کاهش حجم بنر گیف

چگونه حجم بنر گیف را کم کنیم؟

بنرهای گیف در تدوین استراتژی بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی، دارایی‌های قدرتمندی در دستان بازاریابان هستند. می‌توان از بنر گیف در هر زمینه‌ای استفاده کرد، می‌توان با رنگ‌های جذاب در طراحی بنر گیف، کمپین تبلیغاتی خود را مخاطب پسندتر و گیراتر اجرا کنید و با تصاویر پویا تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب بگذارید.

امروز، ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه حجم بنر گیف را بدون افت کیفیت کم کنید و حجم بنرها را از 50MB تا 150KB برسانید، تا مطمئن شوید که خیلی سریع و شفاف توسط مخاطب دیده می‌شوند و پیام آن را دریافت می‌کنند.

بنرهای گیف کم حجم:

اندازه فایل بنر گیف شما به چند فاکتور بستگی دارد

شاید برای بیشتر شما این موضوع پیش آمده باشد که، در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها با تبلیغاتی مواجه شوید که در پایین‌ترین سطح کیفیتی قرار دارند و هیچ زیبایی بصری ندارند. شکل ظاهری و رنگ بنرها بسیار بی کیفیت است و از نظر بافت، بنر دارای بافت دانه دانه است که با زوم روی صفحه می‌توانید این حالت را مشاهده کنید.

هنگام ساخت و طراحی بنر ، باید چند عامل را در مورد حجم و اندازه نهایی فایل خود در نظر بگیرید.

1) فریم. این مورد به اندازه فایل گیف شما و تعداد فریم‌هایی که استفاده می‌کنید، مربوط می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک بنر گیف 5 ثانیه‌ای داشته باشید و آن را با سرعت 20 فریم در ثانیه دانلود کنید، بدین معنی است که بنر گیف شما حاوی 100 فریم یا تصویر خواهد بود. یک مثال دیگر در این باره این است که، اگر یک بنر گیف دارید که 5 مگابایت حجم آن است و مدت زمان آن 10 ثانیه است و نرخ فریم 30 دارد، سعی کنید نرخ فریم را به 1 تغییر دهید. اندازه فایل شما بلافاصله به 150 کیلوبایت کاهش می‌یابد. هر چه فریم‌های بیشتری داشته باشید اندازه فایل شما بزرگ‌تر می‌شود.

2) پالت رنگ. شاید تا به حال در این مورد چیزی نشنیده باشید، پالت رنگی در فرمت گیف به 256 رنگ محدود می‌شود و بنر گیف فقط از دو نوع پالت پشتیبانی می‌کند. یک پالت رنگ جهانی، که اساساً بیشترین استفاده از آن در ساخت بنر گیف 256 رنگ برای 200 فریم است و دوم پالت مجزا برای هر فریم (256 رنگ در هر فریم) است.

به صورت استاندارد، در ساخت بنر گیف 256 رنگ برای کل فایل باید انتخاب شود. حتی اگر فایل بنر گیف شما دارای 200 فریم باشد، باز هم از این 256 رنگ جهانی استفاده می‌شود.

هنگام طراحی بنر گیف، فایل‌های بنر گیف دارای دو تنظیم رنگ (پالت جهانی و پالت رنگی مجزا برای هر فریم) هستند، اما خروجی بنر با پالت جهانی همیشه حجم کمتری خواهد داشت. سعی کنید خروجی بنر گیف خود را با پالت رنگ جهانی بگیرید.

3) ابعاد. به عنوان مثال، یک فایل بنر گیف با اندازه 1000 در 1000 حجم بیشتری نسبت به فایلی با اندازه 200 در 200 خواهد داشت.

4) بهینه سازی. شما می‌توانید با تغییر کیفیت، یک فایل گیف را درست مانند فایل JPG بهینه کنید. در برخی موارد، هنگامی که حجم بنر گیف را از کیفیت 100٪ به 80٪ بهینه سازی می‌کنید، خیلی در نظر مخاطب تغییر حس نمی‌شود، اما توانسته‌اید میزان حجم فایل گیف را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. می‌توانید این گزینه بهینه سازی بنر گیف را در برخی از ابزارهای طراحی گرافیکی حرفه‌ای مانند فتوشاپ پیدا کنید.

5) متن وکتور. هنگام طراحی بنر گیف، حتما از متن وکتور و .svg استفاده کنید. چرا؟ زیرا متن ذخیره شده با فرمت .png یا .jpg وقتی در بنر گیف قرار می‌گیرد، بسیار مبهم و پررنگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد و حجم بیشتری به فایل اضافه می‌کند.

6) ایجاد بنر گیفی که حجم کمتری دارد اما از کیفیت خوبی برخوردار است. فقط باید از رنگ‌های یکنواخت در طراحی خود استفاده کنید و از عکس، gradients، سایه کاری و مواردی از این دست در طراحی بنر خود خودداری کنید.

با توجه به همه اینها، این سؤال مطرح می‌شود: چگونه بنر گیف را برای تبلیغات خود درست و بهینه کنیم؟ خب، چند نکته وجود دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی بنر گیف تبلیغاتی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: ۲۰ نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری

بنرهای گیف با سایز کم: 7 نکته در مورد ساخت بنر گیف شگفت انگیز و جذاب

1) تصاویر در مقابل تصویرسازی – اگر می‌خواهید در طراحی بنر گیف زیبایی را مطابق با رنگ سازمانی خود نشان دهید و بنر تبلیغاتی بی نظیری را به نمایش بگذارید، به جای استفاده از تصاویر به تصویرسازی فکر کنید. ابتدا اینکه، اکنون تصویرسازی به طور گسترده‌ای رواج پیدا کرده و محبوب شده است و تاثیر خاصی بر روی برند شما خواهد گذاشت. مورد دیگر درباره تفاوت تصویرسازی با تصاویر این است که، تصاویر سنگین و با کیفیت بالا، دسترسی به بنر را سخت می‌کنند و کاربر از دیدن آن منصرف می‌شود، چرا که اندازه فایل را بسیار بزرگ‌تر می‌کنند و کیفیت نهایی کار را پایین می‌آورند. توصیه ما به شما چیست؟

در طراحی بنر به جای تصاویر از تصویرسازی با رنگ‌های یکنواخت، استفاده کنید. شما می‌توانید برای داشتن طرحی خاص و منحصر به فرد بنر گیف کادرنو را انتخاب کنید. با سپردن طراحی بنرهای گیف به کادرنو اثرگذاری بنر خود را بیشتر کنید و بنرهایی برای کمپین‌های تبلیغاتی خود داشته باشید، که مخاطبان را مجاب به کلیک روی آن خواهند کرد.

 

حجم بنر

2) محدود کردن رنگ‌ها = بنر سرگرم کننده‌تر – این موضوع به نظر می‌رسد کمی عجیب باشد، این‌طور نیست؟ اگر به طور سنتی به این موضوع نگاه کنیم، هرچه تعداد رنگ‌های مورد استفاده در بنر بیشتر باشند، بیشتر مخاطب را سرگرم می‌کند! اما، همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، استفاده از رنگ‌های یکنواخت و کمتر به باکیفیت و سبک‌تر شدن فایل گیف کمک می‌کند.

برای کمپین‌های تبلیغاتی خود، به شما توصیه می‌کنیم چند رنگ از برند خود انتخاب کنید و با آنها بنر گیف خود را طراحی کنید. بعضی اوقات، وقتی منابع موردنظر خود را محدود می‌کنیم، با خلاقیت‌های شگفت انگیزی مواجه می‌شویم که ناشی از همان محدودیت‌ها است. بنابراین می‌توان این محدودیت را به عنوان شانس تلقی کرد، چند رنگ انتخاب کنید و شروع به کار کردن روی بنرهای گیف خود کنید.

بیشتر بخوانید: با ۶ ابزار فشرده ‌و کم کردن حجم تصاویر آشنا شوید

حجم بنر

3) کمتر، بیشتر است – برای برخی از کمپین‌های تبلیغاتی خود، ممکن است وسوسه شوید که آخرین تخفیف خود را به صورت محتوا در بنر بیاورید و درباره آن توضیح دهید.

برای انجام این کار دوست دارید از تمام المان‌های طراحی بنر مانند دکمه کال تو اکشن استفاده کنید؛ ترجیح می‌دهید از دکمه کال تو اکشن با محتوای “همین الان بخرید”، قرار دادن قیمت، تصاویر بسیار از نوع متحرک از محصول و غیره، در بنر خود استفاده کنید.

مردم به طور قطع نیازی به دیدن همه چیز برای درک آنچه شما ارائه می‌دهید ندارند، مخصوصاً اگر قرار باشد شما در بنر گیف خود تنها با چند ثانیه تبلیغ محصول خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: رنگ‌ها در تبلیغات بنری چقدر مهم هستند؟

۱ مگابایت

۱۲۸ کیلوبایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) هر زمان که خواستید از بنر خروجی بگیرید – یک ترفند برای اندازه گیری میزان حجم و کیفیت بنر گیف، خروجی گرفتن لحظه به لحظه از کار خواهد بود. این کار به شما کمک می‌کند تا تمام موارد را به ترتیب مرور کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که چه چیز دیگری نیاز است اضافه شود و چه چیزی نیاز است از بنر حذف شود.

5) فریم‌های تکراری را حذف کنید – انیمیشن در بنر گیف در برخی از زمان‌های جدول زمانی مکث دارد یا متوقف می‌شود. به جدول زمان‌بندی بنر نگاه دقیق‌تری بیندازید، اگر متوجه شدید که در جدول زمان‌بندی چند فریم تکراری با مدت زمان 0.03 ثانیه وجود دارد، آنها را حذف کنید. اگر 10 فریم تکراری دارید، 9 مورد از آن را حذف کنید و مدت زمان آن را برای هر یک فریم روی 1 ثانیه و یا کمی طولانی‌تر تنظیم کنید.

6) روی یک مورد تمرکز کنید – در طراحی خود، برای ارتباط با چه چیزی تلاش می‌کنید؟ سعی کنید در بنر گزیده گوی باشید. بنر گیف شما نباید مانند صفحه آگهی‌های یک روزنامه باشد، باید بتوانید در چند فریم پیامی که قصد دارید به مشتری برسانید را نشان دهید و با کاربر خود با همان پیام ارتباط برقرار کنید.

7) هیچ‌کدام از این کارهایی که گفتیم – خب، اگر هیچ کدام از این راه‌ها به شما در بهینه سازی بنر کمک نکرد، از اول آنها را بررسی کنید تا از نحوه عملکرد آنها در طراحی بنر خود مطمئن شوید. یک قدم به عقب برگردید، آیا از بنر گیف خود در مراحل مختلف خروجی گرفتید؟ آیا قصد دارید تمام ابزارهای ساخت بنر را به بنر خود اضافه کنید؟ آیا می‌توانید متن و محتوای آن را کوتاه‌تر کنید؟ اگر نمی‌توانید هیچ کدام از این کارها را انجام دهید، سعی کنید این بنر را به چند بنر جداگانه تبدیل کنید.

اگر در ساخت بنر گیف مشکل دارید، با کادرنو تماس بگیرید. برای مشاهده نمونه بنر های طراحی شده گیف توسط کادرنو کلیک کنید

سخن آخر

خلاق باشید! بنرهای گیف تاثیر بیشتری نسبت به تصاویر ثابت دارند. خلاقیت را در خود تقویت کنید و از تصاویر خنده‌دار استفاده کنید یا فقط در بنر گیف خود متن جذاب قرار دهید. مطمئناً به دلیل محدودیت در استفاده از رنگ، در طراحی کمی دست بسته خواهید بود. هر بار که وسوسه شدید تا در بنر خود از تصویری سنگین استفاده کنید، کمی بیشتر فکر کنید – ممکن است با این کار کیفیت فایل خود را به خطر بیندازید. رنگ‌ها و تصاویر فلت در بنر بسیار واضح به نظر می‌رسند و تعداد زیادی از کاربران شما را درگیر خود می‌کنند.

منبع: onlymega

 

کادرنو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *