طراحی بنر در مارکتینگ

راهنمای استفاده از بنر گیف در بازاریابی و مزایای بنر گیف برای بازاریابان

بنر گیف؛ آیا فکر می‌کنید این بنرها فقط به درد خوره‌های اینترنت می‌خورد و آنها تنها مشتریان آن هستند؟ دوباره فکر کنید. واقعیت این است که امروزه بنرهای گیف به یکی از ارکان اصلی تبیلغات آنلاین تبدیل شدند و بارها و بارها در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها وایرال شدند. طبق این روالی که بنرهای گیف پیش گرفتند و مدت طولانی است که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند، باید انتظار این را داشته باشیم که روز به روز به افراد و بازاریابانی که از این نوع بنر در تبلیغات خود استفاده می‌کنند، افزوده شود. در واقع بازاریابان می‌توانند نهایت استفاده و بهره را از بنر گیف در بازاریابی خود ببرند.

اگر هنوز هم وقتی درباره بنر گیف صحبت می‌کنیم، درباره مفهوم و تعریف آن مطمئن نیستید، باید بگوییم که بنر گیف مجموعه‌ای از تصاویر ثابت به شکل متحرک است که هدف آن جلب توجه مخاطب و متقاعد کردن او برای کلیک و هدایت به وب‌سایت هدف است.

حالا شما می‌دانید که ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم! از آنجایی که همه ما در یک سطح از آگاهی قرار داریم، بیایید کمی در مورد تاریخچه بنر گیف صحبت کنیم، از این صحبت کنیم که چگونه می‌توانید خودتان بنر گیف بسازید و چگونه می‌توانید آنها را در بازاریابی و طراحی بنر تبلیغاتی خود پیاده کنید.

معرفی مختصری از بنر گیف

بنر گیف در سال 1987 توسط CompuServe به دنیا معرفی شد. طبق گفته‌های پاتریک دیویسون از MemeFactory، برخی از اولین انیمیشن‌های گیف مشهور چیزهای ساده‌ای مانند، شعله‌های آتش و پرچم‌های موج‌دار بودند. اما در قرن بیستم، با افزایش اختلاف بین وب 1.0 و 2.0، انیمیشن گیف کم کم محبوبیت اولیه خود را از دست داد. دیویسون در این باره توضیح می‌دهد: ” استفاده از انیمیشن گیف در آن دوره زمانی کمتر متداول بود و کمتر کسی سراغ این بنرها می‌رفت.”

با این وجود، چند سال پس از تکامل وب 2.0، مردم دریافتند که می‌توانند از بنرهای گیف به روش‌های مختلفی در بازاریابی خود استفاده کنند و آنها را در فضاهای بسیار بیشتری مانند وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارند. دیویسون همچنین اظهار می‌کند که ابزارهای ساخت بنر گیف نیز افزایش یافت. با توجه به موقعیت مساعد حال حاضر بنر گیف، امروزه شاهد بازگشت قدرتمندانه بنرهای گیف به اکوسیستم محتوای آنلاین هستیم.

مزایای بنر گیف برای بازاریابان

خب، بنرهای گیف زیبا و جالب هستند … اما آیا این به این معنی است که می‌توان از آنها در بازاریابی استفاده کرد؟ کاملا! آنها در واقع چند مزیت اساسی برای بازاریابان دارند که در ادامه آنها را بازگو خواهیم کرد.

بنر گیف به راحتی قابل درک است

در علم و روانشناسی جلب توجه، جلب توجه شخصی برای مدت بیش از یک یا دو دقیقه بسیار دشوار است. به همین دلیل است که ویدیوی آنلاین، رسانه‌ای بسیار چالش برانگیز برای مدیران است. با این حال، همه ما می‌دانیم که ویدیو این توانایی را دارد که داستان را به روشی متفاوت از آنچه محتوای متنی ارائه می‌دهد، بیان کند … و به همین دلیل بنر گیف می‌تواند بهترین عملکرد را از خود در بازاریابی نشان دهد.

بنر گیف را به عنوان ترکیبی از تصویر ثابت و ویدیو در نظر بگیرید. جیمی بک عکاس، بنر گیف را “عکسی که هنوز زنده است”، توصیف می‌کند. این بدان معنی است که افراد می‌توانند به سرعت با این قالب محتوا درگیر شوند (مانند تصویر ثابت)، و همچنین می‌توانند پیام از حرکات تصاویر آن استخراج کنند (مانند یک فیلم).

می‌توان از بنر گیف به عنوان دکمه کال تو اکشن استفاده کرد

بنر گیف ابزاری برای هدایت چشم بیننده در یک مسیر خاص و بدون مزاحم است.

چنين ماهیتی، به عنوان جوهره اصلی دکمه کال تو اکشن شناخته می‌شود. شما به عنوان یک بازاریاب، همیشه باید برای جلب توجه مخاطبان خود از طریق استفاده موثر و خلاقانه از دکمه کال تو اکشن، روش‌های مختلفی را در نظر داشته باشید و امتحان کنید. بنر گیف ممکن است فرصتی عالی را برای شما فراهم کند تا چیز جدیدی را امتحان کنید.

آنها می‌توانند تأثیر عاطفی داشته باشند

رویکرد کادرنو به بنر گیف این است که با ظرافت و سادگی، کاری کند بیننده جادو شود. در بنرهای گیف طراحی شده توسط کادرنو تصویر متحرکی را مشاهده می‌کنید که مردم لزوماً در تصاویر ثابت نمی‌بینند. به همین دلیل انتخاب لحظه مناسب برای ایجاد تاثیرگذاری در بنر گیف یک تصمیم بزرگ خلاقانه توسط کادرنو است.

 

پتانسیل بنر گیف برای ارتباط با مردم از نظر عاطفی، برای بازاریابان بسیار بالا است. به عنوان مثال یک پیام عاطفی می‌تواند الهام بخش بودن، خنده و هارمونی را برای افراد به ارمغان آورد. چنین تأثیر عاطفی بر کاربر، مطمئناً دسترسی به بنر را برای مخاطبان جدید افزایش می‌دهد.

نحوه ساخت و طراحی بنر گیف

بعد از مرور همه موارد تاثیرگذاری‌های بنر گیف، احتمالاً خیلی مشتاق هستید که خودتان بنر گیف بسازید. بنابراین چگونه می‌توان بنر گیف ساخت؟ خوشبختانه خیلی کار سختی نیست و چند گزینه پیش روی خود دارید!

ابتدا به یک سری عکس ثابت نیاز دارید که باید آنها را در یک فایل واحد روی سیستم خود ذخیره کنید. بنابراین قبل از اینکه حتی کارهای بعدی را شروع کنید، حتماً بدانید که از چه مجموعه تصاویری برای انتقال پیام خود استفاده می‌کنید. برای مثال، اگر به دنبال لحن خنده دار هستید، تصاویری که انتخاب می‌کنید می‌توانند به شدت متفاوت و منحصر به فرد باشند (مانند ترکیبی از شخصیت‌ها در فیلم‌های مختلف).

اگر به فتوشاپ و دیگر مهارت‌های اساسی طراحی بنر اشراف دارید، از آن نرم افزار برای ساخت بنر گیف خود استفاده کنید. اما اگر برای ساخت بنر گیف نیاز به کمک دارید، می‌توانید به کادرنو اعتماد کنید و ساخت و طراحی بنر های گیف خود را به کادرنو بسپارید. اما قبل از آن می‌توانید در بخش نمونه های طراحی شده بنرهای گیف کادرنو را مشاهده کنید و بعد تصمیم خود را بگیرید.

با گفتن مزایای بنر گیف برای بازاریابان، هنوز هم قصد دارید از بنر گیف در بازاریابی خود استفاده کنید؟ آیا ایده‌هایی را که می‌خواهید امتحان کنید، به دست آوردید؟

منبع: blog.hubspot

 

کادرنو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *