طراحی بنر - کادرنو

۶ سؤالی که هر بازاریاب قبل از طراحی بنر تبلیغاتی باید از مشتری بپرسد

اگر جزء افرادی هستید که سوالات زیادی در ذهن خود دارید، به این معنا نیست که یک شخص احمق هستید. این بدان معناست که شما کنجکاو هستید و می‌خواهید درباره پروژه‌ای که قرار است آن را پیش ببرید، بیشتر بدانید. بیش از همه اینها، شما می‌خواهید بدانید روشی که انتخاب کردید صحیح است و میزان تأثیر آن چقدر خواهد بود.

قبل از شروع به انجام هر کاری دو نکته وجود دارد، که با توجه با آنها ما تصمیم می‌گیریم آن کار را ادامه دهیم یا خیر؛ انجام کارها و آزمایشاتی برای مطمئن شدن از روشی که در پیش گرفتیم و با خود فکر می‌کنیم صحیح است، و دوم پرسیدن سؤال. قبل از اینکه کاری انجام دهید، از خودتان سوال‌های زیادی بپرسید.

در قدیم هر زمان کسی سوال‌های زیادی را مطرح می‌کرد، حس می‌کرد که احمق است و گاهی احساس می‌کرد پرسیدن سوال‌های زیاد برای اطرافیانش واقعاً آزار دهنده است. اما باید از این فرصت استفاده کنید، زیرا در این پرسش‌ها به جواب‌هایی می‌رسید که در طول مسیر حرفه‌ای به شما بسیار کمک خواهند کرد.

ما معتقدیم که همه باید با پرسیدن سؤال، کارهای خود را پیش ببرند. حتی قبل از تایپ اولین کلمه خود در پست وبلاگ، تدوین استراتژی بازاریابی، طراحی لوگو، طراحی بنر، کد نویسی یا هر کاری که عمدتاً و به صورت روزمره انجام می‌دهید، باید سوال بپرسید.

در این مقاله، 6 سؤال را عنوان می‌کنیم که این سوال‌ها به شما کمک می‌کنند، قدرت تبلیغات بنری خود را افزایش دهید و بیشتر درباره نحوه طراحی بنر آنها بدانید و کاری کنید که مخاطب مورد نظر شما روی بنر کلیک کند.

آیا درکی از تأثیر تبلیغات بنری خود بر مشتری دارید؟

قبل از فکر کردن در مورد کمپین خود، در مورد این موضوع فکر کنید.

تأثیر بنر بر روی مشتری شما و کاربران جدیدی که با بنر تبلیغاتی شما مواجه می‌شوند، چقدر است؟ به عنوان مثال، اگر دریافت تخفیف برای شما بسیار جذاب است، توصیه می‌کنم خودتان را به جای مشتریان خود قرار دهید و از نگاه آنها به موضوع تخفیف نگاه کنید. آیا این تخفیف برای آنها نیز جذاب است؟

تبلیغ بنری شما می‌تواند پلی میان مشتری جدید و محصول شما باشد. این پل را محکم کنید. بنر تبلیغاتی خود را در بهترین جا، در زمان مناسب و برای افراد مناسب منتشر کنید.

آیا بنر تبلیغاتی شما ارتباط درستی با پیام تبلیغاتی دارد؟

طراحی بنر - کادرنو

در سال‌های گذشته، شاهد نغییری بزرگ در فیس‌بوک بودیم که در آن به جای استفاده از دکمه لایک از ایموجی‌ها برای نشان دادن عکس العمل کاربر به هر پست استفاده می‌شود. آنها از نمادهای واکنشی درست استفاده کردند که همه به راحتی می‌توانند آنها را درک و استفاده کنند. ایموجی “😍” برای همه در سراسر دنیا یک معنا را دارد. یا “❤” برای بازاریاب مجارستانی می‌تواند همان معنای “عشق” را داشته باشد که برای طراح ژاپنی دارد.

و این فقط یک مثال واضح برای تولید پیام است، که همه به راحتی می‌توانند آن را درک کنند. ارتباط در هر موضوعی بین کسب و کار و کاربر، از اصلی‌ترین موارد بازاریابی است. می‌توانید بهبود این ارتباط را با محتوای درست خود شروع کنید!

درک دکمه دعوت به عمل یا CTA چقدر آسان است؟

طراحی بنر - کادرنو

هنگام گذاشتن دکمه CTA در طراحی بنر تبلیغاتی چند مشکل جزئی وجود دارد: دکمه چه اندازه‌ای باید داشته باشد، چه رنگی باید باشد، چه سبکی باید داشته باشد، چه پیامی در آن استفاده شود، چه فونتی باید داشته باشد و آیا باید از فونت آن لایت، مدیوم یا بولد باشد؟ و این لیست به همین صورت می‌تواند ادامه یابد.

در اینجا یک چالش بزرگ برای شما به عنوان بازاریاب مطرح است – از کاربر چه می‌خواهید؟ دستیابی کاربر به لینک وب‌سایت شما، درست است؟ خوب اگر کاربر به لینک وب‌سایت شما دسترسی پیدا کند، چه دریافت خواهد کرد؟ کتاب الکترونیکی که می‌تواند دانلود کند؟ تخفیف؟ صفحه فرود بزرگ‌تر درباره چیزی جدید؟ صفحه فرودی که در آن می‌تواند اطلاعات بیشتری کسب کند؟

بیشتر بخوانید: نوشتن CTA در تبلیغات ایمیل؛ مثال‌هایی خوب و کاربردی که برای درک بهتر CTA کمکتان می‌کند

آیا فونت‌ها قابل خواندن هستند؟

فرض کنید که بهترین پیام را برای بنر تبلیغاتی خود نوشتید، اما اگر فونت آن غیر قابل خواندن باشد، با مشکل بزرگی روبه‌رو هستید.

بسیاری از بازاریابان سعی می‌کنند از فونت‌های درخشان و محافظه کارانه استفاده کنند، که در نظر آنها کاربر را جذب می‌کنند و نتیجه آن کلیک روی بنر خواهد بود. اما در حقیقت، ساده‌ترین و هوشمندانه‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از یک فونت مناسب و خوانا استفاده کنید و میان نوشته و پیام اصلی خود و سایر المان‌های طراحی کمی فاصله بگذارید.

نمی‌دانید تفاوت بین یک فونت خوانا با یک فونت غیرخوانا چیست. بگذارید برای مشخص کردن تفاوت این دو، یک مثال ساده برای شما بزنیم: بعد از نوشتن پیام با فونت مورد نظر خود بر روی بنر، توصیه می‌کنیم از پشت میز کار خود بلند شوید، 2 قدم عقب بروید و دوباره به بنر خود نگاه کنید. می‌توانید پیام بنر خود را بخوانید؟ شخص دیگری که در کنار شما است را فرا بخوانید و از او بخواهید که نوشته بنر شما را بخواند. آیا قابل خواندن است؟ این یک تمرین ساده است که به وسیله آن می‌توانید بفهمید که متن شما قابل خواندن است یا خیر.

آیا کاربران برند شما (لوگو، نام وب‌سایت) را می‌شناسند؟

طراحی بنر - کادرنو

وقتی با کسی آشنا می‌شوید، اولین چیزی که مطرح می‌کنید نام خودتان است و بعد از آن بستگی به نوع رابطه خود با آن فرد، گفتگو را آغاز می‌کنید. اگر نوع رابطه شما در زمینه کار باشد، در مورد شغل خودتان یا چیزهای مرتبط با آن صحبت خواهید کرد.

حالا این روش را دقیقا در مورد تبلیغات بنری خود پیاده کنید. چه برندی در پشت تبلیغ قرار دارد؟ چه نفوذ اجتماعی این تبلیغ بنری را حفظ می‌کند؟ قبل از اینکه روی بنر کلیک کنید، باید نام کسب و کاری را که از طریق آن به این تبلیغ بنری رسیده‌اید را، بدانید.

بیشتر بخوانید: ۳ مرحله برای طراحی یک بنر تبلیغاتی موثر

چگونه می‌توانید تبلیغ بنری خود را امتحان کنید (CTA را تغییر دهید، تصویر را تغییر دهید، متن را تغییر دهید)؟

سرانجام به آخرین سؤال رسیدیم، اما این سوال کم اهمیت‌ترین سوال نیست.

ما به قدرت امتحان، آزمایش و سنجش اعتقاد داریم. چرا؟ به دلیل اینکه بازاریابی دیجیتال به ما امکان آزمایش همه چیزهایی را که امروزه در اختیار داریم را می‌دهد؛ به خصوص در تبلیغات بنری و صنعت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی این امتحان کردن بسیار کار را ساده کرده است. همه مواردی که در بنر خود استفاده می‌کنید را تست کنید و آن را در معرض دید گروهی از مخاطبان خود قرار دهید. این آزمایشات را با پیام، رنگ‌ها، CTA، عناصر طراحی، تصویر و فونت‌ها شروع کنید.

نتیجه گیری:

امیدوارم که از این مقاله برای تجربه و تحلیل بهتر تبلیغات بنری و نوع ارتباط خود با مشتری استفاده کنید.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را بدانیم: بزرگ‌ترین چالش‌ها و کشمکش‌هایی که هنگام طراحی بنر تبلیغاتی دارید، چیست؟ به ما در مورد چالش‌های خود بگویید تا ببینیم چطور می‌توانیم به هم در رابطه با حل چالش‌های موجود در طراحی بنر تبلیغاتی کمک کنیم.

منبع: blog.bannersnack

 

کادرنو

2 پاسخ
  1. مجید
    مجید گفته:

    سوالات خوبی بود، اما میشه سوالات بیشتری برای برقرارری ارتباط بیشتر بین مشتری و طراح عنوان کنید تا هیچ شکافی بین اون چیزی که مشتری میخواد و اون چیزی که طراح باید اماده کنه نباشه

    پاسخ
    • مهرداد سلطانی
      مهرداد سلطانی گفته:

      اگر بانک سوالاتی دارید که می‌تونه به طراحان کمک کنه خوشحال می‌شویم در اختیار ما بگذارید تا منتشر کنیم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *