پرنمایش‌ترین اندازه‌های بنر در سایت‌های برتر ایرانی از نظر رتبه الکسا

تبلیغات بنری یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی است، که در حال حاضر توسط بازاریابان در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود. این روش جدا از فروش، می‌تواند به برندینگ، جذب مخاطب، بزرگ کردن دایره مشتریان و از همه مهم‌تر افزایش ترافیک سایت کمک کند. اما باید بدانید، این روش تنها با داشتن استراتژی درست و همچنین انتخاب سایز مناسب برای انتشار، نتیجه دلخواه را می‌دهد. داشتن یک بنر زیبا، صرفا نمی‌تواند موفقیت یک کمپین‌ تبلیغاتی را تضمین کند. باید بدانید که بنر تبلیغاتی در چه سایزی بهترین نتیجه را دارد و حتی کاربر به کدام سایز بنر بیشتر توجه می‌کند.

در این مقاله همراه کادرنو باشید، تا 22 سایت برتر ایرانی از نظر رتبه الکسا را بررسی کنیم و ببینیم این وب‌سایت‌ها از چه سایزی برای نمایش بنرهای تبلیفاتی در سایت خود استفاده می‌کنند. همراه کادرنو باشید.

 

پرنمایش‌ترین و پراستفاده‌ترین سایز بنر در وب‌سایت‌های برتر ایرانی

قبل از اینکه سراغ بررسی وب‌سایت‌های برتر از نظر رتبه الکسا برویم، می‌خواهیم به شما نموداری از اندازه‌ بنرهای پرنمایش در وب‌سایت‌های جهان را، نشان دهیم.

در نمودار بالا، اندازه 300 در 250 بیشترین میزان تکرار را در وب‌‌سایت‌های جهان دارد و به دنبال آن اندازه‌های 728 در 90، 160 در 600، 320 در 50 و در نهایت 300 در 600، پنج اندازه پرنمایش و پرتکرار در جهان هستند.

اما بررسی ما در کادرنو در مورد پرنمایش‌ترین و پراستفاده‌ترین سایز بنر در وب‌سایت‌های برتر ایرانی، نتیجه‌ای کمی متفاوت نسبت به نمودار جهانی آن دارد.

طبق بررسی کادرنو و همان‌گونه که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، پرنمایش‌ترین و پراستفاده‌ترین سایز بنر در وب‌سایت‌های برتر ایرانی از نظر رتبه الکسا، اندازه 728 در 90 است، که این بنر در نمودار جهانی رتبه دوم را دارد. این بنر در وب‌سایت‌های برتر ایرانی 18 بار تکرار شده است که در وب‌سایت‌های با رتبه الکسا 1 تا 20، هفت بار، در وب‌سایت‌های با رتبه الکسا 20 تا 40 چهار بار و در نهایت وب‌سایت‌هایی که الکسای آنها بالاتر از 40 است، 7 بار از این اندازه بنر استفاده شده است.

نمودار بالا، 25 اندازه بنر پربازدید در وب‌سایت‌های برتر ایرانی از نظر رتبه الکسا را نشان می‌دهد. این بنرها در وب‌سایت‌های دارای الکسا 1 تا 100 به دست آمده است. برای دیدن نمودار وب‌سایت‌ها رتبه‌های 1 تا 20، وب‌سایت‌های رتبه 20 تا 40 و در نهایت وب‌سایت‌ها 40 تا 100، می‌توانید به نمودارهای زیر مراجعه کنید.

اعدادی که در نمودار بالا آورده شده است، تنها میزان جایگاه آنها در این وب‌سایت‌ها است و میزان تکرار آنها در این جدول آورده نشده است.

با توجه به اطلاعات بالا، می‌توان تشخیص داد که جایگاه 728 در 90 یکی از محبوب‌ترین و پرنمایش‌ترین جایگاه‌های نمایش تبلیغ در بین وب‌سایت‌های برتر ایران از نظر رتبه الکسا است.

در شکل زیر وب‌سایت‌های دارای رتبه الکسا بین 1 تا 20 که از اندازه‌های پرنمایش در نمودار بالا استفاده می‌کنند، را مشاهده می‌کنید.

 

 

از بین 8 وب سایت موجود در لیست وب سایت‌های دارای رتبه‌ی الکسا 1 تا 20، تنها 6 وب‌سایت از این اندازه بنر استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید، وب‌سایت‌های بیتوته، آپارات، ورزش سه، نی نی سایت، رکنا و سافت 98، جز وب‌سایت‌هایی هستند که از جایگاه 728 در 90 در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند و این اندازه بنر در نمناک با الکسا ۵ و نماشا با الکسا ۸، وجود ندارد.

در تمام وب‌سایت‌ها موجود در این بررسی، بیشترین جایگاهی که از اندازه 728 در 90 استفاده شده است، در بالای صفحه یا همان هدر سایت است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده از این اندازه بنر در میان وب‌سایت‌ها بیشتر استفاده شود، جایگاه استفاده از آن باشد. معمولا زمانی که بنر در هدر قرار می‌گیرد، بیشتر توسط کاربر دیده می‌شود و همچنین در نسخه موبایل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اندازه 300 در 250 در این بررسی، رتبه دوم پرنمایش‌ترین اندازه بنر را به دست آورده است. این اندازه در دو وب سایت از وب‌سایت‌هایی که رتبه‌ی الکسا آنها از 1 تا 20 است، استفاده می‌شود. یعنی از 8 وب‌سایت این دسته، تنها دو وب‌سایت نی نی سایت و ورزش سه از این اندازه بنر برای نمایش تبلیغات استفاده می‌کنند.

اوضاع برای رتبه سوم پرنمایش‌ترین اندازه نیز، مانند رتبه دوم است. نی نی سایت و آپارات از میان 8 وب‌سایت دارای رتبه الکسا 1 تا 20، از اندازه 300 در 100 برای نمایش تبلیغات استفاده می‌کنند.

در تمام وب‌سایت‌های موجود در این بررسی، اندازه بنر 300 در 250، بیشتر در ستون‌های چپ و راست و سایدبارها استفاده شده است. اما اندازه 300 در 100 علاوه بر سایدبار، در هدر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

اما اگر بخواهیم میزان تکرار پرنمایش‌ترین اندازه بنر، یعنی اندازه 728 در 90 را در میان کل وب‌سایت‌های برتر ایران بررسی کنیم، به وب‌سایت دیجیاتو خواهیم رسید. وب‌سایت دیجیاتو با سه بار استفاده از اندازه 728 در 90 در وب‌سایت خود، بیشترین استفاده از این اندازه را در این لیست در اختیار دارد.

در مورد اندازه 300 در 250 نیز نی نی سایت با 6 بار استفاده، بیشترین میزان تکرار این اندازه را دارد و در نهایت وب‌سایت چطور نیز بیشترین تکرار از اندازه 300 در 100 را، در وب‌سایت خود دارد.

در نمودار زیر، میزان تکرار سه اندازه پرنمایش را در سه دسته بندی وب‌سایت‌ها از نظر رتبه الکسا، مشاهده می‌کنید.

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تشخیص اندازه خوب برای نمایش تبلیغات، جایگاهی است که قرار است آن تبلیغ به نمایش گذاشته شود. در میان اندازه‌های تصویر بالا، اندازه 728 در 90 به دلیل قرار گرفتن در هدر سایت بیشترین بازخورد مثبت را، ممکن است داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه ما در کادرنو به شما این است، که در مورد تبلیغات خود روی این اندازه بنر بیشتر فکر کنید. اگر برای طراحی بنر نیز نیاز به تیم حرفه‌ای دارید، می‌توانید رو تیم کادرنو حساب کنید.

اندازه بیلبوردی یا همان 970 در 250 و 944 در 150 نیز، می‌توانند جزء گزینه‌های مناسب شما برای نمایش تبلیغات باشند، زیرا در میان جایگاه‌های برتر، این دو نیز مانند 728 در 90 در قسمت بالای سایت و هدر قرار می‌گیرند و هم در نسخه موبایل و هم در دستاپ، به محض ورود به وب‌سایت دیده می‌شوند. معمولا بنرهایی که در سایدبار قرار می‌گیرند با اسکرول در نسخه موبایل به انتهای صفحه می‌روند و همین موضوع میزان تاثیرگذاری آنها را کم می‌کند.

نکته دیگر در مورد این بررسی، میزان افقی و عمودی بودن این بنرها است. در این بررسی میزان استفاده از جایگاه‌های افقی 18 و میزان استفاده از جایگاه های عمودی 15 بوده است. ما حدس می‌زنیم که بنرهای افقی و واید مانند اندازه 728 در 90، بیشتر و راحت‌تر دیده می‌شوند و تماشای آنها نیاز به اسکرول ندارد.

بهترین بنرها برای نسخه رسپانسیو

از آنجایی که بیشتر کاربران از طریق موبایل با وب‌سایت‌ها در ارتباط هستند و تمام کارهای خود را به‌وسیله موبایل انجام می‌دهند، داشتن نسخه رسپانسیو برای وب‌سایت‌ها بسیار واجب است. برای نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌ها توجه به نمایش بنر در نسخه رسپانسیو، می‌تواند رمز موفقیت تبلیغات باشد.

اندازه‌های بنر که برای نسخه موبایل بسیار مناسب هستند و کاربر به محض مشاهده وب‌سایت، به آنها برخورد می‌کنند به شرح زیر است. این اندازه‌ها را به ترتیب پربازدید بودن آنها در وب‌سایت‌های برتر از نظر الکسا و براساس اطلاعات به‌دست آمده از نمودار شماره 1 در ابتدای مقاله، به دست آوردیم.

۷۲۸x۹۰
۹۷۰x۲۵۰
۴۶۸x۶۰
۲۹۰x۲۹۰
۳۰۰x۱۵۰
۲۴۰x۱۲۰
۹۷۰x۹۰
۲۴۰x۳۰
۹۴۴x۱۵۰

 

پس از بررسی این وب‌سایت‌ها به این اندازه‌ها رسیدیم. در این جدول این اندازه‌ها به ترتیب رتبه وب‌سایت‌ها و میزان ترافیک بیشتری که ممکن است داشته باشند، آورده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: چه اندازه هایی برای تبلیغات بنری مناسب است؟

آیا اندازه بنر در تبلیغات واقعاً اهمیت دارد؟

انتخاب اندازه اشتباه، ممکن است میزان اثرگذاری تبلیغات شما را کم می‌کند. در واقع انتخاب اشتباه، ممکن است کاری کند تا به صورت تمام و کمال به هدف خود نرسید.

طبق بررسی‌های انجام شده، برخی از اندازه‌های بنر خاص میزان توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند که نمودار زیر این موضوع را نشان می‌دهد. این نمودار آمار جهانی را نشان می‌دهد و با آمار ما در کادرنو تفاوت دارد.

 

در بین سه اندازه برتر نمودار جهانی بالا، دو اندازه پرنمایش در وب‌سایت‌های برتر ایرانی از نظر رتبه الکسا را مشاهده می‌کنیم.

این آمار جهانی نشان می‌دهد که، اندازه‌‌های بنر 300 در 250 و 728 در 90، بیشتر توسط کاربران دیده می‌شوند و جایگاه آنها در وب‌سایت‌ها، ممکن است توجه بیشتری را جلب کند.

باید به خاطر داشته باشید که تنها با داشتن نرخ ایمپرشن بالا، نمی‌توانید موفقیت تبلیغات را تضمین کنید. در کمپین‌های برندینگ و آگاهی از برند، میزان ایمپرشن می‌تواند یکی از فاکتورها برای سنجش موفقیت کمپین باشد. اما در کمپین‌هایی که هدف آنها فروش و آوردن ترافیک به سایت است، میزان کلیک در کنار نرخ ایمپرشن اهمیت پیدا می‌کند. در این مواقع فاکتورهایی فراتر از استفاده از اندازه بنر مناسب، مانند طراحی بنر و هدف قرار دادن مخاطب، وارد بازی می‌شوند.

اما در نهایت برای انتشار تبلیغات خود در وب‌سایت‌ها، حتما به اندازه بنر توجه کنید. همچنین ، ببینید وب‌سایت منتشر کننده تبلیغ در نسخه موبایل چگونه است. آیا از مکان مناسبی برای نمایش تبلیغ استفاده می‌کند، آیا میزان ترافیک وب‌سایت در صفحه انتشار بنر بالا است و… .

طراحی بنر تبلیغاتی در کادرنو

کادرنو با رعایت تمام اصول و تکنیک‌های روز طراحی، بنر تبلیغاتی به صورت بنر گیف و بنر ثابت برای تمام اندازه‌های گفته شده در این مقاله، به شما ارائه می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در تبلیغات بنری، طراحی بنر است. با سپردن طراحی بنر خود به کادرنو بهترین نتیجه را از تبلیغات بنری خود بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *