما در طراحی یک تصویر خوب برای رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی کمک خواهد کرد. هرچند ممکن است در نگاه اول اینطور به نظر برسد که قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوناگون این اپلیکیشن‌ها باعث پیچیدگی برنامه و دشواری کاربری آن‌ها می‌شود، اما در واقع محیط کاربری این برنامه‌ها بسیار ساده است. بنابراین نیازی نیست برای طراحی هر تصویر ساعت‌های طاقت‌فرسا و پرچالشی را سپری کنید.

۳. آیا تجربه کاربری برنامه‌ها رضایت‌بخش است؟

هنگامی که در حال طراحی یک تصویر جدید در اپلیکیشن‌ها، به ویژه برنامه‌های تحت وب هستید، یکی از مهم‌ترین معیارها سرعت پردازش در برنامه است. بعضی برنامه‌ها ممکن است تجربه ناخوشایندی برای شما به همراه داشته باشند.

تجربه خطاهای مختلف، بارگذاری کند صفحات برنامه تحت وب یا اجرای سخت در گوشی هوشمند، عدم ذخیره تغییرات اعمال شده روی تصویر، توقف برنامه و… بخشی از تجربه‌های نامطلوب کاربران حین کار با برنامه‌های ویژه طراحی بنر هستند؛ اما در فهرست زیر برنامه‌هایی را معرفی کرده‌ایم که از این نظر کمترین مشکلات را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: کم کردن حجم بنر با سه ترفند ساده

۴. آیا این برنامه‌ها برای طراحی بنر حرفه‌ای با گوشی مناسب هستند؟

ابزارهای زیادی در اپ استورها وجود دارند که می‌توانند تمپلیت یا قالب‌های مختلفی را برای طراحی تصویر به شما عرضه کنند تا بتوانید با استفاده از آن‌ها برند تجاری یا شخصیتان را از نو به مخاطبان ارائه کنید؛ اما ما در این فهرست برنامه‌هایی را معرفی کرده‌ایم که به لطف تنوع امکانات و قابلیت‌هایشان به شما کمک می‌کنند به صورت کاملا حرفه‌ای برند شخصی یا تجاریتان را معرفی کنید. به طوری که هر تصویر ساده یا بی‌کیفیتی که پیش از این استفاده می‌کردید، کاملا از ذهن مخاطبانتان پاک شود.

۵. آیا این برنامه‌ها چند منظوره هستند؟

هرچند ممکن است طراحی کردن بنر با موبایل و ساخت تصاویر برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دلیل اصلی شما برای جستجوی یک ابزار طراحی گرافیکی باشد، اما در نهایت بعد از یادگیری شیوه کار با این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید از آن‌ها برای چندین هدف بازاریابی مانند ایجاد بنر نامه‌های الکترونیکی، کارت پستال‌ها، آگهی‌ها، تصاویر وبلاگ و… استفاده کنید. اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که در این فهرست معرفی کرده‌ایم، تمپلیت‌ها، الگوها و ابزارهای مختلفی برای طراحی تصاویر خلاقانه و مناسب هر رسانه دارند.

باتوجه به توضیحاتی که داده شد، با فیلترها و معیارهای ما در انتخاب اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر آشنا شدید. حالا با نگاه شفاف‌تری سراغ معرفی برنامه‌ها خواهیم رفت

 

  • Canva؛ قدرتمندترین برنامه از نظر ارائه تمپلیت‌های متنوع (نسخه وب و iOS)

طراحی بنر با گوشی

با گذشت حدود ۵ سال از زمان طراحی، پیاده‌سازی و معرفی این برنامه، بیش از ۱۰ میلیون کاربر از Canva برای ساخت راحت‌تر و ساده طرح‌های گرافیکی استفاده کرده‌اند. Canva با داشتن هزاران قالب و تمپلیت، تصویر آماده، فونت و استایل‌های مختلف برای متن، ساخت تصاویر منحصربه‌فرد و باکیفیت را برای کاربران آسان کرده است. بنابراین اپلیکیشن کانوا ایده‌آل‌ترین برنامه برای ساخت تصاویر و طراحی بنر ویژه شبکه‌های اجتماعی است.

اصلا اهمیتی ندارد که شما تاکنون تجربه‌ای برای طراحی تصویر داشته‎اید یا نه. Canva با رابط کاربری آسان خود به هر کاربر مبتدی و تازه‌کار هم فرصت می‌دهد تا در طراحی بنر با گوشی تجربه خوشایندی داشته باشد. این برنامه به‌لطف تمپلیت‌های متنوع و قابلیت‌های گوناگون به شما کمک می‌کند با کمی تلاش طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای، پوسترهای جذاب و تصاویر خیره‌کننده‌ای بسازید.

برای طراحی کردن بنر با موبایل می‌توانید با یکی از قالب‌ها و اندازه‌های پیش‌فرض کانوا شروع یا ابعاد و کادر اختصاصی خودتان را تعریف کنید. پس از آن کافی است طرح سفارشی خود را پیاده‌سازی یا از کتابخانه غنی و گسترده Canva طرح مناسبی را انتخاب کنید. نسخه رایگان اپلیکیشن Canva کتابخانه بزرگی از تصاویر، آیکون‌ها، سبک‌های متنی، چیدمان و… مختلف دارد که به شما اجازه می‌دهد طرح دلخواه خودتان را پیاده‌سازی کنید، اما در کتابخانه نسخه پولی این اپلیکیشن تنوع بیشتری وجود دارد و می‌توانید طرح‌های بیشتری در آن پیدا کنید.

پس از آنکه تمپلیت موردنظرتان را در برنامه کانوا انتخاب کردید، می‌توانید از امکانات موجود در کتابخانه این برنامه برای تکمیل طرح استفاده کنید. طراحان این اپلیکیشن شیوه drag-and-drop یا کشیدن و رها کردن را برای این کار در نظر گرفتند تا عملکرد راحت‌تری داشته باشید. تنظیم رنگ، فونت، متن نوشته، میزان شفافیت تصویر، فیلترهای گوناگون تصویر و… از دیگر امکانات این برنامه هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طراحی کردن بنر با موبایل را راحت‌تر انجام دهید.

برنامه Canva کنار همه نقاط قوت خود، محدودیت‌هایی هم دارد. این برنامه نسبت به بعضی دیگر از ابزارهای گرافیکی، به‌ویژه برنامه‌های اصلی طراحی و دیزاین مانند photoshop سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری کمتری دارد و عموما باید از طرح‌های آماده آن استفاده کنید. از آنجا که این برنامه بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد، پیشنهاد می‌کنیم با کمی وقت و حوصله بیشتر سعی کنید جزییات بیشتری به طراحی‌های خود اضافه کنید تا تصویر نهایی منحصربه‌فردتر باشد. علاوه‌براین اپلیکیشن‌ Canva برای فارسی‌زبانان این مشکل را هم دارد که نمی‌توانید در آن از فونت‌های فارسی استفاده کنید.

قیمت این برنامه با بیش از ۸.۰۰۰ تمپلیت و ۱گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان است؛ اما در صورتی که می‌خواهید به ۳۰۰.۰۰۰ تمپلیت، فونت سفارشی، بک‌گراند شفاف و فضای ذخیره‌سازی نامحدود این برنامه دسترسی پیدا کنید، باید ماهانه ۹.۹۵ دلار پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:‌ طراحی بنر مناسب با ابعاد اینستاگرام

 

  •  Adobe Spark؛ مناسب برای طرح‌های مینیمالیست و مدرن (نسخه وب و iOS)

طراحی بنر با گوشی

اگر میان همه ابزار طراحی یا اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر دنبال یک تعادل دقیق بین مینیمالیسم و قدرت هستید، برنامه ادوبی اسپارک را امتحان کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید طرح موردنظرتان را از بین ده‌ها تمپلیت مختلف انتخاب کنید. قالب‌هایی که بر اساس کته‌گوری‌ کسب‌وکار و صنایع مختلف، نوع طراحی (مانند تصاویر رسانه‌های اجتماعی، فیسبوک، پوستر و…) و سایز یا اندازه طبقه‌بندی شده‌اند و برای دسترسی به هریک از آن‌ها می‌توانید مسیر کاملا شفافی را در برنامه طی کنید. پس از انتخاب قالب دلخواه‌تان می‌توانید آن را با ابزارهای Spark سفارشی‌سازی کرده و طرح ویژه‌ای خلق کنید.

از نکات قوت برنامه Adobe Spark برای طراحی کردن بنر با موبایل آن است که می‌توانید تصاویر روی تمپلیت‌ها و قالب‌ها را با یکی از تصاویر رایگان موجود در کتابخانه این برنامه یا تصاویر شخصی خودتان جایگزین کنید. البته در نظر داشته باشید قابلیت تنظیم رنگ در اپلیکیشن Spark بسیار کم است و فقط چند فیلتر اصلی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد رنگ تصویرتان را تنظیم کنید.

برخلاف بسیاری از ابزارهای طراحی بنر با گوشی برنامه Spark برای راحتی بیشتر شما حین کار و طراحی، روی نوار ابزار کنار صفحه ساخت بنر، دسترسی‌های زیادی برایتان تعریف کرده است. بنابراین برای تغییر تمپلیت، قالب تصویر، طراحی و… نیازی به بازگشت به صفحه شروع ندارید و می‌توانید از همین منو، همه امکانات را کنار دستتان داشته باشید.

هرچند اسپارک یک اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر است، اما امکانات مختلفی که این برنامه در اختیار شما قرار داده، باعث می‌شود دیدگاه تازه‌ای به طراحی بنر شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

این اپلیکیشن سبک‌ها و طراحی‌های از پیش آماده متنوعی دارد که تنها با چند کلیک می‌توانید از آن‌ها برای ساخت طرح‌های خود استفاده کنید. اگر این طرح‌ها به تنهایی نمی‌توانند آنچه مورد انتظار شماست، فراهم کنند، کافی است با الهام گرفتن از طرح اولیه، تغییرات دلخواهتان را روی آن‌ها پیاده کنید.

این اپلیکیشن علاوه‌بر ارائه امکانات و قالب‌های مختلف برای طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی، دو ویژگی قابل توجه دیگر هم دارد: ساخت صفحات و ویدئوها. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت ساخت Pages در این برنامه، یک صفحه وب ساده ایجاد کرده و آن را از طریق لینک مستقیم به اشتراک بگذارید. بخش Videos یا فیلم‌ها هم یک برنامه ویرایش ویدئو است که کاربری آسانی دارد. ساختارهای ویدئویی این برنامه برای ارائه، تبلیغات و خیلی از موارد دیگر مناسب است.

از نقاط ضعف اصلی برنامه اسپارک می‌توان به وجود لوگوی Spark گوشه پایین تصاویر آن اشاره کرد.

البته اگر روی این لوگو کلیک کنید، می‌توانید آن را حذف کنید؛ اما این کار را باید برای هر طرحی که می‌سازید، تکرار کنید. به عبارت دیگر تنظیمات خاصی در اپلیکیشن وجود ندارد که با استفاده از آن بتوانید نمایش این لوگو را غیرفعال کنید، بلکه باید پس از هر طراحی بنر با گوشی این لوگو را از گوشه تصویر حذف کنید.

این برنامه برای ویژگی‌های اصلی خود قیمت رایگانی دارد؛ اما برای ویژگی‌هایی مانند آپلود لوگوی شخصی، استفاده از تمپلیت‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای برند و همچنین استفاده برای دسکتاپ یا iOS  باید ماهانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید. همچنین برای استفاده از برنامه Spark در Adobe Creative Cloud باید یک هزینه ۱۹.۹ دلاری هر ماه در نظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: چرا کسی رو بنر های شما کلیک نمیکند؟

 

  •  Pablo by Buffer؛ برای اضافه کردن سریع تصویر به شبکه‌های اجتماعی (نسخه وب)

طراحی بنر با گوشی

همانطورکه می‌دانید برای داشتن نام تجاری شخصی، شناخته شدن در حوزه کسب‌وکار و…، حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد؛ اما اغلب افراد کارهای مهمی دارند که از صرف ساعت‌ها زمان و ساخت تصاویر خوب برای شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری دارد.

اگر شما هم از همین افراد هستید که نمی‌توانید زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی صرف کنید، برنامه پابلو انتخاب مناسبی برای شماست؛ چراکه این برنامه با در نظر گرفتن ابزار ویژه رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه یک گرافیک زیبا برای پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید.

برنامه Pablo چند ویژگی و یک فرایند کار کاملا شفاف دارد. برای کار با این برنامه می‌توانید یک تمپلیت از قالب‌های آماده آن انتخاب کنید یا یک تصویر شخصی برای قالب‌های خالی در نظر بگیرید. جستجوی کلمات کلیدی در برنامه Pablo بسیار سریع و قدرتمند است. بنابراین با کمی جستجو می‌توانید تصویر مناسبی برای پست خود پیدا کنید. شما می‌توانید از بین تصاویر موجود در پابلو، سه اندازه مختلف ویژه پینترست، اینستاگرام یا فیسبوک و توییتر را انتخاب کنید.

سفارشی‌سازی تصویر برای طراحی کردن بنر در این برنامه بسیار محدود است. شما می‌توانید از میان چند فیلتر از پیش تعیین شده، تضاد رنگ مناسبی بین تصویر و متن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برای هر تصویر حداکثر سه کادر ویژه متن انتخاب کنید. هرچند Pablo این سه کادر را به عنوان سربرگ، بدنه و زیرنویس نمایش می‌دهد، اما شما می‌توانید اندازه قلم را به دلخواه تنظیم و یک لوگو هم به تصویر نهایی اضافه کنید.

پس از اتمام کار می‌توانید تصویر را ذخیره کنید و در صف Buffer قرار دهید. همچنین می‌توانید آن را مستقیما در توییتر، پینترست، فیسبوک یا اینستاگرام منتشر کنید.

قیمت Pablo Buffer رایگان است.

  •  Desygner؛ بهترین ابزار طراحی بنر با گوشی (نسخه وب، Android و iOS)

طراحی بنر با گوشی

از بین همه برنامه‌های طراحی بنر با موبایل، Desynger تنها برنامه‌ای بود که استفاده از یک برنامه وب را به راحتی امکان‌پذیر کرد. این برنامه از بسیاری برنامه‌های وب بسیار سریع و روان اجرا می‌شود، حتی از برنامه وب خود Desynger! این برنامه هم برای iOS و هم برای Android در دسترس است.

برای شروع می‌توانید از یک قالب یا تمپلیت برای شبکه‌های اجتماعی استفاده یا خودتان از ابتدا شروع کنید. سپس می‌توانید طراحی خود را با کتابخانه Desygner ادامه دهید. این کتابخانه وسیع و غنی پر از تصاویر بدون حق امتیار است. شما همچنین می‌توانید برای طراحی از اشکال، آیکون و نمادهای مختلف هم استفاده کنید.

Desygner حتی در برنامه تلفن همراه خود، چیزی کم نگذاشته است. منوهای چندگانه این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهند که تنظیمات تصویر و متن را به دلخواه تنظیم کنید. طبق تجربه کاربران، این برنامه حتی در صفحه نمایش‌های کوچک هم عملکرد خوبی دارد. شما حتی می‌توانید فهرستی از همه لایه‌ها را به صورت یک‌جا بکشید و انتخاب یا حذف کنید و درنهایت عناصر تصویر را با چند ضربه و کلیک کامل کنید.

برنامه وب Desynger با منوهای نوار کناری به شما در انتخاب طراحی، آیکون و جلوه‌های موردنیاز کمک می‌کند. این ابزار ساده‌تر از Canva است و کاربری بهتری دارد. البته نسخه رایگان آن قالب‌ها، تصاویر و آیکون‌های کمتری ارائه می‌دهد، اما این برنامه حتی در نسخه رایگان هم به ابزاری بسیار متنوع برای ایجاد سریع تصاویر بی‌نظیر و حرفه‌ای در رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.

اپلیکیشن Desygner رایگان است، اما شما می‌توانید با پرداخت ۶.۹۵ دلار ماهانه، قالب‌ها و آیکون‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ۶ سؤالی که هر بازاریاب قبل از طراحی بنر تبلیغاتی باید از مشتری بپرسد

 

  •  Snappa؛ بهترین ابزار برای طراحی سریع متن‌ها (نسخه وب)

طراحی بنر با گوشی

اگر به فید رسانه‌های اجتماعی خود از جمله توییتر، فیسبوک، پینترست یا اینستاگرام نگاه کنید، متوجه می‌شوید بیشترین پست‌های تصویری شامل یک طرح گرافیک جالب با آیکون‌ها، جزییات و متن‌ها هستند. استفاده از چنین طرحی بسیار رایج و کارآمد است. از تبلیغ یک فروشگاه پاپ‌آپ تا اطلاع‌رسانی به خوانندگان درباره آخرین پست وبلاگ، همه‌وهمه از چنین شیوه‌ای استفاده می‌کنند.

Snappa برای داشتن چنین طراحی، همه تلاش خود را انجام داده و توانسته برنامه خود را به یک برنامه حرفه‌ای و سریع برای ساخت تصویر و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند.

طراحان این برنامه نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها بر تنوع و کیفیت تصاویر پس زمینه تأکید بیشتری داشته‌اند، به همین دلیل اپلیکیشن Snappa مانند بسیاری از برنامه‌های مشابه یک کتابخانه با تمپلیت‌ها و قالب‌های متنوع دارد، اما تنوع قالب‌های آن بسیار بالاتر است.

با استفاده از کتابخانه این برنامه و تصاویر رایگان آن، انتخاب تصویر پس زمینه مناسب فقط با چند کلیک فاصله دارد. تفاوتی‌ ندارد از یکی از تصاویر Snappa یا از تصاویر شخصی خود استفاده می‌کنید. پس از انتخاب تصویر دلخواه Snappa کنار تمپلیت یا تصویر موردنظرتان نوار ابزار دسترسی سریع را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند جلوه‌های تصویری مناسب برای پست خود ایجاد کنید. شما می‌توانید با استفاده از امکانات این برنامه به تاریک کردن یا رنگ‌آمیزی تصویر پس زمینه برای متن سفید، یا روشن کردن آن برای برجستگی متن تیره بپردازید.

البته توجه داشته باشید اگرچه Snappa کتابخانه‌ای از قالب‌های گوناگون با گرافیک متنوع و شکل‌های اضافی دارد، اما این ویژگی‌ها در مقایسه با سایر برنامه‌ها محدودتر است.

پس از انتخاب قالب تصویر، می‌توانید متن خود را به راحتی از نوار کناری ویرایش کنید. تنظیم قلم، اندازه، تراز، فاصله خط، میزان شفافیت و ایجاد سایه و… از جمله امکانات این برنامه برای طراحی متن است.

متأسفانه برنامه رایگان Snappa نسبت به برنامه‌های مشابه، محدودتر است. در این برنامه کاربران می‌توانند در هر ماه فقط پنج بار از Snappa به طور رایگان استفاده کنند که برای بسیاری از کسب‌وکارهای تجاری کافی نخواهد بود. شما همچنین نمی‌توانید طرح‌ها را در برنامه رایگان Snappa ذخیره کنید. با این حال برنامه رایگان یک روش خوب برای تست برنامه و تشخیص این است که آیا این برنامه برای شما مناسب است یا خیر.

اپلیکیشن Snappa برای ۵ کاربری یا اشتراک در هر ماه رایگان است؛ اما کاربران می‌توانند از ۱۰ دلار در ماه برای استفاده نامحدود از این برنامه و دسترسی کامل به کتابخانه قالب Snappa پرداخت کنند.

  • Gravit Designer؛ پیشنهاد‌های پیشرفته‌تر برای طراحی در شبکه‌های اجتماعی (نسخه وب، مک، ویندوز و لینوکس)

طراحی بنر با گوشی

اگر تسلط و توانایی کافی برای کار با ابزارهای پیشرفته‌ای مانند Photoshop ، GIMP یا Sketch را ندارید، اما به عملکرد و قابلیت‌های بیشتری از Canva یا Desygner نیاز دارید، ممکن است Gravit Designer ابزاری برای شما باشد.

این برنامه بسیاری از امکانات و قابلیت‌های ابزارهای گرافیکی کلاسیک مانند فتوشاپ، اسکچ، GIMP و… را دارد. از جمله این امکانات می‌توان به دسترسی به لایه‌ها، ابزارهای گرافیک، شکل‌ها، افکت‌ها و… اشاره کرد. بنابراین Gravit Designer را می‌توان برنامه‌ای میانه دانست که از اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر بالاتر بوده و از ابزار پیشرفته سطح پایین‌تری دارد.

پیش از شروع به کار با این برنامه برای طراحی بنر با گوشی، یک برگه آموزش در صفحه اصلی آن دانش موردنیاز برای دسترسی به همه امکانات و قابلیت‌های برنامه را فراهم کرده است. بنابراین با شروع استفاده از این برنامه می‌توانید به سرعت آن را یاد بگیرید.

گرچه Gravit Designer برای ساخت طرح‌های مختلف ایده‌آل است، اما کتابخانه کوچک قالب‌های از پیش ساخته شده و تصاویر پیشنهادی برنامه، یکی از محدودیت‌هاییست که ممکن است هر فردی با آن کنار نیاید. با این حال شما می‌توانید با یکی از بوم‌های از پیش تعیین شده، شروع کنید یا از تصاویر شخصی خود برای کار استفاده کنید. این برنامه همچنین یک کتابخانه کوچک از اشکال، تصاویر، آیکون‌ها و نمادها ارائه می‌دهد که چندان جامع نیست.

اگر می‌خواهید بعد اتمام کار، از فایل‌های طراحی شده نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن‌ها را با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارید، این برنامه راهکار مناسبی به شما پیشنهاد می‌دهد. Gravit Cloud برای همگام‌سازی با Gravit Designer ساخته شده و رایگان است. شما می‌توانید به سادگی یک حساب Gravit ایجاد و همگام‌سازی را فعال کنید.

این برنامه کاملا رایگان است.

کدام برنامه مناسب شماست؟

اگر دنبال جذب ترافیک بیشتر برای پست‌های وبلاگ هستید یا می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی با نام تجاری حرفه‌ای در فیسبوک  یا اینستاگرام طراحی کنید، این برنامه‌های طراحی بنر گرافیکی با گوشی هوای شما را خواهند داشت.

اما حتی بهترین ابزار یا اپلیکیشن موبایل برای طراحی بنر نمی‌تواند کمبود دانش را جبران کند. پس کنار اینکه سعی می‌کنید با هریک از این برنامه‌ها کار کنید، بهتر است به تدریج تسلط و مهارتتان را هم افزایش دهید.

همچنین میتوانید برای سفارش طراحی بنر برای شبکه های اجتماعی به کادرنو پیام بدین.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *