چگونه می‌توان بازاریابی محتوای را با بنر گیف برجسته‌تر کرد؟

تصاویر ابزار قدرتمندی در تبلیغات هستند. آنها می‌توانند توجه‌ها را به خود جلب کنند یا احساسی را به گونه‌ای که کلمات نمی‌توانند انتقال دهند، منتقل کنند. با افزودن پویایی به تصاویر و ساخت بنر گیف می‌توانید آنها را تاثیرگذار کنید و از بنر گیف در بازاریابی خود بیشترین سود را ببرید.

ویدیو نیز در تبلیغات یکی از قوی‌ترین ابزارها به شمار می‌آید، اما می‌توان گفت که بنر گیف جای آن را در تبلیغات آنلاین گرفته است. بنر گیف همیشه یک روش جالب برای جلب توجه کاربر بوده است. متأسفانه، در برخی از تبلیغات‌های بنری، بنرهای گیف با کیفیت پایین مشاهده می‌کنیم که نه تنها تاثیر مثبتی ندارند، بلکه می‌توانند به برند آسیب برسانند. این نوع استفاده از بنر گیف، کمی شهرت آن را در تبیلغات بنری خدشه‌دار کرده است.

اما اکنون پلتفرم‌های بیشتری از بنرهای گیف پشتیبانی می‌کنند و بازاریابان بیشتر و بیشتری از این ابزار استفاده می‌کنند تا محتوای خود را برجسته کنند. استفاده از بنر گیف، یک روش خوب و مناسب در بازاریابی آنلاین است.

پس بنر گیف چیست؟

بیایید برای تعریف، سراغ نمونه‌های واقعی برویم.

تصویر زیر یک نمونه بنر گیف است:

طراحی بنر

این بنر گیف یکی از چندین مدل نمونه بنرهای گیف کادرنو است. تصویر زیر نیز یک نمونه دیگر از کارهای کادرنو است که در بخش نمونه‌های بنر گیف می‌توانید نمونه‌های بیشتری از آن تماشا کنید.

طراحی بنر

این دو بنر گیف به ما کمک می‌کنند تا با قالب کلی بنر گیف آشنا شویم و آن را از نزدیک لمس کنیم. اما برای اینکه بیشتر با مفهوم آن آشنا شوید، موارد زیر را باید بدانید:

  • بنرهای گیف می‌توانند عکس یا طرح گرافیکی باشند.
  • بنرهای گیف از یک سری فریم کوتاه ساخته شده‌اند. هر فریم تصویر متحرک خود را دارد.
  • بنرهای گیف ویدیوهای کوتاه هستند، به این معنا که بیش از 5 ثانیه نیستند.
  • بنرهای گیف معمولا دارای یک چرخه نمایشی هستند و آن مدام تکرار می‌شود، اما می‌توانید آنها را تنظیم کنید تا چند بار نمایش داده شوند و سپس متوقف شوند.
  • از بنرهای گیف می‌توان مانند ابزار کمکی استفاده کرد – به عنوان یک طرح گرافیکی جذاب می‌توان از آن برای جلب توجه مخاطب. و یا برای گفتن داستانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم‌افزارها برای تبدیل ویدئو به گیف کدام‌ها هستند؟

بنرهای گیف چه چیزی نیستند؟

مطمئن هستیم شما می‌دانید که، بنرهای گیف تنها تصاویر متحرک آنلاین نیستند. چندین قالب و روش بسیار مشابه برای نشان دادن تصاویر به صورت متحرک وجود دارد، که باید در مورد آنها بیشتر بدانید.

  1. بنرهای گیف ویدیو نیستند

در حالی که یک بنر گیف می‌تواند چیزی شبیه به ویدیو باشد، اما بنر گیف نیاز به فریم‌های زیادی دارد تا به یک ویدیو تبدیل شود، یا باید تعریف جدیدی از ویدیو بسازیم. ویدیوها از فرمت‌های متفاوت نسبت به گیف نیز استفاده می‌کنند. ویدیوها به طور معمول به صورت AVI ، MPEG ، MOV و سایر فرمت‌های خاص ویدیویی ارائه می‌شوند.

  1. بنرهای گیف سینماگراف نیستند

سینماگراف‌ها ترکیبی از عکس و فیلم هستند. از نظر ظاهری، سینماگراف‌ها شباهت‌های زیادی با بنر گیف دارند:

  • آنها مانند اکثر بنرهای گیف دارای چرخه تکرار هستند.
  • آنها می‌توانند در ارسال ایمیل مانند بنرهای گیف، استفاده شوند.
  • هنگام ذخیره کردن، آنها با پسوند .gif ذخیره می‌شوند.

اما بنر گیف نیستند. تصویر زیر یک سینماگراف است:

یک پست جالب در وبلاگ Convince and Convert وجود دارد که درباره استفاده برندهای مختلف از سینماگراف در بازاریابی خود صحبت می‌کند. همچنین در پستی دیگر در مورد سینماگراف و نقش آن در فیسبوک صحبت کرده است.

فقط نکته‌ای که باید بدانید این است که ساختن سینماگراف از بنر گیف به طور قابل توجهی سخت‌تر است. شخصی که مهارت‌های اساسی ویرایش تصویر را دارد می‌تواند یک بنر گیف درست کند، اما برای ساخت سینماگراف تمام مهارت‌های یک هنرمند واقعی لازم است.

  1. بنرهای گیف انیمیشن‌ CSS نیستند

انیمیشن‌ CSS یکی دیگر از تکنیک‌ها برای ساخت محتوای بصری عالی است، اما آنها به لطف کد نویسی و نه به لطف فایل‌های تصویری، کار می‌کنند. انیمیشن‌های CSS برای ارائه داده‌ها مناسب هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک نمودار درست کنید، یک انیمیشن CSS ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. اما، متأسفانه، آنها در هر مرورگری کار نمی‌کنند و این یک ایراد اساسی در مورد این نوع انیمیشن است.

4- بنرهای گیف Flash نیستند

فلش یک ترفند قدیمی است. کاربردهای خود را دارد، اما بهتر است به دلیل مشکلات رندر از استفاده از فلش خودداری کنید. دستگاه‌های iOS نمی‌توانند فلش را هندل کنند، چرا که محتوای فلش یک جعبه سیاه برای موتورهای جستجو به شمار می‌آيد.

  1. بنرهای گیف فیلم‌های Hyperlapse نیستند

اینستاگرام به ما یاد داد که ویدیوهای تایم لپس با موبایل تهیه کنیم. این فناوری Hyperlapse نام دارد. این نوع ویدیوها محبوبیتی که در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دارند را در وب ندارند. اما با این حال هنوز هم هستند کسانی که از این فرمت ویدیو در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۳ مرحله برای طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر که باید بدانید

نحوه استفاده از بنر گیف در بازاریابی

خب، بالاخره به قسمت خوب ماجرا رسیدیم. در ادامه مقاله همه روش‌های جالب استفاده از بنر گیف در بازاریابی آورده شده است:

1) در ایمیل

بنر گیف در ایمیل بسیار خوب عمل می‌کند، اما سعی کنید در ایمیل مارکتینگ اندازه فایل‌ها را کوچک کنید. گزارش‌های مختلفی درباره افزایش بازخورد کاربر هنگام مواجه با بنر گیف در ایمیل به دست آمده است، مانند موارد زیر:

  • Bluefly در سال 2008 در یکی از ایمیل‌های خود از بنر گیف استفاده کرد و 12 درصد افزایش درآمد را به دست آورد.
  • Dell در یک کمپین تبلیغاتی ایمیلی از بنر گیف استفاده کرد و درآمد خود را تا 109٪ افزایش داد.
  • Lake Champlain Chocolates با یک ایمیل همراه با بنر گیف که باز شدن جعبه شکلات را نشان می‌داد، با 49٪ افزایش پاسخ مشتریان روبه‌رو شد.

نکته مهم: همیشه اولین فریم بنر گیف خود را طوری طراحی کنید که یک تصویر ثابت را نشان دهد. در این حالت زمانی که مشتری شما ایمیل را در جایی مانند Outlook و Windows Phone 7 باز کند که از بنر گیف پشتیبانی نمی‌کند، می‌تواند تبلیغ شما را ببیند.

2) در شبکه‌های اجتماعی

توییتر و Tumblr از بنرهای گیف پشتیبانی می‌کنند. فیس‌بوک نیز به تازگی اعلام کرده است که خبرنامه آنها از بنر گیف پشتیبانی می‌کند. آنها حتی به تبلیغ دهندگان نیز اجازه استفاده از بنر گیف را می‌دهند.

پینترست از بنر گیف پشتیبانی می‌کند، اما برای پخش آنها باید بر روی دکمه‌ی GIF کلیک کنید.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به مراتب لایک و اشتراک گذاری بیشتری نسبت به محتوای متنی دارند. با استفاده از یک بنر گیف می‌توانید کاری کنید که محتوای متنی شما ارزش کلیک بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: ۳ مرحله برای طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر

3) در پست‌های وبلاگ

حتما لازم نیست BuzzFeed یا Upworthy باشید تا از بنر گیف در پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید. به تازگی مشخص شده است که بنر گیف بهترین نوع تصویر برای استفاده در پست‌های وبلاگ است.

4) در کتاب الکترونیکی، در پروپوزال‌ها و مطالعات تحقیقاتی آنلاین

کتاب‌های الکترونیکی، پروپوزال‌ها و مطالعات تحقیقاتی آنلاین می‌توانند و باید اطلاعات زیادی را در خود جای دهند. اما تمام این اطلاعات هنگام بارگذاری دچار مشکل می‌شوند، که برای حل این مشکل باید پیام خود و عناصر موجود در صفحه را به صورت چکیده دربیاورید.

5) در صفحات توصیف نرم افزار یا تشویق کاربر برای دانلود آن

بنرهای گیف راهی عالی برای نشان دادن چگونگی نحوه کار با نرم افزارها هستند. فقط آنها را کوتاه و ساده نگه دارید. وقتی SEMRush می‌خواست یک ویژگی جدید خود را به کاربران اعلام کند، آن ویژگی‌ها را با استفاده از بنر گیف و از طریق ایمیل به کاربران خود ارسال کردند.

جمع بندی

بنرهای گیف ساده‌ترین راه برای افزودن پویایی به یک صفحه وب‌سایت، ایمیل یا به روز رسانی شبکه‌های اجتماعی هستند. گرچه ممکن است در برخی نمونه‌ها کمی ناشی‌گری در ساخت بنر مشاهده کنیم، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید از این فرمت جذاب برای برند خود استفاده کنید و داستانی قانع کننده برای مخاطبان خود تعریف کنید.

آیا برای تبلیغات کسب و کار خود آماده‌اید؟ آیا برای طراحی بنر گیف، طراحی بنر تبلیغاتی اقدامی کردید؟ برای سفارش بنر گیف از کادرنو می‌توانید به صفحه نمونه‌های بنر بروید و اول نمونه‌های کادرنو رو ببینید و بعد تصمیم گیری کنید.

کادرنو

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *